globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stání přes zimu
17.1.2021 v 17:30
Ahoj, chci se zeptat na nějaké vaše nápady a vychytávky - má motorka (Suzuki DR 650) nemá centrální stojan. Nemám zatím ještě pořízené stojany na kola, abych ji na ně mohla přes zimu dát. Pokud bude na policajtovi, nechci deformovat pneumatiky. Už jsem viděla, že se dá motor podložit čímkoli. Jak jste to vymysleli vy? Budu ráda za nějakou doporučenou variantu nebo i foto, jak jste to pořešili. Jedná se o dočasné stání... Díky !

2 reakcí na tento příspěvek Stání přes zimu

19.1.2021 v 07:57 | Nahoru | #1
Napriklad Tady uvadeji, ze KLASICKY oloveny akumulator by se mel nabijet po sesti mesicich, a AGM ma vyrazni nizsi samovybijeni a odolnost k sulfaci.

Opakovane mi motorka stala nekolik mesicu v nevytapene garazi a na jare jsem proste prisel a nastartoval. Podle tebe mela mit tou dobou s tvym vypoctem zhruba 10 voltu a byt po smrti.

Tak se schvalne pochlub. Kolik nameris na ty mesic stojici masine. Ale pokud je agm akumulator v poradku, udrzi napeti i rozumnou kapacitu z plneho nabiti i rok. A pokud neni, nezachrani ji ani papez. A kazdomesicni startovani bez toho, abys nekam jel, je zhovadilost nejvetsiho kalibru. Ale tvoje motorka, delej si s ni co chces. Jen tu proboha nerad ostatnim jak to motorce pomaha

PS: moc by me zajimalo jak si dosel k tomu cislu samovybijeni u agm.
PS2: Pokud pozorujes ubytek napeti par dni, a pak to jen nanasobis poctem dnu, tak ses mimo, protoze pokles napeni _NENI LINEARNI_

Naposledy editováno 19.01.2021 08:20:27

(reakce na) Stání přes zimu

19.1.2021 v 11:36 | Nahoru | #2
Ozzy_> jj, s tou baterkou mas svatou pravdu nacelniku

(reakce na) Stání přes zimu

20.1.2021 v 01:21 | Nahoru | #3

Ozzy_ píše: Napriklad Tady uvadeji, ze KLASICKY oloveny akumulator by se mel nabijet po sesti mesicich, a AGM ma vyrazni nizsi samovybijeni a odolnost k sulfaci.

Opakovane mi motorka stala nekolik mesicu v nevytapene garazi a na jare jsem proste prisel a nastartoval. Podle tebe mela mit tou dobou s tvym vypoctem zhruba 10 voltu a byt po smrti.

Tak se schvalne pochlub. Kolik nameris na ty mesic stojici masine. Ale pokud je agm akumulator v poradku, udrzi napeti i rozumnou kapacitu z plneho nabiti i rok. A pokud neni, nezachrani ji ani papez. A kazdomesicni startovani bez toho, abys nekam jel, je zhovadilost nejvetsiho kalibru. Ale tvoje motorka, delej si s ni co chces. Jen tu proboha nerad ostatnim jak to motorce pomaha

PS: moc by me zajimalo jak si dosel k tomu cislu samovybijeni u agm.
PS2: Pokud pozorujes ubytek napeti par dni, a pak to jen nanasobis poctem dnu, tak ses mimo, protoze pokles napeni _NENI LINEARNI_



ale jo ja se s tebou prit nebudu, ono je lepsi lidem rict at na to serou, aspon je kseft s prodejem novejch baterek pokud to teda neni reklamace nove baterie, ale i tak mu stejne zaruka nebude uznana vyrobcem

jen by me zajimal nejakej ten graf z mereni samovybijeni. Protoze dle mereni ze 100% k hranici sulfatace (11V) mi neprislo, ze by to klesalo nejak nelinearne.
Resil jsem to na masine, ktera mela na sobe pomerne hodne pridavnejch veci jako jsou gripy atd a kazdy den jsem delal zaznam a vyslo z toho takrka linearni klesani napeti na baterii, ktera byla pripojena v motocyklu a slo to kazdy den v podstate stale o 0,02V dolu.

Coz je samozrejme o rad jinde nez se udavaji hodnoty samovybijeni pri odpojenych bateriich, ale takhle to proste funguje.
Neda se rict, ze ja nedobijim, tak ty taky nemusis.
Jednak nevis v jake kondici ma clovek baterii a nevis v jake kondici ma elektroinstalaci.
Predpokladam, ze vychazis z okruhovejch motorek. Tam mas elektroinstalaci ocesanou na minimum a v perfektnim stavu. Pak se neni cemu divit, ze jsi po delsi odstavce nastartoval bezproblemu, ale na beznych motorkach to takto proste nefunguje.
Dnes jsem provedl to mereni a domeril jsem se take velice krasne hodnoty, ktera se rovna takrka hodnote samovybijeciho proudu, ale je to jak s tvoji okruhovkou. Vim ze mam 100% elektroinstalaci, zadne pridane kraviny a baterie je od zari nova.

Ale v realnem svete to takto proste nefunguje a baterie je vybijena v motocyklu mnohem vic, nez kdyz je odpojena.
Ja si cisla a poznatky necucam z prstu. Je to moje praxe a mereni, ktere casem ziskavam. A vim ,ze nemuzu doporucit lidem at na to serou a nenabiji, protoze mi pak z jara donesou baterii na reklamaci. Sice bude reklamace vyrobcem zamitnuta, ale ja u toho budu za vola.

Kdyz je majitel naprosta lama, nevi co je to multimetr, nema nabijecku a nema ani sroubovak, tak kazdomesicnim nastartovanim a zahratim aspon vody na provozni teplotu, baterku nabije a motorce rozhodne neublizi.
Prekvpuje me , ze se zrovna ty tady pohorsujes nad takovou radou, ktera nikomu neublizi a ve vysledku muze jen pomoci v mnoha ohledech.
Myslim si, ze tech temat o tom ,ze na zacatku sezony nestattuje motorka, prosim pomoc, je tady vic nez dost.
A to ze startovat motor a nikam nejet je podle tebe a Grety zhovadilost nejvetsiho kalibru, je pro bezneho cloveka asi tak podstatne jako, ze vcera odstoupil Kalousek z politiky
tak se mej se a smej se a uvedom si, ze svet a motorky se netoci jen na okruhu.

a pro tebe , pripadne i pro dalsi zde mam odkaz o baterkach.

https://www.skola-au.../Lux_Akumulatory.pdf
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist