globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moderní baterie do starých motorek
7.5.2021 v 09:55
Ahoj, přemýšlím nad koupí moderní baterky (Li-IOn, LiPol atd) namísto klasické olověné. Mám Triumph Trident z 95 roku a nejsem si jistý jestli by byla, skrz elektriku motorky, vhodná - obíjení/přebíjení během jízdy, jestli bych ji nezničil a prostě jestli to jde bez problémů.

Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Moderní baterie do starých motorek

13.5.2021 v 04:48 | Nahoru | #1
Taky se přidám ,těd o víkendu jsem si postavil do Jawky 634 baterky s Li-Ion 18650 článků do 2S6P (z notebookových baterii, vsechny članky jsou aspon stejné s max.vybíjecím proudem 4A) jelikož stará baterka 6V odešla (vysypaná) a zrovna jsem uklizel šuplík.
Původně jsem chtěl pripojit jestě přes BMS ale ono by to pak nedobijelo jelikož vstupní napětí by muselo být mezi 8,3-10V a to dynamo s elektronickým relé nedá a tak jsem to hodil bez BMS . Přebijení se nebojím jelikož relé dá max. 7,4V .
Tak jsem zvědav jak bude fungovat hlavně jak dlouho.
Jinak souhlasím s Honza-TA950 s stím odpojovačem při poklesu pod 3V na článek (nekteré baterie maji i hraniční práh 2,4V) jinak by hrozilo zníčení baterie (může a nemusí).

Naposledy editováno 13.05.2021 04:52:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moderní baterie do starých motorek

13.5.2021 v 05:03 | Nahoru | #2
hagrid.hagrid> Zalezi, co jsi pouzil za clanky, pokud klasicke liion s 3,6V na clanek - jmenovite napeti, tak je pri palubnim napeti 6V budes pouzivat temer vybite...

Jestli jsou to clanky lifepo4 tzn 3,2V tak to bude fungovat...

Odpojovaci obvod u motorky se starterem musi zvladnout pruchod startovaciho proudu a to neni zas az tak levna legrace.

Velky baterky do aut se temahle obvodama osazuji, z motocyklovych bateriich jsem videl zatim asi dva vyrobce, jeden je full spectrum.... ceny jsou trochu jinde nez u tech cinanu co se tady prodavaji...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist