globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moderní baterie do starých motorek
7.5.2021 v 09:55
Ahoj, přemýšlím nad koupí moderní baterky (Li-IOn, LiPol atd) namísto klasické olověné. Mám Triumph Trident z 95 roku a nejsem si jistý jestli by byla, skrz elektriku motorky, vhodná - obíjení/přebíjení během jízdy, jestli bych ji nezničil a prostě jestli to jde bez problémů.

Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moderní baterie do starých motorek

13.5.2021 v 05:03 | Nahoru | #1
hagrid.hagrid> Zalezi, co jsi pouzil za clanky, pokud klasicke liion s 3,6V na clanek - jmenovite napeti, tak je pri palubnim napeti 6V budes pouzivat temer vybite...

Jestli jsou to clanky lifepo4 tzn 3,2V tak to bude fungovat...

Odpojovaci obvod u motorky se starterem musi zvladnout pruchod startovaciho proudu a to neni zas az tak levna legrace.

Velky baterky do aut se temahle obvodama osazuji, z motocyklovych bateriich jsem videl zatim asi dva vyrobce, jeden je full spectrum.... ceny jsou trochu jinde nez u tech cinanu co se tady prodavaji...

(reakce na) Moderní baterie do starých motorek

13.5.2021 v 05:41 | Nahoru | #2
assassin> použil jsem normalní li-ion članek 18650 Samsung má hraniční napětí 2,7V a max 4,2V ,to že nebudou plně nabité o tom samozřejmně vím (stejně potřebuješ napětí jen pro cívku ,takže velké nároky to nema teda u mně) a provozní napětí je někde kolem 7V.

Ono ty velké proudy pro start by se dali vyřešit druhým samostatným okruhem čistě jen pro starter na přímo z baterie ktery by šel přes nějaké relé které by seplo pro start pokud by baterka byla v pořádku a nevybitá( pokud by BMS odpojilo bateri zdůvodu poklesu napětí tak by pak tohle relé neseplo) a tím by odpadly vykonové fety a dál by to řešilo klasické bms včetně dobijení a palubního napětí.
nesjem v tomto odorník jen uvažuji jak by to šlo teoreticky nějaky způsobem vyřešit.
Takže by museli by být dva napětové okruhy.

Naposledy editováno 13.05.2021 05:44:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist