Více na: https://www.motorka...poradna&oid=6391
Copyright © Motorkari.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
2-3 setiny mm vadí? Pokud nejsou zeslabené, tak si je nech přesně zbrousit, ale nevím o kolik přesnější výsledek dostaneš a jak dlouho po intenzivním brždění ti to tak přesně vydrží na 2-3 setiny mm? Myslím, že takovéto rozdíly naměříš na každé kotoučovce v provozu.
Naposledy editováno 12.07.2023 12:40:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
Můj výsledek je ten, že 1 setina je hraniční pro jízdu, 2-3 setiny rozdíly tloušťky už je dost problém a nedá se s tím rozumně jezdit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
miso2004 píše: mito7> Nie, nie sú.
Čau, píšeš , slušne povedané blbosti. nechcel som do toho rýpať a dúfal som, že to tvoje meranie si nikto nevšimne a zabudne sa na to. Ale nie, mito7 si to všimol. Aby som ťa voviedol do problematiky. Kotúč sa skladá z dvoch častí. A to aj ten čo máš na motorke. Vidno to totiž na fotke. Teda kotúč na prednom kolese. Jedna časť je vnútorná tá je priskrutkovaná na pevno ku kolesu. Druhá časť , čo na ňu tlačia doštičky je prinitovaná k tej pevnej nitmi a má voči tej pevnej možnosť sa pohybovať do strán. Preto sa tie kotúče volajú PLÁVAJÚCE chapišto!!!!! Celé to tvoje meranie indikátormy je slušne povedané scestné a po našom pičovina. Keď chytíš ten kotúč do ruky normálne sa musí hýbať voči kolesu. Ináč som zo Sniny tu na juhu bývame asi 6 rokov, týmto zdravím na východ , tento eleborát som napísal, aby som ťa zachránil od diskuzií a od toho, aby si zo seba neurobil debila.
PS: zadný kotúč býva pevný, teda ja ho tak mám. Ten tie nity nemá a je napevno chytený ku kolesu. Aj na endure mám kotúč pevný. Zadný aj predný. Kotúč je plávajúci , teda chytený s možnosťou vôlí preto, aby sa umožnila rozťažnosť kotúča pri vysokom tepelnom zaťažení predných bŕzd.
Domaša ako? Je tam voda? Bolo tam fajne, .......
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
krokoš píše: ..... Celé to tvoje meranie indikátormy je slušne povedané scestné a po našom pičovina. .....
Se ho musim částečně zastat.
To měření není 3.141čovina. Je to std měření který se dělá i u plovoucích kotoučů. V případě Hondy se to popisuje názorně i v manuálech.
Jen ten výklad je pochybnej. V těch rychlostech při kterých se to kontroluje na stk by ty třmeny nebo pístky měly stíhat sledovat ten kotouč kterej si může v těch nýtech trochu uhnout takže potom je to spíš o problému s tou nerovnoměrnou "tloušťkou" kotouče.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
Napísal som len to, čo mi povedali na STK. Že sa neposudzuje či je plávajúci kotúč, ale či je plávajúci alebo pevný brzdový strmeň. Ja určite nemám plávajúci brzdový strmeň. Ak technik kecal, lebo tomu nerozumel, tak ti priateľu ďakujem za info, budem sa vedieť zariadiť o dva roky.
miso2004 píše: krokoš> Nuž chlopi, môžeme podiskutovať.
Napísal som len to, čo mi povedali na STK. Že sa neposudzuje či je plávajúci kotúč, ale či je plávajúci alebo pevný brzdový strmeň. Ja určite nemám plávajúci brzdový strmeň. Ak technik kecal, lebo tomu nerozumel, tak ti priateľu ďakujem za info, budem sa vedieť zariadiť o dva roky.
A v čem je rozdíl mezi "plávajúcim" a "pevným brzdovým strmeňom"?
To tam jako máte odlišný normy pro jednotlivá technická řešení?
V česku se u aut prostě změří jestli není nepřípustnej rozdíl mezi kolama a jestli to jde stejnoměrně a nikdo neřeší jestli je v kole pevnej třmen se 4ma nebo x pístkama nebo plovoucí s jedním pístkem protože ve finále je to úplně jedno (obě řešení musí přitlačit desky na kotouč z obou stran).
krokoš píše: Čau, píšeš , slušne povedané blbosti. nechcel som do toho rýpať a dúfal som, že to tvoje meranie si nikto nevšimne a zabudne sa na to. Ale nie, mito7 si to všimol. Aby som ťa voviedol do problematiky. Kotúč sa skladá z dvoch častí. A to aj ten čo máš na motorke. Vidno to totiž na fotke. Teda kotúč na prednom kolese. Jedna časť je vnútorná tá je priskrutkovaná na pevno ku kolesu. Druhá časť , čo na ňu tlačia doštičky je prinitovaná k tej pevnej nitmi a má voči tej pevnej možnosť sa pohybovať do strán. Preto sa tie kotúče volajú PLÁVAJÚCE chapišto!!!!! Celé to tvoje meranie indikátormy je slušne povedané scestné a po našom pičovina. Keď chytíš ten kotúč do ruky normálne sa musí hýbať voči kolesu. Ináč som zo Sniny tu na juhu bývame asi 6 rokov, týmto zdravím na východ , tento eleborát som napísal, aby som ťa zachránil od diskuzií a od toho, aby si zo seba neurobil debila.
PS: zadný kotúč býva pevný, teda ja ho tak mám. Ten tie nity nemá a je napevno chytený ku kolesu. Aj na endure mám kotúč pevný. Zadný aj predný. Kotúč je plávajúci , teda chytený s možnosťou vôlí preto, aby sa umožnila rozťažnosť kotúča pri vysokom tepelnom zaťažení predných bŕzd.
Domaša ako? Je tam voda? Bolo tam fajne, .......
Asi v tom nemáš úplně jasno. Ne každý brzdový kotouč, který je spojen se svým unašečem nýty, je plovoucí. Většina předních (motocyklových) brzdových kotoučů je snýtována s unašečem, tak, že jsou axiálně napevno, to nýtované spojení slouží k tomu, aby se kotouč mohl při zahřátí roztáhnout na průměru, bez toho, že by se při tom zvlnil a po zchladnutí se zase vrátil na původní průměr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
combust píše: Se ho musim částečně zastat.
To měření není 3.141čovina. Je to std měření který se dělá i u plovoucích kotoučů. V případě Hondy se to popisuje názorně i v manuálech.
Jen ten výklad je pochybnej. V těch rychlostech při kterých se to kontroluje na stk by ty třmeny nebo pístky měly stíhat sledovat ten kotouč kterej si může v těch nýtech trochu uhnout takže potom je to spíš o problému s tou nerovnoměrnou "tloušťkou" kotouče.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
Existují různá provedení (s pružnou podložkou atd. dle ) takže ve tvym případě to třeba jednoduše nepujde. V případě toho Horneta je to možný (ovšem pak se tu můžem dohadovat jestli má nebo nemá "plovoucí" kotouče a jaká musí být vůle aby si to pojmenování ten kotouč zasloužil).
E: výmaz př.slova radiální
Naposledy editováno 17.07.2023 09:28:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
combust píše: dewwil> To věřim. Já jen reagoval na to tvrzení že to měření je nesmysl. On je spíš problém v tom termínu "plovoucí" - viz. maxipsovo vysvětlení v #73 výše.
Existují různá provedení (s pružnou podložkou atd. dle ) takže ve tvym případě to třeba jednoduše nepujde. V případě toho Horneta je to možný (ovšem pak se tu můžem dohadovat jestli má nebo nemá "plovoucí" kotouče a jaká musí být radiální vůle aby si to pojmenování ten kotouč zasloužil).
Plovoucí kotouče mají axiální vůli.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozeta jakoby ohnuta Yamaha MT-09 | Krugs | 5 | 4.5.2024 v 16:22 docent |
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 | Czlad | 19 | 18.4.2024 v 09:36 SuperSic58 |
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 | Ale3 | 20 | 13.4.2024 v 07:15 dewwil |
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 | Gery9 | 11 | 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK |
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 | Gery9 | 6 | 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6 |