paolo_novy Přidat reklamu

Téma: V strom, složení předního kola
Ahoj, řeším pořád na svým stromku přední vidle.
Je normální, že když nasazuju přední kolo a utahnu osu na moment, osa zajede dovnitr kluzáku pravé vidle cca 5mm.
Takze ji pak rukou pritahnu k té druhé a utahnu jistící šroub vidlice. V podstatě mám vidle do Áčka.
Zkoušel jsem povolovat různe brýle a properovat, ale bez výsledku. Možná řeším něco, co je normální a mají to tak všichni stromy.
U staré motorky jsem měl matku z jedny strany a hlavu šroubu z druhé strany, takže se stahovaly utažením osy až na doraz rozpernych kroužku.

Díky za postřehy, číčal

2 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2021 v 09:01 | Nahoru | #1
Tohle ale nicemu nevadi - cela sestava - osa, loziska, distancky se stáhne k te druhe noze (podle fotky tipuju, ze leve) a v prave noze muze tenhle konec osy “plavat” - propruzis vidlice, aby se vidlice srovnaly a byly rovnoběžné a utahnes ten svernej spoj - tzn ten šroub se sestihranou hlavou na foto. To je cele a na tomhle principu funguji snad vsechny přední osy co jsem na motorce videl.

Jestli je osa zajeta vic nez byla puvodne, tak tam nekde chybi distancka, nebo je tam nejaka jina? Chyba pri montazi v servisu? Osobne se mi moc nezda ani prevrtavani šroubu na vetsi zavit, kdyz je dneska x druhu opravných vlozek na zavity a servis by je mel mit.

Naposledy editováno 29.05.2021 09:04:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 09:36 | Nahoru | #2
assassin>
Jen mě napadá, že pokud to víc "plave" v ty vidlici, nebyl by pak přeci kotouč správně ve trmenu. Musím se podívat, jak to vychází, ale podle mě, je správně jen jedna varianta. Co myslíš?

(reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 12:45 | Nahoru | #3

assassin píše: Tohle ale nicemu nevadi - cela sestava - osa, loziska, distancky se stáhne k te druhe noze (podle fotky tipuju, ze leve) a v prave noze muze tenhle konec osy “plavat” - propruzis vidlice, aby se vidlice srovnaly a byly rovnoběžné a utahnes ten svernej spoj - tzn ten šroub se sestihranou hlavou na foto. To je cele a na tomhle principu funguji snad vsechny přední osy co jsem na motorce videl.

Jestli je osa zajeta vic nez byla puvodne, tak tam nekde chybi distancka, nebo je tam nejaka jina? Chyba pri montazi v servisu? Osobne se mi moc nezda ani prevrtavani šroubu na vetsi zavit, kdyz je dneska x druhu opravných vlozek na zavity a servis by je mel mit.



5mm je moc. To je jak uz jsem psal spatne. Osa se dotahne do zavitu a zarazi se o stred kola a distanc. Druha vidle ma jen svor a ten se dotahne a je to. Ale osa by mela byt zroven s hranou. Pokud tomu tak neni, tak je jak uz jsem psal, ohla vidle nebo brejle nebo oboji. Pokud by chybela distance tak na druhe strane osa vyjede taky ven. Coz by zousobila chybejici distance nebo treba uzssi loziska v kole. Rozhodne to neni v poradku a je to ukazatel problemu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 108 Dnes v 11:37 Kubák
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18


TOPlist