2 reakcí na tento příspěvek Stání přes zimu
Opakovane mi motorka stala nekolik mesicu v nevytapene garazi a na jare jsem proste prisel a nastartoval. Podle tebe mela mit tou dobou s tvym vypoctem zhruba 10 voltu a byt po smrti.
Tak se schvalne pochlub. Kolik nameris na ty mesic stojici masine. Ale pokud je agm akumulator v poradku, udrzi napeti i rozumnou kapacitu z plneho nabiti i rok. A pokud neni, nezachrani ji ani papez. A kazdomesicni startovani bez toho, abys nekam jel, je zhovadilost nejvetsiho kalibru. Ale tvoje motorka, delej si s ni co chces. Jen tu proboha nerad ostatnim jak to motorce pomaha
PS: moc by me zajimalo jak si dosel k tomu cislu samovybijeni u agm.
PS2: Pokud pozorujes ubytek napeti par dni, a pak to jen nanasobis poctem dnu, tak ses mimo, protoze pokles napeni _NENI LINEARNI_
Naposledy editováno 19.01.2021 08:20:27
Ozzy_ píše: Napriklad Tady uvadeji, ze KLASICKY oloveny akumulator by se mel nabijet po sesti mesicich, a AGM ma vyrazni nizsi samovybijeni a odolnost k sulfaci.
Opakovane mi motorka stala nekolik mesicu v nevytapene garazi a na jare jsem proste prisel a nastartoval. Podle tebe mela mit tou dobou s tvym vypoctem zhruba 10 voltu a byt po smrti.
Tak se schvalne pochlub. Kolik nameris na ty mesic stojici masine. Ale pokud je agm akumulator v poradku, udrzi napeti i rozumnou kapacitu z plneho nabiti i rok. A pokud neni, nezachrani ji ani papez. A kazdomesicni startovani bez toho, abys nekam jel, je zhovadilost nejvetsiho kalibru. Ale tvoje motorka, delej si s ni co chces. Jen tu proboha nerad ostatnim jak to motorce pomaha
PS: moc by me zajimalo jak si dosel k tomu cislu samovybijeni u agm.
PS2: Pokud pozorujes ubytek napeti par dni, a pak to jen nanasobis poctem dnu, tak ses mimo, protoze pokles napeni _NENI LINEARNI_
ale jo ja se s tebou prit nebudu, ono je lepsi lidem rict at na to serou, aspon je kseft s prodejem novejch baterek pokud to teda neni reklamace nove baterie, ale i tak mu stejne zaruka nebude uznana vyrobcem
jen by me zajimal nejakej ten graf z mereni samovybijeni. Protoze dle mereni ze 100% k hranici sulfatace (11V) mi neprislo, ze by to klesalo nejak nelinearne.
Resil jsem to na masine, ktera mela na sobe pomerne hodne pridavnejch veci jako jsou gripy atd a kazdy den jsem delal zaznam a vyslo z toho takrka linearni klesani napeti na baterii, ktera byla pripojena v motocyklu a slo to kazdy den v podstate stale o 0,02V dolu.
Coz je samozrejme o rad jinde nez se udavaji hodnoty samovybijeni pri odpojenych bateriich, ale takhle to proste funguje.
Neda se rict, ze ja nedobijim, tak ty taky nemusis.
Jednak nevis v jake kondici ma clovek baterii a nevis v jake kondici ma elektroinstalaci.
Predpokladam, ze vychazis z okruhovejch motorek. Tam mas elektroinstalaci ocesanou na minimum a v perfektnim stavu. Pak se neni cemu divit, ze jsi po delsi odstavce nastartoval bezproblemu, ale na beznych motorkach to takto proste nefunguje.
Dnes jsem provedl to mereni a domeril jsem se take velice krasne hodnoty, ktera se rovna takrka hodnote samovybijeciho proudu, ale je to jak s tvoji okruhovkou. Vim ze mam 100% elektroinstalaci, zadne pridane kraviny a baterie je od zari nova.
Ale v realnem svete to takto proste nefunguje a baterie je vybijena v motocyklu mnohem vic, nez kdyz je odpojena.
Ja si cisla a poznatky necucam z prstu. Je to moje praxe a mereni, ktere casem ziskavam. A vim ,ze nemuzu doporucit lidem at na to serou a nenabiji, protoze mi pak z jara donesou baterii na reklamaci. Sice bude reklamace vyrobcem zamitnuta, ale ja u toho budu za vola.
Kdyz je majitel naprosta lama, nevi co je to multimetr, nema nabijecku a nema ani sroubovak, tak kazdomesicnim nastartovanim a zahratim aspon vody na provozni teplotu, baterku nabije a motorce rozhodne neublizi.
Prekvpuje me , ze se zrovna ty tady pohorsujes nad takovou radou, ktera nikomu neublizi a ve vysledku muze jen pomoci v mnoha ohledech.
Myslim si, ze tech temat o tom ,ze na zacatku sezony nestattuje motorka, prosim pomoc, je tady vic nez dost.
A to ze startovat motor a nikam nejet je podle tebe a Grety zhovadilost nejvetsiho kalibru, je pro bezneho cloveka asi tak podstatne jako, ze vcera odstoupil Kalousek z politiky
tak se mej se a smej se a uvedom si, ze svet a motorky se netoci jen na okruhu.
a pro tebe , pripadne i pro dalsi zde mam odkaz o baterkach.
https://www.skola-au.../Lux_Akumulatory.pdf
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | FerryUltra | 13 | 28.10.2022 v 16:12 Drakl |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |