Téma: Dvoutakty - literatura
26.3.2021 v 20:57
Ahoj, potřeboval bych poradit, píšu bakalářku na téma "Systémy přípravy směsi dvoudobých motorů", což je téma, které mě zajímá a dalo by se říct, že info mám, problém jsou ale ověřené zdroje. Poslední literatura, kterou jsem našel, je někde z roku 2003/4 a zbytek se zajímá převážně o 4t. Takže neznáte použitelné zdroje na téma 2t? Třeba Ditech/lodní motory/sněžné skútry/TPI a pod. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakty - literatura

14.4.2021 v 12:27 | Nahoru | #1
Rozsah min 30 stran a 7000 slov, rozděleno to mám zhruba na:
1) základní konstrukční prvky
2) funkce dvoudobého motoru
3) historický vývoj 2t motorů
4) vývoj přípravy směsi
5) aktuálně používané systémy
6) vývojové trendy

S tím, že nejobsáhlejší by měla být část popisující aktuální situaci, kde mám klasickej karbec, Lectron, membránovej, TPI, Orbital, a v plánu je ještě zjistit systémy u lodních motorů (kde je výfuk často vyvedenej do vody a požadavek na co nejmenší únik oleje) a pak sněžné skútry, kde podne mě celkem vyniká třeba rotax e-tec s turbem

E: K tomu Rotaxu, parametry vypadají působivě: 42kg, 850cc a 121kw v 8k otáčkách.
E2: video:

Naposledy editováno 15.04.2021 00:33:08

(reakce na) Dvoutakty - literatura

14.4.2021 v 21:01 | Nahoru | #2
Maikl> Odkaz na video ti nefunguje, vlož ten odkaz napřímo a neschovávej za text.
Tady v čase cca 1:30 zmiňují zapojení nepřímých vstřikovačů, samozřejmě schované za reklamní kecy, jako "extra dynamic response". Skutečnost je taková, že když v otáčkách začne fungovat výfuk, tak 1. je potřeba více paliva, než jsou schopny dodat přímé vstřikovače, 2. je málo času na na odpaření přímo vstříknutého paliva ve válci, 3. směs uniklá z válce do výfuku se ve vyšších otáčkách vrací tlakovou vlnou zpět do válce a není to plýtvání palivem, jako by tomu bylo v nízkých otáčkách + emise



Podobné jako Rotax TPI:


Naposledy editováno 14.04.2021 21:12:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist