bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka Ducati
9.2.2021 v 08:54
Ahoj! Chci po čase trochu potunit suchou spojku na dukárně, ještě přesně nevím co s tím udělám, pořád mě hlodá myšlenka na antihop, ale myslím že by to byl pro mě zbytečný luxus. Co jsem zavrhnul je 48z spojka, takže zůstávám u 12 zubové. Když teda zapomenu na antihop tak řeším jen koš a buben, lamely v zásobě mám a plechy jsou pořád dobrý. Původní buben je hliníkový odlitek, je to tedy bláto, a proto je už taky trochu vymačkaný. Je uložený přes gumové vložky na unašeči. Nové frézované bubny z duralu 7075 jsou uložené přímo na tisícihranu a to je to co mě zajímá.
Má uložení bubnu na unašeči přes gumové vložky nějaké reálné výhody oproti přímému uložení na hřídeli?
Nezajímá mě ani tak teorie, ale spíš praxe, jestli je tam vidět-slyšet nějaký rozdíl.

Spojka Ducati

3.3.2021 v 08:40 | Nahoru | #1
Nikdo nic Původní řešení je špatné ve všech směrech což jsem viděl při demontáži...materiály, hmotnost, přesnost, funkce, všechno špatně. Duralový unašeč přímo na hřídeli je určitě lepší řešení.

Máte někdo osobní zkušenost s antihoppingovou spojkou na silnici u litrového V2, má to smysl pořizovat? Nebo je to věc vyloženě jen na okruh?

Spojka Ducati

3.3.2021 v 08:46 | Nahoru | #2
ja si myslim, ze kdo nevi, ze antihop potrebuje tak ho nepotrebuje…. je to spis otazka jizdniho stylu nez okruh/silnice.

jinak antihop se asi dela jen 48z ne? rozdil mezi cnc dilem a odlitkem bude hlavne cena - a to gumove ulozeni snizuje razy - namahani/hluk.

Spojka Ducati

3.3.2021 v 11:29 | Nahoru | #3
No jde o to, že dnes už se dá antihop pořídit za docela rozumnou cenu která není o moc vyšší jak obyč spojka. Takže antihop mě spíš zajímá z hlediska bezpečnosti na silnici nebo třeba když zadřu motor
U antihopu na principu ramp s kuličkami je při funkci patrná zpětná vazba na páčce, která "kope" takže ten kdo s tím jezdí na silnici by mi mohl říct jestli to na silnici taky někdy zafunguje nebo jestli je to jen drahá obyčejná spojka. V neposlední řadě je lepší spojka bez té ploché "pavoučí pružiny, protože se brzy unaví, ráda praská a nemá lineární charakteristiku což je zásadní. Mnohem lepší je systém s vinutými pružinami kde se dá i nastavit síla rozepnutí spojky.

12z antihopy jsou mnohem běžnější a 48z je podle mě nesmysl. Prvotní investice je vysoká a následná výměna lamel je drahá a přitom to nevydrží o nic víc než 12z, alespoň to tvrdí uživatelé co měli obě spojky.

To gumové uložení je tam kvůli tomu, že buben je hliníkový odlitek a je tedy značně nepřesný. Gumové uložení má tyto nepřesnosti eliminovat. Jediné obrobení na tom bubnu je na středové díře, která dosedá na unašeč (mimochodem opět odlitek, ale litinový) a tady to bylo právě pěkně vymačkané. Je to debilní řešení což jsem poznal až po demontáži.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz motorky z Itálie [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 32 24.1.2024 v 08:33 NUTELIER
Termignoni Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Agnosy 5 5.11.2022 v 13:41 juraaa
Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 1 16.9.2022 v 19:34 kadelYZF
Suchá antihoppingová spojka pro V2 [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s Kirdishack 46 17.8.2022 v 12:24 Kirdishack
MCF Slušovice autorizovaný servis D... [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s Lukes. 33 28.6.2022 v 22:21 Jirka4137


TOPlist