globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V strom, složení předního kola
Ahoj, řeším pořád na svým stromku přední vidle.
Je normální, že když nasazuju přední kolo a utahnu osu na moment, osa zajede dovnitr kluzáku pravé vidle cca 5mm.
Takze ji pak rukou pritahnu k té druhé a utahnu jistící šroub vidlice. V podstatě mám vidle do Áčka.
Zkoušel jsem povolovat různe brýle a properovat, ale bez výsledku. Možná řeším něco, co je normální a mají to tak všichni stromy.
U staré motorky jsem měl matku z jedny strany a hlavu šroubu z druhé strany, takže se stahovaly utažením osy až na doraz rozpernych kroužku.

Díky za postřehy, číčal
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola

28.5.2021 v 22:21 | Nahoru | #1
V servisním manuálu by měl být přesný postup: https://www.motorka...v-strom.html#manualy

(reakce na) V strom, složení předního kola

28.5.2021 v 22:28 | Nahoru | #2
Pedl> díky za reakci. Mám to přečteny tisíckrát. Nic tam o tom není. Dělal jsem vše podle postupu, včetně utahování na moment

1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola

28.5.2021 v 23:20 | Nahoru | #3
Napadá mě, že vlastně souběžně ty kluzáky drží jen blatník. Některé motorky mají ty stahovací destičky mezi vidlema. Tady to ale není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola

28.5.2021 v 23:59 | Nahoru | #4

číčus píše: Napadá mě, že vlastně souběžně ty kluzáky drží jen blatník. Některé motorky mají ty stahovací destičky mezi vidlema. Tady to ale není.



mas tam neco spatne... bud mas krive brejle, nebo vidle. Pokud zasroubujes osu a ona zajede to spodku tlumice 5mm tak je to proste spatne. Pokud ten tlumic dotlacis rukou a dotahnes jistici sroubky na spodku tlumice aby jsi to mel zaroven, tak krizis tu trubku v tlumici a zacne ti velice brzy chcat gufero. Takze to je uplne spatnej postup.

Idealni by bylo tlumice zdemontovat a podivat se na ne. 5mm uchylku by jsi mel byt schopen videt pouhym okem a nebo zmerit jen pomoci oceloveho pravitka.
Predpokladam, ze na tlumicich budes mit otisky od brejli a tlumice budou rovnane.

Dalsi moznosti je jeden tlumic v brejlich pootocit o ctvrt nebo i pul otacky a pokud se zmeni to zajeti osy tak je jasne, ze je krivy tlumic. Ale ikdyz bude krivy tlumic, tak to tim nemusi koncit... krive muzou bejt i brejle a nebo osa krku rizeni. Takze je potreba to cele rozhazet a omerit.

(reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 04:05 | Nahoru | #5
cuir>
No vidle jsem si nechával dělat, teklo gufero. Ale chlap říkal, že ohle trubky, ani rovnane to není. Dělal komplet teflonovy pouzdra a rozborku sborku.
Jediny co, tak musel odvrtat blatník, nešel mu sundat. Takže tam je větší závit a ne origo šrouby blatníku.
Najel jsem na tom tak 1200km a měl jsem. To už dvakrát dole.

1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 05:37 | Nahoru | #6
Po dotažení osy předního kola má být osa zároveň s tlumičem. To znamená, že závit na levé straně nevyčnívá z tlumiče a druhá strana s imbusem není zapuštěná ani nevyčnívá. Pokud by závit náhodou vyčníval, o tu samou hodnotu by druhá část byla zapuštěná.
Taky by jsi mohl tady dát nějakou fotku. Jo a tu výztuhu nad blatník, která se dá koupit, tak tu nedávej, akorát si zničíš pouzdra.

Naposledy editováno 29.05.2021 05:40:21

1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 07:36 | Nahoru | #7
Povolit v brejlích a u kola a točit trubkou. Jak to začne u kola šmatlat, tak je to ohlé.

(reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 08:45 | Nahoru | #8
milor> díky za odpověď
Závit mi v levé vidlici ani nevyčnívá ani nechybí. Tam je to zároveň. Ale v pravé je to utopene.

Různě jsem povoloval brýle a zkoušel properovat, ale bez výsledku.

V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 08:53 | Nahoru | #9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 08:55 | Nahoru | #10
Kohlstein>
Díky za odpověď
Jaký brýle povolit? Spodní? A točit čím tím spodkem vidle?

2 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2021 v 09:01 | Nahoru | #11
Tohle ale nicemu nevadi - cela sestava - osa, loziska, distancky se stáhne k te druhe noze (podle fotky tipuju, ze leve) a v prave noze muze tenhle konec osy “plavat” - propruzis vidlice, aby se vidlice srovnaly a byly rovnoběžné a utahnes ten svernej spoj - tzn ten šroub se sestihranou hlavou na foto. To je cele a na tomhle principu funguji snad vsechny přední osy co jsem na motorce videl.

Jestli je osa zajeta vic nez byla puvodne, tak tam nekde chybi distancka, nebo je tam nejaka jina? Chyba pri montazi v servisu? Osobne se mi moc nezda ani prevrtavani šroubu na vetsi zavit, kdyz je dneska x druhu opravných vlozek na zavity a servis by je mel mit.

Naposledy editováno 29.05.2021 09:04:29

V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 09:26 | Nahoru | #12


Děkuju za příspěvek. Mně je spíš jen zvláštní, že před repasi to bylo zároveň. Alespoň myslím. Motorku jsem kupoval a vidle tekly. Sundal jsem je a vezl i s blatníkem do servisu. Tam ten blatník odvrtal a dal větší šrouby (bez osazení na dotažení) bohužel mu nedošlo, že jsou opravné sady, kterou i měl v servise.

Dnes mám domluvenou velkou posuvku. Budu moc změřit jestli jsou vidle rovnovezne vůči sobě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 09:36 | Nahoru | #13
assassin>
Jen mě napadá, že pokud to víc "plave" v ty vidlici, nebyl by pak přeci kotouč správně ve trmenu. Musím se podívat, jak to vychází, ale podle mě, je správně jen jedna varianta. Co myslíš?

V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 09:47 | Nahoru | #14
Podle fotky tipuju křivou trubku.

(reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 09:49 | Nahoru | #15
číčus> Kdyby to bylo z nějakého duvodu o 5-10mm spatne složené tak nebude pasovat ani brzdic na kotouc, ale plovouci brzdice docela dost poberou v tom plovoucim vedeni

Takhle na dalku těžko rict kde je problem.
Edit - dneska mi to nejak nemysli. Na klasickejch vidlicich se ohne nejčastěji ta chromová trubka u brejli, takze to otáčením spodni nohy moc nezjistis, musel bys tocit tou chromovou trubkou v brýlích a to moc nejde.

Můžou být i křivé bryle, nebo to jde i křive smontovat kdyz se nepostupuje spravne.

Milor se na vstromy specializuje, ten asi bude vedet nejlip jak snadno a kde se to cele ohne, mam ale dojem, ze vidlice a bryle stroma nic moc pevného nejsou...

Naposledy editováno 29.05.2021 10:00:41

V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 10:14 | Nahoru | #16
Díky za příspěvek. Zkusim to odvést někam poblíž, jinak bych zkusil i Milora, když o něm píšeš. Děkuju za pomoc, dám vědět. Vážím si toho

(reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 12:18 | Nahoru | #17
číčus>

V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 12:35 | Nahoru | #18
Musí ti tam chybět nějaká distancka, do A být nemůžou, co pozice 2? Viz schéma

(reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 12:45 | Nahoru | #19

assassin píše: Tohle ale nicemu nevadi - cela sestava - osa, loziska, distancky se stáhne k te druhe noze (podle fotky tipuju, ze leve) a v prave noze muze tenhle konec osy “plavat” - propruzis vidlice, aby se vidlice srovnaly a byly rovnoběžné a utahnes ten svernej spoj - tzn ten šroub se sestihranou hlavou na foto. To je cele a na tomhle principu funguji snad vsechny přední osy co jsem na motorce videl.

Jestli je osa zajeta vic nez byla puvodne, tak tam nekde chybi distancka, nebo je tam nejaka jina? Chyba pri montazi v servisu? Osobne se mi moc nezda ani prevrtavani šroubu na vetsi zavit, kdyz je dneska x druhu opravných vlozek na zavity a servis by je mel mit.



5mm je moc. To je jak uz jsem psal spatne. Osa se dotahne do zavitu a zarazi se o stred kola a distanc. Druha vidle ma jen svor a ten se dotahne a je to. Ale osa by mela byt zroven s hranou. Pokud tomu tak neni, tak je jak uz jsem psal, ohla vidle nebo brejle nebo oboji. Pokud by chybela distance tak na druhe strane osa vyjede taky ven. Coz by zousobila chybejici distance nebo treba uzssi loziska v kole. Rozhodne to neni v poradku a je to ukazatel problemu.

V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 13:00 | Nahoru | #20
Pokud říkáš že by závit lezl ven tak má tu distancku z druhé strany když mu neleze ven každopádně mu z té jedné strany chybí

V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 14:42 | Nahoru | #21
Také si myslím že to má obráceně , tu vymezovací podložku.

2 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 15:59 | Nahoru | #22
Pozice 2 je gufero. A právě že to bylo dobrý, než jsem to rozdělal. Mechanik říkal že ohle nejsou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 16:11 | Nahoru | #23
číčus> Porad je to mekanik co vypalil do drzaku blatniku M8 misto M6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 16:37 | Nahoru | #24

číčus píše: Pozice 2 je gufero. A právě že to bylo dobrý, než jsem to rozdělal. Mechanik říkal že ohle nejsou.

tak pokud tam nic není, tak povol ten šroub na vidlici dole a zatlači nohu vidlici tak aby byla osa zároveň s tou hranou díry a utáhni, pak povol spodní brýle trochu propruz ,třeba se to srovná

(reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 19:31 | Nahoru | #25
assassin> a já čekal kdo to napíše první. To se nepovedlo no.

(reakce na) V strom, složení předního kola

29.5.2021 v 19:58 | Nahoru | #26
foxdive>
To bych mohl. Teoreticky bych mohl zkusit povolit i horní matku na brýlích?

1 reakcí na tento příspěvek V strom, složení předního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2021 v 08:25 | Nahoru | #27
Řešil jsem to před 14 dni.Nový laminátový blatník měl v úchytech přidanou uhlíkovou výztuhu a byl asi o 3 mm širší.

(reakce na) V strom, složení předního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2021 v 19:39 | Nahoru | #28
Valve> čičina by to měl zkusit bez blatníku, jestli na něm zkoušel přidávat nějaké podložky pod ty nové šrouby.

V strom, složení předního kola

30.5.2021 v 22:02 | Nahoru | #29
A nemůže být třeba zprzněný závit v té levé vidli? Třeba první 3-4 závity. Já kolo sundával už mnohokrát, a bez problému. A mám to vždy zároveň s hranou. Utopené to určitě být nemá.

Naposledy editováno 30.05.2021 22:03:08

V strom, složení předního kola

30.5.2021 v 22:09 | Nahoru | #30
Děkuju za všem za pomoc. Nakonec jsem zkusil opravdu všechno. Točit vidlema, měřit velkou suplerou trubky. Nakonec jsem skutečně došel k závěru, že blatník, který podle mě neměl žádnou funkci krom zachytávání bordelu. Protože není v pozici, ve které by měl být kvůli špatně vyvrtanym diram a neoriginálním šroubum s podložkama.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist