globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Utahovací moment matek drátů v kolech
17.6.2021 v 11:51
Zdar borci, nevíte náhodou, jaký je moment na matky špajchen supermoto ráfku? Ideálně přímo moment na drátu Aprilie MX 125, ale myslím si, že jakýkoliv jiný motard kolo bude taky relevantní. Aspoň plus mínus, nemůžu to nikde najít. Díky moc!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 21:13 | Nahoru | #31
Kafoholik> Ja to bral jako dotazeni fabricky vypleteneho kola. Ze si vyplejta kolo na novo jsem netusil. Kazdopadne ten momentak treba v angel wheels po zapleteni pouzivaj a jezdi je u nas kdekdo...

Mtb vs supermoto bude docela rozdil. Nevim co ma ta aprilia za rafky, ale ja mam treba naky spesl tesneny niple, protoze mam bezdusovy faba/did

(reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 21:31 | Nahoru | #32
assassin>
Jasny, rozdíl je to velký. Ale principy musí používat stejné.

U motorky je složité to, že musí být striktně dodrženy tahový a volný , na straně brzdy
Druhý problém je velký ofset a navic límec.

Je to peklo. Nedivím se těm momentakum, ale je to použitelné jen k zjištění jestli některé dráty nepovolily. A pak ručně dorovnat, nepovolovat.

Já centrovat umím, mx kola jsou celkem ještě normální, i ty SM.
Ale tyvole ty cestovní, jako caponord, géeso to nechceš. Vloni jsem dělal bavorský přední kolo celou noc a vůbec mi mozek nebral kam se mi to hýbe. To už nikdy neřeknu, že to umím

1 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 21:45 | Nahoru | #33
Jestli to mas nove vypleteny, tak bys asi potreboval neco nacem to vycentrujes, neco takovyhleho....



Princip jak centrovat kolo najdes na utubu, hlavne si to chce pamatovat ze se draty utahujou vzdy v paru. Momentakem jsem to tedy nikdy nedelal.

Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 21:49 | Nahoru | #34
Jinak, já osobně se kloním k názoru, že na cestovní motard je lépe naroubovat lehký litý kola a je svatej pokoj.

Líp se to i čistí a nepotřebuje to žádnou údržbu, pohoda bezdušové bez těsnících prvků.

Mam SM kola ke KTM 690 a moc je nejezdim, spíš enduro. Nahradim je asi kolama z malýho Duka. Bývají to Marchesini, lehoučký a pevný a budou pasovat bez velkých starostí.

1 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 21:52 | Nahoru | #35
smarja jedinej rozdil je akorat v tech PRUMERECH DRATU, jinak to funguje uplne, ale uplne stejne.. predepjatej drat jako predepjatej drat, je to ekvivalentni system treba ukotveni rozhledny, akorat geometricky jsou ty (vetsinou) ctyri draty poskladany trochu jinak a jsou cyklicky nasobeny dokola po obvodu (pocita se jedna ctverice samozrejme, kazdej drat geometricka podminka=uhly + napeti v nem, a celkove to musi sedet do staticky stabilni polohy..).. je to jako by ta rozhledna mela kazdy z kotevnich lan jinak daleko od veze a bylo nutny je napnout tak, aby to rozhlednu tahlo kolmo do zakladny... trivialni pruznostnicka uloha....

jinak dotahovat fabricky vypleteny kolo je naopak blbost, to kdyz uz tak docentrovat pokud se nejak rozhodi.. ale naopak novy kolo se musi nejdriv dopnout na nejakej zakladni tah (kterej musi bejt vetsi nez nejvetsi mozna dynamicka reakce, tzn pokud bude nejvetsi odlehceni xyN tak drat musi bejt predepjatej o neco Newtonu vic, jinak by kolo pri tom odlehceni ztratilo stabilitu, a moholo se deformovat), nejdriv dopnout a pak teprv rozhazet centrovanim jak pise kafo..

