mám Aprili RX 125 (Rotax 123 2T) a karburátor VHSB34 a potýkám se s tím, že ať dám jehlu na jakýkoliv zářez a snažím se nastavovat volnobežnou směs jak chci, motorka stále chcípá při přidání plného plynu z přímo volnoběhu. Když se pak trošku vytočí nebo se za to tolik nevezme, vytáčí se normálně. Dělá to opravdu jen když otáčky spadnou až k volnoběžným. Pokud vytáhnu sytič, tak problém zmizí a motor se bez dušení vytočí normálně.
Znamená to tedy, že je směs v tomto momentě moc chudá a proto chcípá? Může to vyřešit větší volnoběžná tryska? Karburátor by měl mít standartní nastavení pro daný model RX (1994):
hlavní tryska - 135
tryska sytiče - 60
volnoběžná tryska - B36
emulzní trubice - B36
Posunování jehly nemělo výrazného efektu, ale zdá se mi, že s jehlou na první zářez od shora se problém spíše prohloubil. Při nastavování volnoběžné směsi se povolováním šroubu bohatosti problém nelepší, ale při plném utažení se zdálo, že se problém trochu zlepšil a motor se občas chytl nebo "osciloval", ale nevytočil se tak jako s vytaženým sytičem. Ještě jsem zkusil vyměnit hlavní trysku ze 135 na 138. Motorka jede dobře, na problém to ale nemá žádný vliv.
Je ještě možné že je například karburátor někde špatně složený? Hladina by měla být v pořádku, to byl můj první tip, protože karburátor měl z počátku špatnou hladinu. Nevím už jak dál, jediná věc je ta volnoběžná tryska co mě ještě tak napadá, takže velké díky moc všem za všechny rady a názory
1 reakcí na tento příspěvek Chcípá při plném plynu z volnoběhu
a tam to vypadá, že se to měří s karburátorem vzhůru nohama, jakto? Teď nevím jestli tam měří hranu plováku, co je nejdál od hrany plovákovky, nebo tu co je nejblíže (já měřil tu, co je nejdál). Ale tímto způsobem plovák dosedne na ventilek i přes tlak pružinky, která je v tom dříku, takže se slabší pružinkou si dosedne zase jinak a měření vrátí jiné hodnoty. Pokud to budu měřit tím způsobem, který je na fig 13 (chápu, že v tom momentě je už ventilek stejně zasunutý, takže by dávalo smysl měřit to takto) tak to vrací šílené hodnoty i s origo dílem. No vypadá to, že ta hladina asi správná není a musím to prostě nějak zkoušet ale dávalo by i smysl že je hladina nízká = málo bohatá směs v tom momentě přechodu k plnému plynu.
mito7> jasně, chápu, no zkusím se alespoň nějak přiblížit hodnotám z manuálu a uvidím.
Naposledy editováno 01.04.2021 12:41:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prasklá nakopávačka na aprillia rx ... Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 10 | 8.4.2024 v 18:47 Marekkkkkk |
Aprilia RX 125 Aprilia RX 125 | virusek | 5 | 30.4.2023 v 19:26 krokoš |
Aprilia RX nejde do otáček Aprilia RX 125 | Apriliarx125 | 2 | 16.9.2022 v 21:19 Apriliarx125 |
manual Aprilia RX 125 (2019-2020) Aprilia RX 125 | bedy84 | 4 | 29.8.2022 v 06:25 bedy84 |
Oprava zrezlých části rámu Aprilia RX 125 | pretis | 8 | 10.4.2022 v 03:37 hondaman1 |