globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK brzdy
11.7.2021 v 11:44
Na STK mi na motorke zistili na prednom kolese"nadmerne kolisanie brzdnej sily v priebehu jednej otacky kolesa" Ked som sa opytal co s tým mam robit tak technici krcili plecami. Ma s tym niekto nejaku skusenost???? Motorka je 4 rocna, 62 000 km, všetko original diely od vyrobcu.

Více na: https://www.motorka...poradna&oid=6391
Copyright © Motorkari.cz
Předchozí
1 2 3
Následující

STK brzdy

11.7.2023 v 13:37 | Nahoru | #61
Čau, aké staré vlákno a zhodou okolností som dnes bol na STK tam, kde som bol aj pred dvomi rokmi. Všetko som ako pred tým, akurát som menil zadné doštičky, ale pred rokom, tak, že zabehnuté. Predok pôvodný, s Božou pomocou to prešlo, akurát som kotúče vystriekal čističom bŕzd Keby som neprešiel. tak nové kotúče na moju motku 500 € a dosky cca 80 €. Našťastie netrebalo. doštičky vymením niekedy v zime. Och buzerácia, a to každé dva roky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

12.7.2023 v 12:39 | Nahoru | #62
crestik> Mimochodem, kotouče mám od motokotouce.cz, ty staré přeměřil po obvodu a tlouštky rozdíl 2-3 setiny, 1 setina už prý jde poznat (rozdíl tlouštky, NE házivost).

2-3 setiny mm vadí? Pokud nejsou zeslabené, tak si je nech přesně zbrousit, ale nevím o kolik přesnější výsledek dostaneš a jak dlouho po intenzivním brždění ti to tak přesně vydrží na 2-3 setiny mm? Myslím, že takovéto rozdíly naměříš na každé kotoučovce v provozu.

Naposledy editováno 12.07.2023 12:40:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

12.7.2023 v 12:48 | Nahoru | #63
mito7> rodil v tloustce samozrejme znat je.. si predstav co asi musi delat s brzdicem kdyz se meni tloustka kotouce co mezi nima prochazi v okamziku, kdy je cely system pod tlakem... uz nekolik setin je problem.

STK brzdy

12.7.2023 v 12:53 | Nahoru | #64
na první motorce mi lehce vibrovaly, zanesl jsem to tam, a rozdíl tlouštky po obvodu 1 setina, tak se nechal přebrousit a bylo to pak OK po celou dobu(revere, jeden kotouč). Na 690 jsem nechával dělat nový, protože jsem origo svojí mrdalskou jízdou přehříval kapalinu v motoparku. Ten nový má o 1mm více.a už se to nestalo. Se 790 situace viz výše, po přebroušení bych se dostal tak na min. hranici, proto jsem nechal udělat nové, které jsou o víc než 1mm silnější, než origo nové. Páčka nevibruje, a při použití měkkých desek by prý měly přežít životnost motorky.
Můj výsledek je ten, že 1 setina je hraniční pro jízdu, 2-3 setiny rozdíly tloušťky už je dost problém a nedá se s tím rozumně jezdit.

(reakce na) STK brzdy

12.7.2023 v 13:01 | Nahoru | #65
assassin> Ani si neuvědomuji, jak přesný zařízení používám!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

14.7.2023 v 20:27 | Nahoru | #66
mito7> Nie, nie sú.

(reakce na) STK brzdy

14.7.2023 v 22:02 | Nahoru | #67

miso2004 píše: mito7> Nie, nie sú.



Takže tam máš ty nejty na kotoučích bez vůlí?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

15.7.2023 v 08:09 | Nahoru | #68

miso2004 píše: mito7> Nie, nie sú.



Čau, píšeš , slušne povedané blbosti. nechcel som do toho rýpať a dúfal som, že to tvoje meranie si nikto nevšimne a zabudne sa na to. Ale nie, mito7 si to všimol. Aby som ťa voviedol do problematiky. Kotúč sa skladá z dvoch častí. A to aj ten čo máš na motorke. Vidno to totiž na fotke. Teda kotúč na prednom kolese. Jedna časť je vnútorná tá je priskrutkovaná na pevno ku kolesu. Druhá časť , čo na ňu tlačia doštičky je prinitovaná k tej pevnej nitmi a má voči tej pevnej možnosť sa pohybovať do strán. Preto sa tie kotúče volajú PLÁVAJÚCE chapišto!!!!! Celé to tvoje meranie indikátormy je slušne povedané scestné a po našom pičovina. Keď chytíš ten kotúč do ruky normálne sa musí hýbať voči kolesu. Ináč som zo Sniny tu na juhu bývame asi 6 rokov, týmto zdravím na východ , tento eleborát som napísal, aby som ťa zachránil od diskuzií a od toho, aby si zo seba neurobil debila.

PS: zadný kotúč býva pevný, teda ja ho tak mám. Ten tie nity nemá a je napevno chytený ku kolesu. Aj na endure mám kotúč pevný. Zadný aj predný. Kotúč je plávajúci , teda chytený s možnosťou vôlí preto, aby sa umožnila rozťažnosť kotúča pri vysokom tepelnom zaťažení predných bŕzd.

Domaša ako? Je tam voda? Bolo tam fajne, .......

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

15.7.2023 v 09:35 | Nahoru | #69

krokoš píše: ..... Celé to tvoje meranie indikátormy je slušne povedané scestné a po našom pičovina. .....



Se ho musim částečně zastat.
To měření není 3.141čovina. Je to std měření který se dělá i u plovoucích kotoučů. V případě Hondy se to popisuje názorně i v manuálech.

Jen ten výklad je pochybnej. V těch rychlostech při kterých se to kontroluje na stk by ty třmeny nebo pístky měly stíhat sledovat ten kotouč kterej si může v těch nýtech trochu uhnout takže potom je to spíš o problému s tou nerovnoměrnou "tloušťkou" kotouče.

(reakce na) STK brzdy

15.7.2023 v 13:56 | Nahoru | #70
combust>no, tak sa musím čiastočne ospravedlniť. No, podľa mojej mienky miso2004 nevie, ani o čom píše a ani čo má na motorke namontované. A ... nič prdím na to. Nech si každý píše čo chce a merá čo chce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

16.7.2023 v 21:52 | Nahoru | #71
krokoš> Nuž chlopi, môžeme podiskutovať.
Napísal som len to, čo mi povedali na STK. Že sa neposudzuje či je plávajúci kotúč, ale či je plávajúci alebo pevný brzdový strmeň. Ja určite nemám plávajúci brzdový strmeň. Ak technik kecal, lebo tomu nerozumel, tak ti priateľu ďakujem za info, budem sa vedieť zariadiť o dva roky.

(reakce na) STK brzdy

17.7.2023 v 00:12 | Nahoru | #72

miso2004 píše: krokoš> Nuž chlopi, môžeme podiskutovať.
Napísal som len to, čo mi povedali na STK. Že sa neposudzuje či je plávajúci kotúč, ale či je plávajúci alebo pevný brzdový strmeň. Ja určite nemám plávajúci brzdový strmeň. Ak technik kecal, lebo tomu nerozumel, tak ti priateľu ďakujem za info, budem sa vedieť zariadiť o dva roky.



A v čem je rozdíl mezi "plávajúcim" a "pevným brzdovým strmeňom"?
To tam jako máte odlišný normy pro jednotlivá technická řešení?
V česku se u aut prostě změří jestli není nepřípustnej rozdíl mezi kolama a jestli to jde stejnoměrně a nikdo neřeší jestli je v kole pevnej třmen se 4ma nebo x pístkama nebo plovoucí s jedním pístkem protože ve finále je to úplně jedno (obě řešení musí přitlačit desky na kotouč z obou stran).

(reakce na) STK brzdy

17.7.2023 v 07:29 | Nahoru | #73

krokoš píše: Čau, píšeš , slušne povedané blbosti. nechcel som do toho rýpať a dúfal som, že to tvoje meranie si nikto nevšimne a zabudne sa na to. Ale nie, mito7 si to všimol. Aby som ťa voviedol do problematiky. Kotúč sa skladá z dvoch častí. A to aj ten čo máš na motorke. Vidno to totiž na fotke. Teda kotúč na prednom kolese. Jedna časť je vnútorná tá je priskrutkovaná na pevno ku kolesu. Druhá časť , čo na ňu tlačia doštičky je prinitovaná k tej pevnej nitmi a má voči tej pevnej možnosť sa pohybovať do strán. Preto sa tie kotúče volajú PLÁVAJÚCE chapišto!!!!! Celé to tvoje meranie indikátormy je slušne povedané scestné a po našom pičovina. Keď chytíš ten kotúč do ruky normálne sa musí hýbať voči kolesu. Ináč som zo Sniny tu na juhu bývame asi 6 rokov, týmto zdravím na východ , tento eleborát som napísal, aby som ťa zachránil od diskuzií a od toho, aby si zo seba neurobil debila.

PS: zadný kotúč býva pevný, teda ja ho tak mám. Ten tie nity nemá a je napevno chytený ku kolesu. Aj na endure mám kotúč pevný. Zadný aj predný. Kotúč je plávajúci , teda chytený s možnosťou vôlí preto, aby sa umožnila rozťažnosť kotúča pri vysokom tepelnom zaťažení predných bŕzd.

Domaša ako? Je tam voda? Bolo tam fajne, .......



Asi v tom nemáš úplně jasno. Ne každý brzdový kotouč, který je spojen se svým unašečem nýty, je plovoucí. Většina předních (motocyklových) brzdových kotoučů je snýtována s unašečem, tak, že jsou axiálně napevno, to nýtované spojení slouží k tomu, aby se kotouč mohl při zahřátí roztáhnout na průměru, bez toho, že by se při tom zvlnil a po zchladnutí se zase vrátil na původní průměr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

17.7.2023 v 08:05 | Nahoru | #74

combust píše: Se ho musim částečně zastat.
To měření není 3.141čovina. Je to std měření který se dělá i u plovoucích kotoučů. V případě Hondy se to popisuje názorně i v manuálech.

Jen ten výklad je pochybnej. V těch rychlostech při kterých se to kontroluje na stk by ty třmeny nebo pístky měly stíhat sledovat ten kotouč kterej si může v těch nýtech trochu uhnout takže potom je to spíš o problému s tou nerovnoměrnou "tloušťkou" kotouče.

tak to by se ten mikrometr na mých kotoučích zbláznil, mám full floating kotouče (plně plovoucí, do stran jde až 1,5-2 mm), dle mého je správně uchytit kotouč na soustruhu za obruč (to co brzdí) a ne za unašeč, ty nejty dost zkreslí měření... Stačí bordel pod nejtem a zbytečně měníš kotouče, prostě nejde přesně změřit něco co se bejbe nebo není pevně upnutá měřená část... jinak mám plně plovoucí i vzadu. Výhodou je, že se ti kotouče nedřou o destičky, když nebrzdíš, roztočím rukou kolo a to se točí tak dlouho dokud mu nedojde energie a nezabrzděj ti to po otáčce destičky jak u sériových kotoučů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

17.7.2023 v 08:59 | Nahoru | #75
dewwil> To věřim. Já jen reagoval na to tvrzení že to měření je nesmysl. On je spíš problém v tom termínu "plovoucí" - viz. maxipsovo vysvětlení v #73 výše.
Existují různá provedení (s pružnou podložkou atd. dle ) takže ve tvym případě to třeba jednoduše nepujde. V případě toho Horneta je to možný (ovšem pak se tu můžem dohadovat jestli má nebo nemá "plovoucí" kotouče a jaká musí být vůle aby si to pojmenování ten kotouč zasloužil).

E: výmaz př.slova radiální

Naposledy editováno 17.07.2023 09:28:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

17.7.2023 v 09:26 | Nahoru | #76

combust píše: dewwil> To věřim. Já jen reagoval na to tvrzení že to měření je nesmysl. On je spíš problém v tom termínu "plovoucí" - viz. maxipsovo vysvětlení v #73 výše.
Existují různá provedení (s pružnou podložkou atd. dle ) takže ve tvym případě to třeba jednoduše nepujde. V případě toho Horneta je to možný (ovšem pak se tu můžem dohadovat jestli má nebo nemá "plovoucí" kotouče a jaká musí být radiální vůle aby si to pojmenování ten kotouč zasloužil).



Plovoucí kotouče mají axiální vůli.

(reakce na) STK brzdy

17.7.2023 v 09:27 | Nahoru | #77

Maxipes_Fík píše: Plovoucí kotouče mají axiální vůli.

pravda, mea culpa

STK brzdy

17.7.2023 v 09:45 | Nahoru | #78
Změření, jestli má kotouč konstantní tloušťku, není až tak komplikované, ani u plovoucích kotoučů, akorát to nejde číselníkovým úchylkoměrem, ale stačí mikrometr a změření tloušťky, třeba na deseti místech, ovšem pokaždé v přesně stejné vzdálenosti od osy otáčení kotouče (tloušťka opotřebeného kotouče se může měnit, se změnou vzdálenosti místa měření od osy kotouče).
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozeta jakoby ohnuta Yamaha MT-09 Krugs 4 Dnes v 11:50 crestik
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 Czlad 19 18.4.2024 v 09:36 SuperSic58
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 Ale3 20 13.4.2024 v 07:15 dewwil
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 Gery9 11 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 Gery9 6 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6


TOPlist