spousta cyklomagoru dotahuje na krev kola s argumentem ze jim to ve spurtu plave, jenze to dotazeni na krev jaksi neznamena tuzsi vyplet ve vsech rezimech, kdyz je kolo krizeny klasicky (tzn mimo moderni aerodynamicky cyklokola s par dratama, ale moto a veskery ty stary mavicy a pod.) tak se pri vneseni momentu pulka dratu zatahne, ale druha pulka stejne tak povoli.. takze at je stat. predpeti jakykoliv, nema to na snizeni tuhosti vliv..

je jasny ze tohle stejne nikdo nepochopi a hned se priozene nejaky beranido se stredoskolskou tabulkou kravin, odvozenou z neceho cemu nerozumi ale neresi to a zacne tim argumentovat.. obcas se divim ze jsou lidi schopny realne existovat ve svete kterymu vubec nerozumej, ale vopicaci v davnoveku taky nevedeli nic vo oxidaci a ten vohen proste nekde po zasahu blesku nasli, no..

jinak 4Nm je uz docela brutal i na pevnostni sroub v M3.5 s jemnym stoupanim.. a tady se bavime o dratech typycky z nerezu (tzn smluvni kluz je jinde nez u kovanyho sroubu) a o dratech na ktery v provozu pusobi od toho zakladniho predpeti jak zaporny, tak kladny sily

Naposledy editováno 17.06.2021 21:55:59

2 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 21:56 | Nahoru | #36
Kerut: takze kdyz se ti na mx povoli draty, tak je blbost je utahovat jo? To se potom jezdi na tech povolenejch?

Jinak dotaz nebyl o tom jak se pocita napeti v dratech, ale na jakej moment se utahuji niple u 4mm dratu ...

Jak rikam, 5,4-6Nm mame na vsech kroskach a endurech... podle manualu od vyrobce

Muzes se stavit, povolime draty na 1,6 a pak mame na trati takovou 25m lavici... tak uvidime... kola mam rezervni...

Naposledy editováno 17.06.2021 22:00:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 22:05 | Nahoru | #37
gugo> tak, vycentruje to i v motorce. Na kyvku nebo tlumiče si dá bindry, ustřihne aby měl ukazovatko a pohoda.

Nebo izolackou kus drátu, který si může ohýbat. To máš nejlepší když děláš jedno kolo. A zrovna i vidí jestli mu to neuteklo ke straně.

Pokud není vyloženě pevná centrovaci vidlice, abys si s tím nehnul a měl jistý střed, tak zlatě to radši dělat rovnou v motorce. Bez gumy, na rysky vzadu, utáhnout a jedeš.

Centrovaci vidlicí musíš nastavit na vyosení podle motorky, resp. podle správného kola. Zbytečná pakárna když se to dělá jednou za čas a nemáš vybavení jako profi dílna.

(reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 22:19 | Nahoru | #38

assassin píše: Kerut: takze kdyz se ti na mx povoli draty, tak je blbost je utahovat jo? To se potom jezdi na tech povolenejch?

Jinak dotaz nebyl o tom jak se pocita napeti v dratech, ale na jakej moment se utahuji niple u 4mm dratu ...

Jak rikam, 5,4-6Nm mame na vsech kroskach a endurech... podle manualu od vyrobce

Muzes se stavit, povolime draty na 1,6 a pak mame na trati takovou 25m lavici... tak uvidime... kola mam rezervni...



tak za prvy psals o utahovani fabricky vypletenejch kol, a ne o kolech ktery buhvico odjezdily,.. ja jsem psal ze dotahovat kola utazeny z fabriky je blbost..
za druhy draty se opravdu nemaj proc a jak v provozu "povolovat" zavit je samosvornej a dostatecne zatizenej, "povolit" muzou jedine vlastni deformaci (coz pri tech momentech co pises neni vylouceny) nebo deformaci rafku niplem..
a za treti pomerne jasne psal ze tam ma 3,5mm a ne 4mm, kazdej debil co vystudoval stredni vi ze momenty rostou s prumerem zavitu nelinearne, schvalne si najdi momenty pro M6 a M8,... chapu ze to ctes asi na mobilu, ale nehadej se pak (uz podruhy) o necem cos prehlid..

jinak uz jsi to psal na minuly strance a nereagoval jsem, ale kdyz to moc chces, utahovat draty na krev na velky skoky je picovina, tam bych je spis trosku povolil aby kolo melo sanci propruzit a raz zatlumit.. dotahovat ma smysl tam kde potrebujes zachovat tuhost a geometrickou presnost.. pri skocich je ti burt ze jsou kola trosku mekky, naopak chrani to konstrukci jako takovou..

E: jinak kde je v cesku 25m ? ja videůl nejvetsi skok na peklaku a ma hranu asi 3,5m,.. 25m je zhruba osmy az devaty patro toho panelaku co jsem po nem v pondeli lezl

E2: Kafo> hele tez me to napadlo uplne hned, ale myslim ze motarda hodi na montazni stojan a v klidku vycentruje.. na cestovni motorce by to bez pripravku asi fakt nedal..

Naposledy editováno 17.06.2021 22:23:45

2 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 22:22 | Nahoru | #39
Tak jasne, ze se utahuji kola po jezdeni. To jako jsi to pochopil, ze jsme si koupili momentak aby vzdycky kdyz koupime novou motorku tak jsme utahli draty? Zkus trosku premyslet nad pripady z realneho sveta a ne toho virtualniho kerutiho...

Ja mu psal na kolik se dotahuji draty ktm, jsou 4mm a on zjistil, ze ty jeho jsou taky 4mm takze teda jak? Navrhuju aby se vykaslal na to co pisu a dotahl to podle tveho vypoctu a je klid.

25m lavici mame na soukrome trati... hele evidentne vubec netusis co a na cem se mx/supermoto jezdi a jak ... jinak jsou u nas daleko delsi skoky ty peklaku.

Kdyby napsal hned, ze si chce kola vyplest sam, tak ho poslu za odbornikem...

Naposledy editováno 17.06.2021 22:41:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 22:26 | Nahoru | #40
assassin> no, nezapomeňte na adhezi niplu v díře, podle tvaru, materiálu a případných podložek a jiných vychytávek to dělá hodně na tom momentu. A úplně jinak to roste v závislosti na tenzi.

A v závislosti na typu paprsků. Jestli mají rovný konec, nebo jsou 90 stupňů, nebo jiný úhel. Mame taky hliníkové dráty pro mx, kónické a rovné, zeslabovane... Niple hlinik, mosaz, ocel...každé se chovaji úplně jinak.
Ty momenty se liší opravdu hodně, to se takto nedá říct. Výpletů je spousta typů, i materiálu. Speciálně u motorek je to hodně pestré. Někdo to má vzadu na 2 křížky, někdo na 1, vepředu 1 až 3 a někdy i pravý jinak než levý, podle typu náboje... pro různé křížení se liší tah dost podstatně.
Vepředu 4mm, vzadu 5 mm, ale jsou i jiné průměry v závitu.

(reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 22:28 | Nahoru | #41
Kafoholik> Ja jsem jen napsal, kolik se utahuji podle manualu kola na ktm. Pro predstavu. Nepsal jsem jak ma vyplest kola na aprilii 125...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 22:29 | Nahoru | #42
assassin> myslim že KTM mívá vzadu 5 mm, aspoň teda EXC/SX. I ta moje má origo kolo 5 mm zadek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 22:30 | Nahoru | #43
Kafoholik> Ja to hledal na netu, nejsem u motorky , muzu to zmerit ...

Naposledy editováno 17.06.2021 22:30:36

(reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 22:53 | Nahoru | #44
assassin> at hledam jak hledam, vidim jen tohle..

pretis píše: Nejsem teď doma abych přeměřil dráty ale Aprilie píše Nipple D3.5 takže předpokládám že jsou 3.5mm.



BTW soukroma nesoukroma, 25m "lavice" je fakt hodne, pokud beres 25m delku skoku tak k tomu se muze i ten peklak blizit (jak mlejn tak ta rampa v lese) ale lavici beru jako vysku odskoku nad terenem.. a 25m je uz fakt skala jako krava.. a je to teda beztak celkem fuk protoze sily pri "pristani" budou vic zalezet na krivce letu nez samotny velikosti skoku, placnout s tim tak ze neco urves muzes i na relativne male hrane stejne jako muzes celkem ladne pristat relativne vysokej skok kdyz bude dobre postavenej (kdyz pristanou mamuta v Planici lyzoskokani, a nejakej velkej mustek skakl uz i borec i na moto, nevidim duvod proc by to neslo na kole, ale lavici tam maji asi 3,5m.. jen ta dira za ni je docela hluboka..).. ale to uz odbihame jinam, nevidim duvod vyplejtat kola vic na teren, CX se bezne jezdi s mekcima kolama nez silnice..

E: jinak tedy pro 5mm by to dle meho odhadu vychazelo tech cca 5,6Nm, muzes si to prepocitat
nezapomen ze prurez ma kvadratickej vliv, poprvy na silu pri danem sigma (a taky nezapominej ze ten drat fakt neni pevnostni sroub ani z daleka ! ), a po druhy na prumer zavitu kterej to nese/drzi.. vsak M6/M8.. pro M6 je 15Nm docela velkej brutal pomalu na strzeni v bloku (motor dotahuju 8-9.. kdyz mam v ruce momentak, jinak na cit mozna jeste mene),.. zatim co pro o cislo vetsi M8 je to prakticky nic, i 5.8 blatosrouby se dotahuji o neco vic nez 15Nm..

Naposledy editováno 17.06.2021 22:58:25

(reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 22:57 | Nahoru | #45
kerut> koukam zase teoretik zabira mnoho bajtu v DB

(reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 23:00 | Nahoru | #46
Kafoholik> tak nouzove asi jo, ale ja bych to tedy v motorce delat nechtel. Zaprvy by me asi upadly zada, hrbit se u toho, 2. neni spatny si to kolo pri postupnym utahovani vyndat a voslapat z boku. Pravda ze u pevnyho rafku to asi uplne nutny neni, ale treba u kol na pionyra to dela dost.

(reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 23:05 | Nahoru | #47
assassin> jasný. Ono taky záleží jaký kola, jedtli origo, nebo nějaký Talony, nebo tak.

Ono je toho hodně co hraje roli. Uz i kvuli tlaku v pneu se musí SM dotáhnout vic, protože se fouká cca 2 až 2,5. Enduro obvykle pod 1,6 a navic má dráty delší...

Umim si představit že výrobce dá doporučený minimální moment pro nějaký typ kol. Tedy, vím že to existuje.
Ale podle mě to může platit jen pro přesně ty konkrétní kola z daného materiálu a obuté při nějakém tlaku.

Ona je to alchymie solidní. Co jsem viděl v běžných manuálech, tak tam mají poklepání šroubovákem na drát a víc radši nic
A tady KTM 690, kdo umí rakousky
Mimochodem, jsou tam 5 mm, ale já vim jistě že vepředu mám 4 mm To jsem z toho jelen poměrně, ale mám predek z HQ, tak jestli mají jiný výplet?

Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 23:20 | Nahoru | #48
Honda CR125R 2006 - 3,7Nm obě kola

Honda CRF250R 2005 - to stejné, 3,7Nm

Kawsaki KX 125 / 250 2004 - nejméně 2,2Nm. Pro KX500 psali to stejné

Suzuki RM250 1999 - 4Nm

1 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 23:42 | Nahoru | #49
Kerut: to ze ty beres 25m lavici jako uplne neco jineho nez lidi co jezdi mx je znamka toho, ze nema smysl se s tebou bavit o necem co aktivně nedelas, protoze jsi uplne mimo.

Predpokladam, ze peklak neni motokrosova trat a cx nejsou motorky ...

Naposledy editováno 17.06.2021 23:45:57

(reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 23:53 | Nahoru | #50
assassin> ja myslel ze pises o sjezdovem kole, kdyz jsi chtel povolovat draty.. nechapu proc bys povoloval 5kovy draty na moment/napinaci silu 3,5kovejch ? ale to nechapu prakticky od zacatku, a last kohl post me jen utvrzuje ze oba nechapete uplny zaklady.. to je pak tezka debata..

naposled, draty se dotahuji tak aby v nich bylo nejaky predpeti(a to musi byt mensi nez mez kluzu, jinak se budou natahovat nebo dokonce praskat).. to prdpeti urcuje osova sila ktera drat natahuje a prurez toho samotnyho dratu,.. a te sile zase odpovida moment kterym se dotahuje nipl,.. pricemz ruznejch prumeru dratu je tri prdele,..

...takze pro jiny prurzy dratu budou jiny momenty

..takze nemuzu vzit libovolnej drat, rict si assassinova motorka se dotahuje 6Nm narvu to tam,.. to si pak taky muzu stejnou logikou rict ze soused tankuje naftu, tak to tam naleju taky a nemuze se nic stat, zejo..

Naposledy editováno 17.06.2021 23:54:33

1 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment matek drátů v kolech

17.6.2021 v 23:56 | Nahoru | #51
Ja pisu od zacatku o ktm. Jasne jsem to psal uz asi 3x .. kde by se na kole vzali 3.5mm draty? Dotaz byl na motorku, nevim proc bych sem tahal sjezdovy kola.



Ono totiz manualy existuji proto, abys nemusel vse pocitat. Proto jsou tam treba utahovaci momenty na srouby, prestoze kerut dokaze spocitat utshovaci. Ome t sroubu.. o jak mocne. Dokonce se tam obcas promitne i nejaka empiricka zkusenost...

A myslim si ze mam 4mm draty stejne jako tazatel:


Pokud by dotazeni dratu co tam mam momentem co pisu bylo nad mezi kluzu nebo dokonce pevnosti, nejspis by mel prasknout ne? Draty mi drzi... takze je mozna nejaka chyba v tvem vypoctu a v KTM to spocitali lepe...

Naposledy editováno 18.06.2021 00:08:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

18.6.2021 v 00:21 | Nahoru | #52
assassin> no kde by se tam vzali 3,5 taky nevim(hadam ze 2,6 na sjezdacich budou) ale prislo mi to ve smeru toho rozdilu racionalnejsi nez ze bys povoloval z 5,6Nm na 1,6.. ja samozrejme myslel povolit tak jako to utahujes na tech 6, tzn z 5,6 treba na 5 ne na vubec nic... podle me za tema cislama nevidis tu fyziku, co je v ramci desitek procent a co je nesmysl.. stejne tak s tema 6Nm na 4,5mm (nebo snad 4 dokonce) to je fakt prestrel silenej, dyt je to zavit jak prd,.. i Kafo ma v manualu M5 4Nm, ty maly zavity jdou brutalne min, stejne jako velky brutalne vejs, proste to jde parabolicky, ne linearne.. viz nedavna diskuse o 150Nm.. pro blbou M22 je to hovno, natoz pro nejakej jemnej zavit krku rizeni 30 a vejs, ten da 500Nm s prstem v prdeli (narozdil od utahujiciho motorkare funiciho u metrovy roury..)

jinak pokud musis draty casteji dotahovat tak budu oponovat ze ti moc nedrzej, ale natahujou se..
pokud teda nepredpokladas ze by se ti samovolne povoloval nipl

a naposled, tazatel mi napsal ze ma 3,5 (co ma nevim, vychazel jsem z toho co psal) kde kurva vidis ty 4 najdi mi citaci

E jo uz vidim, ted sem zas slepej ja... ..jo jo, vidim vidim.. to jsem holt prehlid v zapalu urazeni se s kohlem,..

Naposledy editováno 18.06.2021 00:28:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

18.6.2021 v 00:30 | Nahoru | #53
kerut> Sice za tim vidis fyziku, ktera rika, ze to pri utazeni 6Nm praskne, ja za tim vidim kolo, ktery je tak dotazenym nic neprasklo a normalne jezdi... zazrak



Manual pise 6, tool ma nastaveno 5.4...

Otazka je, jestli nemas botu ve vypoctu moment utazeni niple vs napeti dratu.

Naposledy editováno 18.06.2021 00:40:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

18.6.2021 v 00:50 | Nahoru | #54
assassin> ja za tim hlavne vidim ze mas voko z kasparovy kravy a nemas tam M4 ale M5.. pak by to relativne sedelo.. a sedi i to ze to musis dotahovat kdyz tam rves 6Nm...

jinak co se tyka vypoctu, tady to mas dle prislusnyho vypoctu/odhadu v tabulce.. jasne ze ty promenny jsou dost na vode, ale rust momentu s prurezem pri konst. napeti je asi jasnej i z toho.. (jinak spocitat na hrubo utahovaci moment je docela zaklad jakykoliv strojariny, i bez odvozovacky v dif poctu)


Naposledy editováno 18.06.2021 01:00:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

18.6.2021 v 06:26 | Nahoru | #55
kerut> Za prve, netvrdim, ze tam je zavit m4. Za druhe, nemam voko z kasparovo kravy, dal jsem odkaz na draty do moji motorky kde pisou ze maji 4mm.

Za treti pocitas to jako utahovaci moment sroubu, jses si jistej, ze mas to treni spocitany spravne? Urcite je i v tomto pripade dulezite jen treni v zavitu?

Ja treba na mx kolech mam niple viz obrazek vlevo a na sm kolech mam nipple tesneny okrouzkem - bezdusak. Momentem 6Nm neutahujes sroub - drat, ale tu matici, ses si jistej, ze v obou pripadech, pokud nipl utahnu stejnym momentem tak vytvori stejne napeti v dratu? Ikdyz jeden nipl ma treba trikrat vetsi prumer ?



Naposledy editováno 18.06.2021 06:34:07

Utahovací moment matek drátů v kolech

18.6.2021 v 08:50 | Nahoru | #56
Vod teď se budu bát už jen povolit čepičku na ventilku

Utahovací moment matek drátů v kolech

18.6.2021 v 09:44 | Nahoru | #57
Tyjo tady se solidně rozjela diskuze Díky všem za rady a názory, nakonec jsem to dal do servisu, tam to borec utáhnul všechno na 3Nm i vycentroval. Uvidím co to udělá po první jízdě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

18.6.2021 v 10:12 | Nahoru | #58
assassin> Je vidět, že se živíš kreslením

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

18.6.2021 v 10:27 | Nahoru | #59
vilemx> Moc ne, je to cely blbe a na konstruovani by me vyhodily. Ale levou rukou nehnu protoze to boli a pravou neohnu kvuli kanyle takze takova znouzectnost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech

18.6.2021 v 10:39 | Nahoru | #60
assassin> myslim ze za nacrt ne, ale ze tam nemas osu asi jo..

uz jsi nekdy videl ze by pro ruzny normy spojovaky byly tabelovany ruzny utahovaci momenty ? odlisny jsou jen pro jemny zavity, o malinko, protoz maji jinej stredni prumer...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Netahá někdo motorky z itálie za do... Aprilia MX 125 MaraMolnár 7 16.2.2022 v 17:46 Gahan37
Aprilia MX 125 - výměna válce Aprilia MX 125 smejk33 6 17.8.2021 v 23:12 smejk33
Aprilia mx 125 zkušenosti prosím? d... Aprilia MX 125 Spagy. 10 18.9.2018 v 17:29 LukášKavlík
Přívěra Aprilia MX 125 Vendamx 12 27.4.2018 v 10:05 mito7
Jde škrtit 125 na 50 Aprilia MX 125 SMloveSM 10 26.4.2018 v 20:44 karavanista


TOPlist