globalmoto_kveten





Téma: Startovat auto se spojkou nebo bez
 
5.4.2021 v 07:57
Celý svůj dlouhý život startuju auto se sešlápnutou spojkou, ale toto zní logicky...

1 reakcí na tento příspěvek Startovat auto se spojkou nebo bez

5.4.2021 v 20:22 | Nahoru | #31
Tak mě třeba zatahování ručky na rovině a především u auta, které déle stojí venku, přijde jako mnohem větší průser, než to, jestli startuju se spojkou nebo bez. Automatické zatahování ručky u nových aut proti vůli řidiče mi přijde jako totální hovadina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

5.4.2021 v 20:27 | Nahoru | #32
Borntobewild> zvlast v zime. Takova primrzla rucka po ranu potesi.

Startovat auto se spojkou nebo bez

5.4.2021 v 20:38 | Nahoru | #33

Alfa70: u MHEV je to startergenerator , některe značky pouzivaji ten reverzni alternator...



Vojín Kefalín, čo si predstavujete za rozdiel medzi startergeneratorom a reverzním alternátorem? Inak štartérgenerátor sa používa len v niektorých posledných generáciách áut, roky sa používal takmer výhradne len štartér. Dovolil by som si tvrdiť, že pred Euro V to nemal okrem hybridov nikto - potrebuje to celkom výkonnú elektroniku, čo obyčajné auto inak na nič nepotrebuje.

Edit: hráme sa na slovíčkarenie a považuješ za štartérgenerátor len elektromotor hybridu?

Naposledy editováno 05.04.2021 20:46:56

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

5.4.2021 v 21:08 | Nahoru | #34
S.h.I.t.> rucka primrzala snad naposledy na Skode 120.

Startovat auto se spojkou nebo bez

5.4.2021 v 21:13 | Nahoru | #35
Mne zamrzla aj na honde civic 2006 r.v.

Startovat auto se spojkou nebo bez

5.4.2021 v 21:21 | Nahoru | #36
Může přimrznout, může zareznout, zatuhnout. Opotřebují se lanovody, páka, ozubení. Jasněže u 120cy se nevhodným používáním zkrátila životnost ze 100 tis. na 40 tis., zatímco u opravdového auta se zkrátí z 500 tis. na 200 tis. A pravděpodobnost, že zarezne nebo zamrzne je 10x nižší než u té 120ćy. Ale i tak, proč ji úplně zbytečně ničit zatahováním na rovině, aby pak nefungovala pro účel, ka kterému je primárně určená- to je projíždění zatáček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

5.4.2021 v 23:26 | Nahoru | #37
assassin> Asi nemoc Peugeotů. Já takhle jel s benzínovou 306 do servisu 3x. Na křižovatce jednička přes startér, a pak už normálka bez spojky. Chtělo to jen trochu citu v pravé nože a pazouře. To už je taky pár let.

1 reakcí na tento příspěvek Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 06:44 | Nahoru | #38
Moto68> No hovno asi o tom vis jenom ty. Ja ti jasne odpovedel jak to je. Ze to necgapes je tvuj problem ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 08:29 | Nahoru | #39

Čépa85 píše: assassin> Asi nemoc Peugeotů. Já takhle jel s benzínovou 306 do servisu 3x. Na křižovatce jednička přes startér, a pak už normálka bez spojky. Chtělo to jen trochu citu v pravé nože a pazouře. To už je taky pár let.


Tak nemoc aut s lankem, že se přetrhne lanko. U kapalinového ovládání odejde jeden z válců. U obou systémů pak může dojít k únavě něčeho mechanického na ložisku. U ojetého auta se to prostě stane.

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 09:11 | Nahoru | #40
Johny_Servis> neodpovedel jsi nic relevantniho jen delas machra s debatou o hovne, zase jeden internetovej chytrak a hrdina

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 10:11 | Nahoru | #41
Moto68> Sám jsi směšný. Na video o hovně se potřebu dívat nemám. Určitě by byl účinnější článeček s několika málo fakty a obrázky - jak to axiální ložisko vypadá, jaké jsou tam síly a tlaky, názor tribologa. Případně fotka opotřebeného ložiska a menší rozbor, proč se to vlastně stalo a jestli to vůbec něčemu vadí.

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 13:40 | Nahoru | #42
Kohlstein> tvl, že mě zas a znova překvapí, jak se každej blbeček musí vyjadřovat k mněčemu, co ho vlastně vůbec nezajímá, nemusí se na to dívat a k věci nic nemá, omlouvám se, moje chyba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 14:14 | Nahoru | #43
Borntobewild> S tou ručkou mám opačné zkušenosti. Jakmile se nepoužívá, tak funguje problematicky (zatuhne, zarezne). Od té doby co ruční brzdu zatahuji vždy a všude s ní nemám problémy (ťuk ťuk). Naopak nejsem zastánce stání na kvaltu, protože tím se namáhá dvouhmota. Nevím, jak moc jí to může škodit, ale každopádně radši si udělám ruční brzdu než měnit dvouhmotu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 16:23 | Nahoru | #44
JohnCoat> Zátěž dvouhmoty je na první kvalt minimální, pokud nestojíš vyloženě v krpálu. A pokud v takovém krpálu stojíš, tak je opravdu rozumné ten kval zařadit jako pojistku.
I v automatických převodovkách je parkovací "kvalt" přestože je to mechanika navíc, která pro jízdu nemá použití. Z dobrého důvodu to tam automobilky dávají, ač to znamená nějaké výrobní náklady (automobilky šetří každý halíř) a auto je i tak vybaveno parkovací brzdou.

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 17:25 | Nahoru | #45
Deadman> A i přes to v manuálu k autu s automatickou převodovkou píší i když má auto zařazeno na parkování, tak ještě vždy zatáhnout ruční brzdu. obvzláště pokud auto nestojí na naprosté rovině.

1 reakcí na tento příspěvek Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 20:20 | Nahoru | #46
A z jaký strany se má správně loupat banán?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 20:33 | Nahoru | #47

Borntobewild píše: A z jaký strany se má správně loupat banán?



Čau tak toto viem presne. Pri lúpaní banánu musíš využiť fen-šuej mužský a ženský princíp. Ide totiž o jing a jang. , lúpanie banánu pôsobí na potenciu a preto muži musia baná lúpať z toho správneho konca a ženy z opačnej strany. No,už som normálne postihnutý z tohoto fóra , pri štartovaní ráno som stlačil spojku , už som celý vyonačení z Kratimírovho pindíka a teraz toto štartovanie a k tomu som na dôvažok som sa dočítal o tej ručnej brzde, som z toho už celkom na nervy.

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 20:36 | Nahoru | #48
krokoš>

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 20:43 | Nahoru | #49
krokoš>

1 reakcí na tento příspěvek Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 21:01 | Nahoru | #50
Ďakujem, ďakujem, a s tou spojkou je to presne ako píše assassin u Peugeotu , dokonca aj u Peugeot Boxer =Fiat Ducato. Všetko sa to sralo=kurvitko, plastová pičovina čo sa zlomila. Robil som vedúceho autoservisu Peugeot = psychiatria, že ja debil som do toho liezol, ale bola sranda.

Jáj, poznámka k tej ručnej brzde, nech sa niekto neopováži na Fóbii hattatítla power parkovať na kopci bez zatiahnutej ručnej brzdy, len zo zaradeným kvaltom. totiž tie nákoupné vozíky , hlavne tie dvojvačkovce, , u nich povolí ten hydraulický šponovák a keď na kopci premôže váha auta kompresiu motoru a pootočí nedajbože kľukovkou tak sa stane čo???? soudruzi , ten bicyklový reťaz, čo tí retardi dali na rozvod preskočí a je to v riti. Ten nešťastný motor sa ešte stále vyrába a zmenili názov na MPI a že JOY, jojojoj, retiazku už dali ozubenú. Keď to parkuje hore brehom tak sa môže dokonca povoliť celý rozvod , ten nie je zaistený perom , len trením, aretuje sa to cez kolíky pri montáži, vačka voči kľuke nasadíš plechové kolieska a hurá. Keby to uvidel Kerut , čo vymysleli tak sa zrúti. Čo za hovná sa teraz vymýšľajú v tých autách hrôza des.

1 reakcí na tento příspěvek Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 21:06 | Nahoru | #51
krokos = nejlepsi prispevky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 21:17 | Nahoru | #52

kerut píše: krokos = nejlepsi prispevky



Čau, keď si už to prečítal, videl si ten rozvod v tej fóbii? To kedy vymysleli ten kafemlejnek? 1998 rok? A akú tam dali retiazku ? také sa používali niekedy v roku 1975, asi. Ešte šťastie, že nevyrobil drevené piesty. Ďakujem za pochvalu.

1 reakcí na tento příspěvek Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 21:32 | Nahoru | #53
Jo, ten motor z honemtoprodej, alias hromadatechnickýchproblémů jsem viděl rozebrenej s tím přeskočeným řetízkem. I s výkladem jak se to stalo. Mechanik si s tím potřeboval hnout, nechtělo se mu to startovat, tak zvenku vyšláp spojku a strčil do toho. A asi trochu klopýtnul a měl vyděláno.
Co se týče Krokoše, tak všichni víme, že je to zaměstnanec M.cz a je placen od návštěvnosti. A kromě tohodle nicku má ještě Kraťomír, Malgranda, ZávodničekBeďa, Yeuop...

Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 21:51 | Nahoru | #54
Článek o hovně, kor v kontextu že už desetileté auto je považováno za šrot

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 21:58 | Nahoru | #55
Borntobewild> kua, daj mi pokoj s tím Kraťomírom, normálne ma nakazil, pristihol som sa , ako sa nahý obzerám pred zrkadlom, a odhřňam si sadlo okolo pindíka, aby bol väčší, fuj. Chudák moja manželka, keď sa také prasa hnusné .....už končím radšej, lebo sme tu zabŕdli do pixlovím. Práve Kratomíra si tu musel dotiahnuť. No, dnes som sa pevne rozhodol, že si nacvičíme s manželkou ten tanček tých myší, či škrečkov či čo to je za hlodavcov z tej reklamy na ponožky dedoles, to je sranda. Vnúčik to už zatancuje celé.

3 reakcí na tento příspěvek Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 22:08 | Nahoru | #56
Smysl to má a šetří to hlavně spojku. Když jsem na služební oktávce cestou z rakous kdesi u Salzburgu prošlápl spojku až na podlahu, vzpomněl jsem si na každej start se spojkou a když jsem si představil nedělní superdrahou možnost odtahu až do vzdálené čr, tak jsem při každém zařazení na tvrdo bez spojky vzpomínal, jak jsem pravidelně podřazoval a meziplynem (2x spojka). Takže za mě určitě spojku nemačkat. Šetříte nejen ty axiállágry, tak i spojkovej váleček. A to za těch 2400kč stojí.

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 22:43 | Nahoru | #57
karf> Tok Tvý myšlenek jde směrem, že když po každém nastartování ujedu cestu, kde 500krát vymáčknu spojku, tak ušetřím to jedno z 500 zmáčknutí tím, že zastartuju bez spojky? Ten problém zmiňovaný v článku (kterej jsem si nepouštěl, páč mě podobný videa serou), je se silou, kterou působí startér ze strany na ložisko a kterou převodovka v případě nevystavené spojky vystředí.

Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 22:51 | Nahoru | #58
Moto68> Ty jses fakt mimon
Tak jeste jednou pro Moto68: u koncernovych aut jsi tohoto dilematu zcela usetren, jinak nez se spojkou nenastartujes a ted pozor ! Rozuzleni:
Predstav si, ze v praxi vydrzi auta co byla startovana se spojkou uuuuuplne stejne jako ta co byla startovana bez spojky a vis proc ? Nevis, ale povim ti to - pripadny problem s opotrebenim lozisek se projevi davno za hranici rentabilni opravy, tj. V dobe, kdy ma auto najeto takove statisice kilometru ze uz to realne nikdo opravovat nebude a bud se da cely druhy motor z vrakace nebo jde auto do smelcu.
Proto je to diskuse o hovne - protoze kazdej kdo nema v hlave nasrano vi, ze je fuk, jestli spojku mackas nebo ne, stejne jako to jestli jezdis v textilu/kuzi atd...

(reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

6.4.2021 v 23:14 | Nahoru | #59

karf píše: Smysl to má a šetří to hlavně spojku. Když jsem na služební oktávce cestou z rakous kdesi u Salzburgu prošlápl spojku až na podlahu, vzpomněl jsem si na každej start se spojkou a když jsem si představil nedělní superdrahou možnost odtahu až do vzdálené čr, tak jsem při každém zařazení na tvrdo bez spojky vzpomínal, jak jsem pravidelně podřazoval a meziplynem (2x spojka). Takže za mě určitě spojku nemačkat. Šetříte nejen ty axiállágry, tak i spojkovej váleček. A to za těch 2400kč stojí.


To je zas pičovina Já mám v manuálu Honda Civic - spuštění motoru - plně sešlápněte pedál spojky, kup si novou Mazdu a že máš sešlápnout spojku před startem ti píše displej na palubovce a určitě to bude stejné i u jiných značek. Na šetření válečku ti seru protože za 25 let mačkání spojky u japonského auta ani nevím co to je ale zato to myslím že to budou moc dobře vědět u značky Škoda Peněz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovat auto se spojkou nebo bez

7.4.2021 v 16:17 | Nahoru | #60

karf píše: Smysl to má a šetří to hlavně spojku. Když jsem na služební oktávce cestou z rakous kdesi u Salzburgu prošlápl spojku až na podlahu, vzpomněl jsem si na každej start se spojkou a když jsem si představil nedělní superdrahou možnost odtahu až do vzdálené čr, tak jsem při každém zařazení na tvrdo bez spojky vzpomínal, jak jsem pravidelně podřazoval a meziplynem (2x spojka). Takže za mě určitě spojku nemačkat. Šetříte nejen ty axiállágry, tak i spojkovej váleček. A to za těch 2400kč stojí.



Takže za jízdy řadíš co nejméně, aby se neopotřebovával spojkový válec (je to ocelový váleček s těsněním a pružinkou v hliníkovém obalu, rozhodně jde koupit levněji, pokud nestačí vyměnit to těsnění a výměnu zvládneš na parkovišti, pokud máš hadičku a flašku brzdovky).
Také pokud možno nebrzdíš, protože brzdové pístky jsou konstrukčně identické, jejich těsnící kroužky také nejsou věčné.

Auta devadesátých let jsou pryč, pokud chcete jezdit rozpočtovými šunty (v podstatě vše vyrobené v tomto tisíciletí) tak se musíte naučit si poradit tak jak to uměli naši předci v žigulech, stodvácách a Favoritech, protože někam tam se spolehlivost moderních aut dostala po letech brutálního tlaku na snižování výrobních nákladů.
Takže s novějším autem patří do kufru bedna nářadí, náhradní čidla a další "spotřebák" dle modelu, montérky a diagnostiku do mobilu. Spolehlivé auto nekoupíte, už se nevyrábějí.

Naposledy editováno 07.04.2021 18:00:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist