bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 300CL po 5000km
16.8.2021 v 07:35
Narazil jsem na celkem dobře napsané shrnutí po prvních 5000km + jsou tam odkazy na další články, kdyby to někoho zajímalo

https://www.garaz.cz...ezna-udrzba-21006609
Předchozí
1 2
Následující

Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 08:40 | Nahoru | #1
Zajímavé čtení, raději bych zhodnocení po najetí 50000 km

Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 10:11 | Nahoru | #2
Takovou porci km.....neblbni dit kazda moto nad 30tkm jecuz vrak po smrti smrtouci

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 10:13 | Nahoru | #3
Na tom článku je zajimave to, ze v nem neni nic zajimaveho

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 10:25 | Nahoru | #4
assassin>

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 11:27 | Nahoru | #5

assassin píše: Na tom článku je zajimave to, ze v nem neni nic zajimaveho


Já jo.

V servisu R-Moto prý už z jiné Jawy vyndali z nádrže a čerpadla snad hrst nečistot, písku a prachu.

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 13:13 | Nahoru | #6

assassin píše: Na tom článku je zajimave to, ze v nem neni nic zajimaveho


Tak mě třeba zaujalo, že profesionální servis dělá výměnu oleje bez zvedáku, když zrovna tohle je činnost, při které se mechanik musí úplně nejvíc válet po zemi...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 13:44 | Nahoru | #7
Taky by mě hodně bavilo jezdit s motorkou, která na každé křižovatce chcípne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 13:59 | Nahoru | #8

FJRPEPA píše: Taky by mě hodně bavilo jezdit s motorkou, která na každé křižovatce chcípne.


Jen čekám, kdy to někdo začne chválit, že je to start-stop jak má honda pcx

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 14:16 | Nahoru | #9
Takže po roce a 5 tis. km to nežere olej, hurá! To by mě u nové motorky ani nenapadlo, že by mohla po roce žrát olej, u jawy je to zjištění hodné oslav.

Další věc z článku: „Jestli vás zajímá, co je na Jawě rozbité a co nefunguje, abyste se měli o čem hádat v hospodě u piva, tak vás musíme zklamat. Žádný zásadní problém se neobjevil.“ a hned za tím, že vyndali z nádrže a čerpadla hrst bordelu, že moto každou chvíli chcípala a že by to chtělo pohrát si s řídící jednotkou, upravit polohu škrtící klapky nebo dělat nějaký neoficiální řešení. Jako vážně?

I všechno ostatní je na hovno, od přístupu k čemukoliv, přes čitelnost budíků až ke zpracování a zásadní otázka se objeví na konci článku. Dá se na tom jezdit? No jasně!

Pro mě je jasné, že do Jawy nepůjdu. Jsem zvědavý, jestli budou mít koule udělat článek po 30 tis. km.

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 14:17 | Nahoru | #10

SkotyCZ píše: Jen čekám, kdy to někdo začne chválit, že je to start-stop jak má honda pcx



A ten písek v nádrži je, aby bylo čím sypat náledí při cestování v zimě.

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 16:29 | Nahoru | #11
panTerek> Tak víš jak, dodělávky typu dodo, to patří k Jawa koloritu. podle mě by byli majitelé vyloženě nešťastní, pokud by nemuseli 1/2 motorky rozebrat upravit a zase složit

Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 20:09 | Nahoru | #12
A není si lepší nechat pořídit novou 350, koupit papíry a mít do 100k Kč pravou jawu se vším, co k tomu patří?
Má ještě k tomu podobný výkon a DODO může správný jawař praktikovat během dlouhé zimy. No prostě idylka.
I když správný jawař jezdí i v zimě a nemá na řešení špatných konstrukčních řešení čas. Stejně se vždy na garáží ožere s ferneta, protože má aspoň chvíli klid od staré.
Jinak bez ironie, kdyby nová 350 stála s papíry 70k Kč, tak radši tu, než novou 125ccm. Až na převodovku, spotřebu a vibrace kolem kila to je nebe a dudy. Po městě se mi na 350 jezdí lépe než na cbf125 i cb500.
To, že neklesá na ceně je příjemné plus.

Naposledy editováno 16.08.2021 20:30:05

Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 22:05 | Nahoru | #13
Ty musis byt masochista dit na 350 nefunguje od vyroby nic....a jeste je to hnusny

Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 22:35 | Nahoru | #14
Přesně tak. Měl jsem třindu od nova a pořád něco. Když jsem jí prodával s cca 27 000 tak už moc nejela. Byla zralá na výbrus. Před tím se totálně poroučela spojka. Jedu po městě asi 60, najednou rána a konec. Opraveno a za pár měsíců prodáno. Pak jsem koupil Yamahu 750 a to byl jiný svět. Po dvouletým ježdění jsem na 10 kilometrů přesedl na půjčenou 350 / 640. Hrůza. Nechtěl bych to jako nový ani za 30 000,-. Nechtěl bych jí vůbec.

