Téma: Startovat auto se spojkou nebo bez
 
5.4.2021 v 07:57
Celý svůj dlouhý život startuju auto se sešlápnutou spojkou, ale toto zní logicky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

7.4.2021 v 16:17 | Nahoru | #1

karf píše: Smysl to má a šetří to hlavně spojku. Když jsem na služební oktávce cestou z rakous kdesi u Salzburgu prošlápl spojku až na podlahu, vzpomněl jsem si na každej start se spojkou a když jsem si představil nedělní superdrahou možnost odtahu až do vzdálené čr, tak jsem při každém zařazení na tvrdo bez spojky vzpomínal, jak jsem pravidelně podřazoval a meziplynem (2x spojka). Takže za mě určitě spojku nemačkat. Šetříte nejen ty axiállágry, tak i spojkovej váleček. A to za těch 2400kč stojí.



Takže za jízdy řadíš co nejméně, aby se neopotřebovával spojkový válec (je to ocelový váleček s těsněním a pružinkou v hliníkovém obalu, rozhodně jde koupit levněji, pokud nestačí vyměnit to těsnění a výměnu zvládneš na parkovišti, pokud máš hadičku a flašku brzdovky).
Také pokud možno nebrzdíš, protože brzdové pístky jsou konstrukčně identické, jejich těsnící kroužky také nejsou věčné.

Auta devadesátých let jsou pryč, pokud chcete jezdit rozpočtovými šunty (v podstatě vše vyrobené v tomto tisíciletí) tak se musíte naučit si poradit tak jak to uměli naši předci v žigulech, stodvácách a Favoritech, protože někam tam se spolehlivost moderních aut dostala po letech brutálního tlaku na snižování výrobních nákladů.
Takže s novějším autem patří do kufru bedna nářadí, náhradní čidla a další "spotřebák" dle modelu, montérky a diagnostiku do mobilu. Spolehlivé auto nekoupíte, už se nevyrábějí.

Naposledy editováno 07.04.2021 18:00:57

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

8.4.2021 v 08:46 | Nahoru | #2

Deadman píše: Takže za jízdy řadíš co nejméně, aby se neopotřebovával spojkový válec (je to ocelový váleček s těsněním a pružinkou v hliníkovém obalu, rozhodně jde koupit levněji, pokud nestačí vyměnit to těsnění a výměnu zvládneš na parkovišti, pokud máš hadičku a flašku brzdovky).
Také pokud možno nebrzdíš, protože brzdové pístky jsou konstrukčně identické, jejich těsnící kroužky také nejsou věčné.

Auta devadesátých let jsou pryč, pokud chcete jezdit rozpočtovými šunty (v podstatě vše vyrobené v tomto tisíciletí) tak se musíte naučit si poradit tak jak to uměli naši předci v žigulech, stodvácách a Favoritech, protože někam tam se spolehlivost moderních aut dostala po letech brutálního tlaku na snižování výrobních nákladů.
Takže s novějším autem patří do kufru bedna nářadí, náhradní čidla a další "spotřebák" dle modelu, montérky a diagnostiku do mobilu. Spolehlivé auto nekoupíte, už se nevyrábějí.



a tohle je taky slušnej blábol...:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist