Ve sklepě se mi ležela jedna stará YTZ12BS ze 3/4 zasulfatovaná. Při plném dobití a vybití jsem z ní dostal necelé 3Ah. Zkouším jí dobíjet malým proudem 0,2 A, zatím jsem na 15V. Baterka se zatím nenafukuje, tak snad to bude dobrý.
Naposledy editováno 05.01.2021 09:59:05
1 reakcí na tento příspěvek desulfatace - nebouchne to
1 reakcí na tento příspěvek desulfatace - nebouchne to
Naposledy editováno 05.01.2021 11:36:02
1 reakcí na tento příspěvek desulfatace - nebouchne to
Je možný že se pletu, přece jenom než v chemii, tak si věřím ve fyzice... A ocenil bych kdyby někdo tyhle informace mohl pro jistotu ještě potvrdit či vyvrátit. Je to spíš takový selský rozumování s trochou základu co si ještě pamatuju ze školy...
Ale tak aspoň se snažím pomoct
Baterku jsem měnil už loni na jaře, protože se mi za jízdy rozsvěcela žlutá kontrolka selhání systému PGM/FI.
Pulzní desulfataci jsem zkoušel s dobíječkou z Lidlu, ale moc to nefungovalo. Kapacita baterky zůstala prakticky stejná.
Po 24h dobíjení na 16V jsem zkusil baterku vybít a dostal sem z ní 7 Ah, 25% ztracené kapacity se podařilo obnovit. Když jí nechám připojenou do konce týdne, bude jako nová :)
1 reakcí na tento příspěvek desulfatace - nebouchne to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) desulfatace - nebouchne to
Nicméně bych taky doporučil, aby koupil novou kvalitní (!) baterku a nevymýšlel kokotiny.
Obávám se, že z přebíjení inovace a patenty nevzniknou To už zkoušeli jiní....
docent> Tazatel napsal jasně že týrá starou YTZ12BS. Jak to sdělit přesněji (snad jen foto).
jack.fx> To video z YT jen ukazuje jak se mu podařilo zahájit nabíjení (ne desulfataci). Bývaly doby kdy se zkoušelo zachránit i takhle mrtvý baterie (je to tak 30 let a spojitost s jistým politickým systémem není náhodná). U baterek který maj pod 12V se doporučovalo je netýrat normálním proudem ale začít velmi malým proudem (0.025 kapacity) dokud baterie nepřekročí 12V (kupodivu i "velmi kapitalističtí soudruzi" z USA uznali tohle za ideální postup a aplikovali to např. u "neinteligentního" obvodu pro řízení nabíječek UC2906/3906). Tahle fáze může trvat i týden. Pak to pokračovalo normálním nabíjením (1/10 kapacity). Háček je jaksi v tom že bez dalších znaků (barva a hustota elektrolytu, sediment, případně stav mřížek etc) je to, jak napsal "docent", tápání ve tmě (VRLA&AGM good luck).
Mimochodem, napsat "jedna stará YTZ12BS ze 3/4 zasulfatovaná" znamená že víš o mnoho víc než zbytek diskutujích a děláš si z nás šoufky nebo nemáš ponětí.
Týpkovi na YT to nebouchlo jen proto, že než narostl proud to stopnul a i tak se sichroval omezením proudu na rozumnou míru. Nicméně, jak jsem napsal, to nebyla desulfatace. On to vlastně jen opakovaně pořádně nabil. Takový rozcvičení občas zabere a někdy prostě ne. Sranda je že klasická olověná baterka v motorce s alternátorem s permanentníma magnetama a zkratovým reglerem je vlastně pořád v režimu "desulfatačního" módu nabíjení. Takže zničit jí sulfatací jde jen nedostatečným provozem nebo zanedbáním údržby přes zimu.
Naposledy editováno 07.01.2021 01:50:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 72 | 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf |