globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Mel bych dotaz na zdejsi ladice motoru.

Pred casem mi odesla ridici jednotka, tak jsem koupil novou od Ignitechu.
Motorka v pohode nastartuje a motor normalne bezi.

Ma to vsak svoje ALE.
Pri prudke akceleraci se zacne motor hadat. Jako jede to, ale je to takovy cukavy.
Pokud akceleruju pozvolna, tak se to projevuje minimalne. Dalsi problem je, ze se snizili max otacky na cca 8500 (misto 9500 ). Omezovac je v jednotce nastavenej na 10500.

Privod benzinu je ok. (Kdyz tam dam starou jednotku, a ta zrovna funguje, tak je vse naprosto ok)

Konzultoval jsem to s kamaradem, kterej ladi zavodni auta a jednotky od Ignitechu zna.
Problem vidi v nastaveni predstihu.

Predstihova mapa vypada nasledovne (default od Ignitechu pro SV650)


Tomu kamaradovy se zda 35° uz moc a podle nej je to i duvod pro omezene maximalni otacky.
Ruzne to zkousim upravovat. Zmeny se tam projevuji. Ale je to pokus omyl a stve me, ze nemuzu prijit na nejakej postup, kterym bych to dokazal odladit do prijatelnych hodnot.

A nez to davat na brzdu, tak bych radsi sehnal jetou funkcni jednotku (coz bude dalsi krok, kdyz se to nepodari)
Fakt do te motorky nechci vrazet zbytecne penize (beztak pujde z baraku )

Predstihovou mapu jsem na netu hledal. A nasel pouze zmenseny obrazek 3D profilu mapy (coz je mi k hovnu)

Nejake tipy, triky, rady?
Idelane funkcni predstihova mapa?


1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

Skvělá odpověď, děkuji! 18.7.2021 v 21:07 | Nahoru | #1
Jen tak jdu kolem...
Podobný problém jsem měl při přechodu z kladívek na TCIP (také s Hallem) u nakomprimované Guzzi. Ponechal jsem původní indukčky které měly teoreticky vyhovovat a které šlapaly s kladívky naprosto OK. Ale: Při akceleraci TCIP prostě vynechávalo. A v oblasti nejvyššího krouťáku vynechávalo furt. Abych to zkrátil- nakonec to vyřešila výměna IC za typy Z431. Ty původní při zvýšených tlacích ve válcích směs nezapálily. Ani všeliké šolichání s časem sycení nepomohlo. Neumím si to moc vysvětlit, ale vyřešeno mám tak co.
Jenom chci říci, že i to se může stát...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

19.7.2021 v 10:48 | Nahoru | #2

Frames píše: Jen tak jdu kolem...
Podobný problém jsem měl při přechodu z kladívek na TCIP (také s Hallem) u nakomprimované Guzzi. Ponechal jsem původní indukčky které měly teoreticky vyhovovat a které šlapaly s kladívky naprosto OK. Ale: Při akceleraci TCIP prostě vynechávalo. A v oblasti nejvyššího krouťáku vynechávalo furt. Abych to zkrátil- nakonec to vyřešila výměna IC za typy Z431. Ty původní při zvýšených tlacích ve válcích směs nezapálily. Ani všeliké šolichání s časem sycení nepomohlo. Neumím si to moc vysvětlit, ale vyřešeno mám tak co.
Jenom chci říci, že i to se může stát...



A jsme zpátky u "slabé jiskry". Cívky pro kladívkové zapalování (bez rozdělovače) jsou většinou konstruovány tak aby nedocházelo k přílišnému opalování kladívka což znamená že zpravidla pracují s max. proudem okolo 3 A a běžně mívají indukčnost cca 8-15mH při odporu primáru 2-4 Ohmy. To je limituje co se týče akumulované energie použité pro jiskru. Navíc je tam taky omezení velikostí poměru primár/sekundár takový cívky (který je běžně 1:40 až 1:60) kterej má vliv na max. napětí/rychlost náběhu toho napětí. V případě použití TCI navíc (vlivem nějakého úbytku napětí na spínacím prvku) dávají ještě méně než s kladívkem. Když se k tomu přidá vyšší tlak ve válci a neupraví se elektrodová vzdálenost na svíčce tak holt dojde ke zvýšení nároků na přeskokový napětí a ty cívky to nedaj nebo to to nedá izolace (buď má cívka ochranný jiskřiště nebo to začně hezky házet jiskru někde bokem nebo klidně i uvnitř cívky pěkně mezi závity ve vinutí). To zmiňovaná Z431 má indukčnost 3,6mH a odpor primáru 0,8 Ohmu takže za stejnou dobu sycení tam bude protékat podstatně větší proud (a protože energie roste s mocninou proudu tak i když bude indukčnost třetinová tak výsledná akumulovaná energie bude větší, asi tak o 35%) + menší indukčnost umožní použít větší převodní poměr při zachování/zlepšení rychlosti náběhu napětí atd.
Jenže u obou zde řešených problémů se jedná o elektronická zapalování už v původním provedení a jak jsem psal výše tak u SV mám dojem že tam bude problém s izolací a paradoxně tak bude problém příliš silná jiskra (protože to vypadá že oslabení jiskry umírnilo projevy toho problému).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist