https://www.motogara...0-4t-ester-10w-40-4l
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
....nebo to dělat třeba s každou druhou výměnou oleje s tím, že se "občerství" cca 40%, ale reálně tam máš pořád směs staronovýho oleje, která má s jistotou určítý vlastnosti, ktery by měly bejt dostačující a tím, že to naředíš mnohem dřív je to prakticky stejný z hlediska dlouhodobýho opotřebení...
1 reakcí na tento příspěvek Olej MT07 motul 5100
Dej mu pán bůh lehkou zemi.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
Naposledy editováno 23.01.2022 02:11:37
Oupicz píše:
Takže bych by hodně opatrný s vyjádřením ohledně občerstvení 40% oleje. 60% může být (a nejspíš v nějaké fázi už bude) po smrti. A nepomůže mu nic než výměna.
Jak bys byl opatrný? Že si neumíš spočítat, že když výrobce stanoví a servis provádí výměnu 3 litru ze 7, tak dochází k tomu, že starého jhe tam skoro 60 % a nového cca 40 %?
Nebo co na tom vyjádření rozporuješ? Že ty něco nevíš neznamená, že to tak není výrobcem předepsáno.
K těm ostatním názorům (např. že se nedělá výměna filtru ob výměnu oleje atd se eni nevyjadřuju, asi si moc servisních manuálů nečetl, Podobně že starý filtr kontaminuje nový olej, to jsou hrozný kraviny). S tím, že brava neukazuje vlastnosti oleje souhlas, proti tomu nic.
Naposledy editováno 09.09.2021 07:52:26
1 reakcí na tento příspěvek Olej MT07 motul 5100
Naposledy editováno 23.01.2022 02:11:57
Ad kontaminace filtrem: Tohle jsou prostě zanedbatelný věci. Když vyměním olej např. po 6000 km a vyměním i filtr je to OK, že... No a když vymění olej po 3000 km a filtr tam nechám další 3000 km tak najednou vadí nějaký částice, který doteď v tom filtu tomu starýmu oleji nevadily? To ten filtr po výměně oleje najednou všechny ty částečky, který jsou v něm zachycený najednou postí do oběhu a už je v dalším pruchodu oleje znovu nezachytí a přestane filtrovat? Ale bez vyměny oleje by plnil funkci spolehlivě dál?
Díky za vysvětlení, opravdu bych rád věděl, jak přesně to podle tebe teda funguje.
Ještě bych se chtěl zeptat, ty ty oleje prodáváš nebo je testuješ nebo je vyvíjíš?
Naposledy editováno 09.09.2021 11:40:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
1 reakcí na tento příspěvek Olej MT07 motul 5100
Naposledy editováno 23.01.2022 02:12:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
Oupicz píše: PetrL3: Problém je v tom, že výrobce někdy navrhuje špatné řešení. Neptej se mě proč, nevím. Známý je případ použití Long Life olejů a výměny po 30k km u tuším Renaultu Espace a smrti okolo 90k km. Jaguar měl u modelu XF 3.0 V6 problém s domazáváním posledního válce při intervalu 15k km a zákazníci ho sami zkracovali na 10k, kdy motor vydrží. Jestli za tím stojí marketing nebo co je mi záhadou...
Je to kvůli výběru vozů do různých firem a pod, kde se vybírá podle nákladů na provoz. Proto je i náplň převodovky, chladicí kaplaina atd "doživotní". Papírově to sníží náklady na údržbu - takže jak píšeš, vlastně marketing.
Oupicz píše:
Ad kontaminace filtrem) Pokud to máš takhle (sám si zkracuješ interval výměny oproti předepsanému, který je dostatečný), neměň filtr s každou výměnou, není to zapotřebí.
No vždyď o tom to téma je. nikdo nepřepaluje interval daný výrobcem. Jen jej nezkracujeme i u filtru na úplný extrémy, jako měnit po 2000 km. Čti, než začneš protiargumentovat.
Oupicz píše:
Problém s filtrem Ti zkusím vysvětlit na příkladu s mou motorkou. Honda udává interval výměny 12k km. Snížil jsem si ho na 3k, kvůli častým startům a svižnější jízdě. Nicméně laboratorním rozborem jsem zjistil, že po 3k je olej "skoro" jako nový (výměna nemá v tu chvíli žádné opodstatnění kromě dobrého pocitu). Po 6k je pořád v normě, ale už je vidět malý rozdíl oproti novému.
Každý lepší olej do motoru má nějakou "čistící" přísadu, která se s průběhem času spotřebovává. A to je ten kámen úrazu. Kdybych po 6k km nechal starý filtr a nepropláchl motor, nový olej mi začne čistit a "rozpouštět" částečky, které jsou samozřejmě nejvíce koncentrované ve filtru a ve členitých částech motoru. Částečky si nepředstavuj jako otěrové částice, ale pozůstatky chemické degradace oleje. Když to řeknu blbě, rozbije Ti krystaly, pojme je do sebe a odvede znovu k filtru. Jenže jsou tak malé, že je síto filtru nezachytí a pošle je znovu do oběhu. Tohle vyjádření ber s hodně velkou rezervou, spíš jen pro ilustraci. Výrobce počítá s nějakou koncentrací bordelu a podle toho nastavuje interval výměny. Ty jí tímhle ale zvyšuješ.
Nevím, jestli jsem to napsal srozumitelně, tohle chce spíš si sednout a ukázat.
Moje práce je navrhovat kompletní tribologické řešení pro konkrétního zákazníka. Takže prodej + částečně testování (chem. rozbor dělá laboratoř). Vývoj dělá vývojové oddělení - to je úplně jiná liga.
Jak jsem psal, nechci vyvolávat flame, jen se občas potkám s něčím, co se traduje a ve skutečnosti je to jinak. Sám se toho někdy dopouštím (i když dnes snad méně). Kdyby ses mě před cca 2 lety zeptal, zda můžu měnit po 6k km olej ve své motorce, ťukal bych si na čelo. Prostě 3 a dost. Protože to říkali lidé, kteří mají s motorkami zkušenosti. Dneska nevěřím ničemu, co si nezměřím.
Přeji Ti hezký den.
Tomu všemu rozumím, ale nerozumím tomu, proč tím argumentuješ v diskuzi, kde se neproplachuje a VÍME (něktří ), že při výměně oleje v motoru tak jako tak zůstává nezanedbatelné množství oleje. To množství ve filtru se k tomu jen přičte. Takže ty píšeš něco, co samo o sobě je pravda, ale argumentuješ tím u něčeho, kde je to úplně irelevantní. Jasně že lepší je vše dát pryč a propláchnout. to ale není předmětem tohoto tématu a prakticky nikdo to v rámci výměny oleje nedělá.
Taky přeju hezký den.
Naposledy editováno 09.09.2021 12:59:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
Naposledy editováno 23.01.2022 02:13:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
Oupicz píše:
Počkej, já nemluvím o proplachovacím oleji, mluvím o běžném motorovém oleji. Ten má také jakou součást čistící příměsi. A nejde o množství oleje, ale o množství "bordelu", které je ve filtru logicky největší.
Ale ten bordel, co doteď ve filtru byl tam přeci zůstane i po výměně. Pevné částice co neprojdou před výměnou neprojdou ani po výměně oleje. Nový olej je nerozpustí.
2 reakcí na tento příspěvek Olej MT07 motul 5100
(Takže vlastně o co jde? První jízda před odpařením bude s olejem obsahujícím vodu. Tekhle krátkodobě nic co by mělo smysl řešit. To se stejně děje po každé jízdě, nedá se tomu zabránit.)
Já to jinak ani nedělám. prostě to nestíhám ujezdit. Nejčastěji měním olej asi ve volvu, vloni po nájezdu 4000 km, ale to měním proto, že je to nafta, vstřiky, možné ředění oleje naftou, kdo zná, tak ví. A ob výměnu vyměním filtr. U mortorek měním olej co dva roky, pro dobrej pocit, pokud s tím alespoň trochu jezdím.
Moje rada, tyhle témata jestli měnit před zimou nebo po zimě vůbec nečti. dělej to jak je to pro tebe pohodlnější, kdy se ti chce.
Naposledy editováno 10.09.2021 08:18:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
Naposledy editováno 23.01.2022 02:13:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
Ty nevětší držáky mezi motorkama mají všechny interval výměny filtru ob jednu výměnu oleje . Zajímavý, ne? Asi ta kontamince rozpustnýma částicema nebude podstatná. Mám takovou teorii, že konamináty o kterých píšeš způsobují zanebatelné opotřebení, resp. zanedbatelnou degradaci oleje mající za následek opotřebení a právě drobné špony z opotřebení je to co má mnohem větší vliv - a to právě zachytí filtr, pokud je měněn včas - ne nutně s olejem.
Naposledy editováno 10.09.2021 10:24:41
Oupicz píše:
Je to hodně laicky řečeno, cely ten problém je výrazně složitější, protože do toho promlouvaji ještě uhlíkové řetězce, které jsou tím také ovlivněny, ale to je na delší vyprávění.
Poud bys měl někdy čas a chuť, tak vyprávěj, já se určitě rád něco dozvím. Třeba pak i některé věci přehodnotím.
1 reakcí na tento příspěvek Olej MT07 motul 5100
A je to vlastně i pohodlnější.
Jak to děláš ty?
Naposledy editováno 10.09.2021 20:46:13
Na nějakej castrol nebo motul už hážu bobek. Nevím, co v tom obalu bude za rok, takže nemá cenu držet se jedný značky.
Naposledy editováno 10.09.2021 20:55:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej MT07 motul 5100
Naposledy editováno 23.01.2022 02:14:35
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 | HuSte | 0 | 4.2.2024 v 15:25 HuSte |
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 | Ne-uron | 3 | 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron |
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 | Drediiik | 13 | 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf |
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 | michal629629 | 7 | 2.1.2024 v 19:28 nevo7 |
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... | Inkvizition | 40 | 20.11.2023 v 17:56 Ivos |