Naposledy editováno 17.08.2021 08:53:49

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km

16.8.2021 v 23:14 | Nahoru | #15
Takže, moje zkušenost. Koupil jsem 350 po 5. majiteli a měla nalítáno přes 120k km. Já ji koupil po 3. GO motoru a momentálně ma 3. výbrus. Sám jsem ji 2x naboural (jednou celkem těžce). A závady? Špatné těsnění zapalovací cívky a prasklá pružinka v brzdovém bubnu. Momentálně na ní mám nalítáno 15k km po celkém trápení a vytáčení co to dá. Zrepasoval jsem většinu části a za poslední měsíc na ní mám nalítáno 3000km bez poruchy. Jen dopínání řetězu.
A jako obcas dělám i kurýra po Brně a po 8 hodinové šichtě jsem v pohodě. Nepřehřívá se v 30 stupňových vedrech a staruje každé ráno na drc. Spotřeba do 5l a hlavně se nemusí vytáčet a motor je opravdu jemný. Když se ale cestuje, tak vibrace jsou fakt nepříjemné, ale dá se to. Jako nemůžu si moc stěžovat. Jen převodka je fakt tragická, ale jde si zvyknout. Kdybych chtěl, tak tu svoji prodám za 50k jako nic a mohu si koupit Japonce, kterého stejně do konci roku koupím. Jen že hejt na jawu je hlavně od neschopných majitelů nebo už od fabriky špatně sestavených strojů. Když se to udělá pořádně, tak to je srovnatelný stroj s 125 od renomovaných výrobců.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 07:25 | Nahoru | #16
SkotyCZ> To je výborný, tak Ty napíšeš,že motorka nepříjemně vibruje, že převodovka je tragická a potom dodáš, že je srovnatelná s jinýma od renomovaných výrobců.

Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 08:59 | Nahoru | #17
Jako doma netopím v uhlákách, neperu v neckách, nesvítím loučí, stejně tak nevidím důvod jezdit na motorce s prehistorickým motorem, jehož vznik sahá někam do padesátých let. Ten motocykl je zastaralý ve všem. Jediná vymoženost je u novějších modelů kotouč na předním kole.

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 09:17 | Nahoru | #18
FJRPEPA> normální 125 bez vyvažovací hřídele vibruje snad stejně. Kolik otáček ta 125 točí při 100? Minimálně 6000 točit bude, moje stará cbfka točila 8500 kolem 90 a nikdy jsem s ní 100 nejel. Prostě už to nešlo.
Kolik jí musíš točit, aby jseš držel v provozu? Co když máš spolujezdce?
Převodovka je o zvyku, ale je to celkem trága pro toho, který si nezvyknul.
Ale krytý řetěz, poloautomat, to, že se motor zvedá v podstatě od volnoběhu. Celkem slušný odpih na 23hp.
Radši 350 v dobrém stavu než starší 125. Jízdní vlastnosti jsou +- podobné, odpovídají výkonu motorů.
Samozřejmě Jawa nemá na ostré 2t 125. Jel jsem na tdr 125 a to je někde jinde, všude. Ale ta motorka nebyla projektována na každý den jako J350, YBR125 nebo CBF125.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 09:59 | Nahoru | #19
S tím krytým řetězem máš pravdu. To už jsem nějak vytěsnil z hlavy. To je určitá výhoda. Živě si ale pamatuji, jak jsem dost často demontoval svíčky a meřákem a planžetama ladil předstih / odtrh. A mazal filc u kladívek olejem, aby se silon neutavil. Jsem rád, že tohle už dělat nemusím.

Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 10:23 | Nahoru | #20
Tak radši zpátky k tématu.

Zjistil jsem, že takové to tempo kolem 70 km/h mezi vesnicemi na silnicích nižšího řádu je naprosto vyhovující. Motorka se nekroutí, slušně brzdí a nechá se naklopit, až drhnou stupačky.


Kdo by to čekal, že se nebude kroutit, že? A proč by se vlastně kroutit měla?
A 70 mezi vesnicemi? Po rovině? Podle dikce asi ne proto, že zatáčky víc nedovolí. Míň jsem jezdil jenom na pinckovi.

Osobně bych ale obul na stroj trochu lepší pneumatiky než to, co tam teď je. Já vím, že to na tuto motorku stačí, ale osobně mám vždycky raději nějakou konstrukční rezervu.


A co tam je teď?

Samozřejmě se kontrolují brzdy, vůle v táhlech, seřizuje se spojka a plynové lanko…


To táhlo bych chtěl vidět.

Naposledy editováno 17.08.2021 10:23:22

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 10:39 | Nahoru | #21

jandaxx píše: S tím krytým řetězem máš pravdu. To už jsem nějak vytěsnil z hlavy. To je určitá výhoda. Živě si ale pamatuji, jak jsem dost často demontoval svíčky a meřákem a planžetama ladil předstih / odtrh. A mazal filc u kladívek olejem, aby se silon neutavil. Jsem rád, že tohle už dělat nemusím.


Tak tohle už řeší VAPE. Taky mě ale trochu vypeklo, ale byla to naprostá drobnost.
Samozřejmě se v tom hrabu více než je zdrávo, ale jen pro můj dobrý pocit, že to mám v cajku.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 11:58 | Nahoru | #22
Kohlstein: Koukám na fotku té "Jawy" a má to vzadu bubnovou brzdu a opravdu ovládanou táhlem od pedálu.

Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 12:03 | Nahoru | #23
No, zkusim trochu mimo mísu o spolehlivosti: Na dovo jsem pujcil skutra v pujčovně, která byla nejlevnejší ze tří, protože v jedné totál nezájem a vyšší cena a ve druhé zmrdeček, co se chechtal, že mi udělá cenu, která byla nejvyšší z nich. Ale že mi sundá kufr, aby se snad z toho komfortu nepomátl.
No tak jsem si pujcil na tři dny scarabeo 300i. Bylo vidět, že má něco za sebou, ale všecko jelo jak má, jen rozjezdy trochu pískly, asi řemen. Když jsem pak koukl na tacho, měl 89 tisíc... Když jsem to vracel, říkám ok, ale dělník už je tak trochu blízko smrti, tak majitel pujcovny rika Ani náhodou. Tak oponuju, že u nás co má 40 tisíc, tak je neprodejný, No u něj si prostě někdo půjčí motorku, objede ostrov, vezme to nekam do písku na plaž a tak to da těch 10-15 tis za sezonu. Reší se jen rozbite věci a co je nutné: pneu, brzdy... Motorově ani podvozkově ty km nebyly moc poznat. No a lidi se na tom střídají jak na nádraží..
Srovnej se spolehlivostí jawy....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 13:28 | Nahoru | #24

1100Virago píše: Kohlstein: Koukám na fotku té "Jawy" a má to vzadu bubnovou brzdu a opravdu ovládanou táhlem od pedálu.


Das recht! Viděl jsem na detailní fotce kotouč a považoval jsem to za zadní kolo. Bláhově jsem myslel, že v době povinného ABS je mechanicky ovládaná bubnová brzda nemožná.

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 15:31 | Nahoru | #25
Kohlstein> ono je snad ABS povinný jen na předek, myslím.

co zaujalo v článku mě, jsou ty kulisy, kterýma je obestavěnej ten Mojo motor. To mi od začátku týhle motorky přišlo jako hodně odrazující, že na funkčních částech motoru jsou dolepený funkčně úplně zbytečný víka, imitace žeber. Stejně tak falešný kolena výfuků, kdy skutečná trubka výfuku se kroutí vlastně úplně jinak.
Potěmkinova víska ...no dobrá, ne úplně, bo to jezdí, ale tyhle věci jen pro design mě moc nebaví.

Pro mě je třeba ten Shineray-Jawa350OHC mnohem opravdovější i přes hnusný katíky ve svodech.

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

17.8.2021 v 17:41 | Nahoru | #26

jandaxx píše: S tím krytým řetězem máš pravdu. To už jsem nějak vytěsnil z hlavy. To je určitá výhoda. Živě si ale pamatuji, jak jsem dost často demontoval svíčky a meřákem a planžetama ladil předstih / odtrh. A mazal filc u kladívek olejem, aby se silon neutavil. Jsem rád, že tohle už dělat nemusím.

zbytečně jsi se s tím stal, stačí jednou za pár tisíc km nastavit odtrh, operace na bezprdele 5min.

(reakce na) Jawa 300CL po 5000km

18.8.2021 v 07:30 | Nahoru | #27
Kohlstein> Odvozenina Jawa 42 prodávaná na indickém trhu již zadní kotouč má. Je otázka času, kdy ho bude mít i 300 CL.

Jawa 300CL po 5000km

18.8.2021 v 09:09 | Nahoru | #28
Ještě zbývá udělat hranatý model po vzoru bájné Yezdi Roadking 250, o které se píše, cituji:

K nejpopulárnějším typům patřily dvěstěpadesátky Roadking, vycházející ze stroje, na kterém závodil vicemistr světa v motokrosu Jaroslav Falta, a dále typ Yezdi 250 Classic.
Zdroj: https://www.idnes.c...0_160256_motorky_fdv




Že to je jen mírně upravená Faltova mašina z roku 1974, to musí být pravda, vždyť to píšou na wikipedii

Naposledy editováno 18.08.2021 09:10:56

Jawa 300CL po 5000km

21.9.2021 v 21:16 | Nahoru | #29
Nedávno som mal tú česť vidieť Jawu 300 cl prvýkrát naživo . Kvalita spracovania slabšia,zvary čistý hnus. Nechápem,kto za toto vysolí toľké prachy

Naposledy editováno 21.09.2021 21:19:08

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km

21.9.2021 v 21:34 | Nahoru | #30
Trochu opravdovější test, i když asi ne moc dlouhý. Podobné vylomeniny ale děláme na našich prastarých japonských a italských strojích celé roky a taky není důvod ke stížnostem.
https://www.garaz.cz...m-i-po-zlem-21006858
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
toto ste už videli Jawa 300 Mester222 25 19.8.2020 v 11:02 FiZzeR


TOPlist