Je normální, že když nasazuju přední kolo a utahnu osu na moment, osa zajede dovnitr kluzáku pravé vidle cca 5mm.
Takze ji pak rukou pritahnu k té druhé a utahnu jistící šroub vidlice. V podstatě mám vidle do Áčka.
Zkoušel jsem povolovat různe brýle a properovat, ale bez výsledku. Možná řeším něco, co je normální a mají to tak všichni stromy.
U staré motorky jsem měl matku z jedny strany a hlavu šroubu z druhé strany, takže se stahovaly utažením osy až na doraz rozpernych kroužku.
Díky za postřehy, číčal
1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola
1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola
číčus píše: Napadá mě, že vlastně souběžně ty kluzáky drží jen blatník. Některé motorky mají ty stahovací destičky mezi vidlema. Tady to ale není.
mas tam neco spatne... bud mas krive brejle, nebo vidle. Pokud zasroubujes osu a ona zajede to spodku tlumice 5mm tak je to proste spatne. Pokud ten tlumic dotlacis rukou a dotahnes jistici sroubky na spodku tlumice aby jsi to mel zaroven, tak krizis tu trubku v tlumici a zacne ti velice brzy chcat gufero. Takze to je uplne spatnej postup.
Idealni by bylo tlumice zdemontovat a podivat se na ne. 5mm uchylku by jsi mel byt schopen videt pouhym okem a nebo zmerit jen pomoci oceloveho pravitka.
Predpokladam, ze na tlumicich budes mit otisky od brejli a tlumice budou rovnane.
Dalsi moznosti je jeden tlumic v brejlich pootocit o ctvrt nebo i pul otacky a pokud se zmeni to zajeti osy tak je jasne, ze je krivy tlumic. Ale ikdyz bude krivy tlumic, tak to tim nemusi koncit... krive muzou bejt i brejle a nebo osa krku rizeni. Takze je potreba to cele rozhazet a omerit.
No vidle jsem si nechával dělat, teklo gufero. Ale chlap říkal, že ohle trubky, ani rovnane to není. Dělal komplet teflonovy pouzdra a rozborku sborku.
Jediny co, tak musel odvrtat blatník, nešel mu sundat. Takže tam je větší závit a ne origo šrouby blatníku.
Najel jsem na tom tak 1200km a měl jsem. To už dvakrát dole.
1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola
Taky by jsi mohl tady dát nějakou fotku. Jo a tu výztuhu nad blatník, která se dá koupit, tak tu nedávej, akorát si zničíš pouzdra.
Naposledy editováno 29.05.2021 05:40:21
1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola
Díky za odpověď
Jaký brýle povolit? Spodní? A točit čím tím spodkem vidle?
2 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola
Jestli je osa zajeta vic nez byla puvodne, tak tam nekde chybi distancka, nebo je tam nejaka jina? Chyba pri montazi v servisu? Osobne se mi moc nezda ani prevrtavani šroubu na vetsi zavit, kdyz je dneska x druhu opravných vlozek na zavity a servis by je mel mit.
Naposledy editováno 29.05.2021 09:04:29
Děkuju za příspěvek. Mně je spíš jen zvláštní, že před repasi to bylo zároveň. Alespoň myslím. Motorku jsem kupoval a vidle tekly. Sundal jsem je a vezl i s blatníkem do servisu. Tam ten blatník odvrtal a dal větší šrouby (bez osazení na dotažení) bohužel mu nedošlo, že jsou opravné sady, kterou i měl v servise.
Dnes mám domluvenou velkou posuvku. Budu moc změřit jestli jsou vidle rovnovezne vůči sobě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola
Jen mě napadá, že pokud to víc "plave" v ty vidlici, nebyl by pak přeci kotouč správně ve trmenu. Musím se podívat, jak to vychází, ale podle mě, je správně jen jedna varianta. Co myslíš?
Takhle na dalku těžko rict kde je problem.
Edit - dneska mi to nejak nemysli. Na klasickejch vidlicich se ohne nejčastěji ta chromová trubka u brejli, takze to otáčením spodni nohy moc nezjistis, musel bys tocit tou chromovou trubkou v brýlích a to moc nejde.
Můžou být i křivé bryle, nebo to jde i křive smontovat kdyz se nepostupuje spravne.
Milor se na vstromy specializuje, ten asi bude vedet nejlip jak snadno a kde se to cele ohne, mam ale dojem, ze vidlice a bryle stroma nic moc pevného nejsou...
Naposledy editováno 29.05.2021 10:00:41
assassin píše: Tohle ale nicemu nevadi - cela sestava - osa, loziska, distancky se stáhne k te druhe noze (podle fotky tipuju, ze leve) a v prave noze muze tenhle konec osy “plavat” - propruzis vidlice, aby se vidlice srovnaly a byly rovnoběžné a utahnes ten svernej spoj - tzn ten šroub se sestihranou hlavou na foto. To je cele a na tomhle principu funguji snad vsechny přední osy co jsem na motorce videl.
Jestli je osa zajeta vic nez byla puvodne, tak tam nekde chybi distancka, nebo je tam nejaka jina? Chyba pri montazi v servisu? Osobne se mi moc nezda ani prevrtavani šroubu na vetsi zavit, kdyz je dneska x druhu opravných vlozek na zavity a servis by je mel mit.
5mm je moc. To je jak uz jsem psal spatne. Osa se dotahne do zavitu a zarazi se o stred kola a distanc. Druha vidle ma jen svor a ten se dotahne a je to. Ale osa by mela byt zroven s hranou. Pokud tomu tak neni, tak je jak uz jsem psal, ohla vidle nebo brejle nebo oboji. Pokud by chybela distance tak na druhe strane osa vyjede taky ven. Coz by zousobila chybejici distance nebo treba uzssi loziska v kole. Rozhodne to neni v poradku a je to ukazatel problemu.
2 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola
číčus píše: Pozice 2 je gufero. A právě že to bylo dobrý, než jsem to rozdělal. Mechanik říkal že ohle nejsou.
tak pokud tam nic není, tak povol ten šroub na vidlici dole a zatlači nohu vidlici tak aby byla osa zároveň s tou hranou díry a utáhni, pak povol spodní brýle trochu propruz ,třeba se to srovná1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |