globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Náhlý pokles teploty chlkapaliny
8.9.2021 v 07:53
Tak jsem si koupil starýho Alpa (87) na hraní a samozřejmě ne vše je úplně v pořádku

Motorka oservisovaná (oleje, filtry, ........), jako poslední jsem dělal chladicí kapalinu. Obecně ale vše funguje. Krátká projížďka, moto jsem pak nechal, jestli se spustí sahara - ventilátor sepne při dosažení červeného pole (čekal bych to o něco dřív, ale ok). Před jízdou bylo v chladiči po hrdlo, v expanzce po max.

To bahno jsem z okruhu vylil, propláchl, nalil chladič, opakovaně, dolil expanzku na max, několikrát krátce projel, zkontroloval, vše ok.

Včera 100km testovací jízda místama celkem v tempu (na možnosti tý motorky ). Po 80km krátká zastávka, chcípl jsem to na pár minut (řekněme 5), pak se rozjedem a po chvíli si všímám, že teplota leží úplně dole . Po 20km stále stejný stav. Zastavím u garáže, expanzka plná po hrdlo, nicméně nic nevyhazuje přepadem. Levý chladič dole vlažný, nahoře teplý (ne horký). Pravý jsem nekontroloval. Přes víčko chladiče nic nejde. Po 5 minutách expanzka správně na max a po otočení klíčku teplota na budíku vystoupala, kam má.

Mám nějaké teorie, co je špatně, ale jistý si nejsem.

1 reakcí na tento příspěvek Náhlý pokles teploty chlkapaliny

9.9.2021 v 22:03 | Nahoru | #1
Máš nějakou jinou možnost změřit teplotu hlav motoru? Nějaký rozumný teploměr, nebo teplotní čidlo k multimetru?
Origo teploměr může zlobit (na Hondě NX mi nefungoval dobře nikdy a nepodařilo se mi ho zprovoznit).
Může být v jedné hlavě bublina a nedaří se jí zbavit, ale také tomu nic být nemusí. To že je chladič vlažný, je normální, pokud je svěže a funguje termostat. Saharu obvykle spíná bimetalový spínač zašroubovaný vespod chladiče - takže větrák běží až když je chladič plný horké vody. Jinak by ani nemělo smysl aby běžel. S teplotou motoru nemá nic společného.
Naznám ale konkrétně AT, moje znalosti jsou jen obecné.

(reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny

10.9.2021 v 06:50 | Nahoru | #2

Deadman píše: Máš nějakou jinou možnost změřit teplotu hlav motoru? Nějaký rozumný teploměr, nebo teplotní čidlo k multimetru?
Origo teploměr může zlobit (na Hondě NX mi nefungoval dobře nikdy a nepodařilo se mi ho zprovoznit).
Může být v jedné hlavě bublina a nedaří se jí zbavit, ale také tomu nic být nemusí. To že je chladič vlažný, je normální, pokud je svěže a funguje termostat. Saharu obvykle spíná bimetalový spínač zašroubovaný vespod chladiče - takže větrák běží až když je chladič plný horké vody. Jinak by ani nemělo smysl aby běžel. S teplotou motoru nemá nic společného.
Naznám ale konkrétně AT, moje znalosti jsou jen obecné.



Jestli je myšleno vnější plášť, tak určitě. Máme tu nějaké pyrometry, tak by neměl být problém.

Naposledy editováno 10.09.2021 06:55:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist