1 reakcí na tento příspěvek Chlazení brzdových bubnu
Dost často se ocelový buben oleští tak, že až nefunguje. Zkušenost s půlbubny na ČZ...
Řešení jsou dvě - buďto jiný materiál bubnu a nebo si zvyknout...
To, že buben přestane brzdit, když se zahřeje je normální. Zvětší se totiž teplem jeho průměr a silové poměry brzdy se výrazně změní.
Dodatečná montáž chladicích žeber je funkční, dělávalo se to třebas aj na autech.
Zvýšení chladicího účinku na bubnech se dělávalo aj tak, že do drážek bubnů se natahla pružina - jako na gufero. Trochu to pomohlo...
Taky je dobré se podívat, jak moc je pootočený klíč při začátku brzdění - když hodně, tak je účinek brzd menší.
Opravuje se to tak, že se podloží pakny plechem.
Nejúčinější oprava tohoto problému je nové obložení. Dá se takové, aby bylo silnější a na aktuální průměr bubnu se následně osoustruží.
Dělá se to tak, že nové pakny se namontujů na štít, mezi klíč a pakny se dá plech (u Jawy s průměrem bubnu 180-160mm se dává asi 0,5 mm - plech z rýny) a takto mírně rozevřené pakny se osoustruží na změřený průměr bubnu...
Další zvýšení brzdného účinku bubnové brzdy lze dosáhnout posunutím začátku obložení úběžné čelisti k otočnému čepu.
Doporučuju to dělat opatrně a po kůskách, protože se može stat, že při opačném smyslu otáčení se z úběžné čelisti stane náběžná a když se to moc přežene, tak se brzda stane samosvornou...
Takže bych napřed vyzkoušel jednodušší úpravy a náročné rekonstrukce nechal napotom .
Naposledy editováno 14.02.2021 18:41:22
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Měření výkonu - předválečné moto... Harley Davidson WLC 750 | OnluCBR | 9 | 12.8.2020 v 19:03 Destroyer |