globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady
 
4.10.2021 v 10:23
Zdravím. Jsem v autoškole na velké A a sám instruktor měl dotaz, zda trénuji na motorce I mimo jízdy v autoškole, že kurz bude u konce a za 12 hodin (45 min - 1hodina) se nedá naučit schopně motorku ovládat, když na tom člověk sedí poprvé. V tom měl velkou pravdu, necítím se na motorce tak, jak bych si představoval a spousta věcí mi dělá ještě problémy.
Chce to jezdit a jezdit. Jenže na jízdy se dostanu do autoškoly max jednou v týdnu, takže to člověk pomalu zapomene to, co se naposledy naučil. Spíš vyzkoušel, protože si přijdu jako samouk.
Přístup instruktora, kdy v názvu autoškola o školu nejde, je samozřejmě z jedné strany pochopitelný, že jen dohlíží než aby naučil, to se musíte s něčím hodně dlouho prát, aby vám konečně něco poradil a ještě je to rada stylu, musíš si hrát se spojkou. Jasný, ale jak? A že třeba jen se 2 prsty, protože přes rukavice je tak lepší cit, to již neřekne. Některým instruktorům chybí již ponětí, co vše je nové pro začátečníka a že i malé rady znamenají obrovský obrat ve výkonech žáka.
V autoškole se dá samozřejmě připlatit a trénovat jízdy nad Rámec hodin předepsaných, ale jsou vytížený a instruktoři to dělají při zaměstnání, takže též nemají moc času.
Proto bych se chtěl zeptat, nenašel by se ochotný motorkář (ka) , který by mě do toho víc zasvětil? Potřebuji trénovat, motorku svou pochopitelně nemám, protože nemám na ni papíry a ze sídliště ji tlačit někam za město, no nedokážu si to představit. Takže nejlépe kdyby někdo ochotný měl nějakou starší motorku o kterou se moc již nebojí a dal by mi nějaké hodiny a dobré rady. Nejlépe Sokolov a blízké okolí a co by bylo nutné zaplatit, tak dohoda jistá. Jen bych zkrátka Rád trénoval víc, hlavně ty věci, co jsou na cvičišti, v provozu je to víc ok, tam člověk předvádí spíš dodržování předpisů, než ovládání motorky, ty osmičky, slalomy, brzdění, to mi nedá zkrátka spát. Díky radám zde, jsem se naučil alespoň jet krokem, takže je mi jasný, že kdejaký motorkář je stokrát lepší než instruktor z autoškoly.
Tak snad se někdo ochotný najde, díky za pozornost.

1 reakcí na tento příspěvek Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

5.10.2021 v 19:24 | Nahoru | #1
Kamaráde, spojka je na spojkování, nesedíš v autě.
Při osmičkách jezdi na jedničku aby byly dost utažené a nejezdil jsi rychle velké oblouky.
Spojku musíš mít pořád v pazouře a mačkat a povolovat podle potřeby plynulé jizdy. To je pouze plynem vyloučené.
S vymáčklou spojkou nespadneš. Ale je pravda, že když ti motorka padá do náklonu až moc, pomůžeš si povolením spojky a přidáním plynu. Motorka se sama začne narovnávat. Jak zaznělo, brzdit jen zadní.
Taky nesmiš jezdit na volnoběh, bo ti to akorát zdechne a plácneš s tím. Pořád vrkej plynem, raději více a koriguj to spojkou než aby to zdechalo, pak je pád skoro jistota.
Osvoboď se od strachu že ti to upadne. Pokud to bereš seriózně a budeš tohle cvičit, je velká šance, že to odložíš. Nic hrozného se nestane.
Je ještě varianta nezatáčet a jezdit rovně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

6.10.2021 v 05:38 | Nahoru | #2
stnd> Když jsem vrkal plynem, tak instruktor jen nevěřícně kroutil hlavou, jakože proč to dělám. Takže dle něj je i tento způsob na prd, nedivím se, 2 válce jsou na plyn moc živí a skáče to čili cuká.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist