1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakty - literatura
1) základní konstrukční prvky
2) funkce dvoudobého motoru
3) historický vývoj 2t motorů
4) vývoj přípravy směsi
5) aktuálně používané systémy
6) vývojové trendy
S tím, že nejobsáhlejší by měla být část popisující aktuální situaci, kde mám klasickej karbec, Lectron, membránovej, TPI, Orbital, a v plánu je ještě zjistit systémy u lodních motorů (kde je výfuk často vyvedenej do vody a požadavek na co nejmenší únik oleje) a pak sněžné skútry, kde podne mě celkem vyniká třeba rotax e-tec s turbem
E: K tomu Rotaxu, parametry vypadají působivě: 42kg, 850cc a 121kw v 8k otáčkách.
E2: video:
Naposledy editováno 15.04.2021 00:33:08
Tady v čase cca 1:30 zmiňují zapojení nepřímých vstřikovačů, samozřejmě schované za reklamní kecy, jako "extra dynamic response". Skutečnost je taková, že když v otáčkách začne fungovat výfuk, tak 1. je potřeba více paliva, než jsou schopny dodat přímé vstřikovače, 2. je málo času na na odpaření přímo vstříknutého paliva ve válci, 3. směs uniklá z válce do výfuku se ve vyšších otáčkách vrací tlakovou vlnou zpět do válce a není to plýtvání palivem, jako by tomu bylo v nízkých otáčkách + emise
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2021/15/558896_6625dc9d6b8a5a86ab8c7fecde377615.jpg)
Podobné jako Rotax TPI:
Naposledy editováno 14.04.2021 21:12:10