Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
2 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
kerut píše: B jo benzin bude horet rychleji a taky ma fous mensi stechio, ze sžtejnyho duvodu - protoze ma delsi molekuly (hodne zjednodusene: pri oxidaci ti oxidacni cinidlo atakuje molekulu a nasleduje rozpad, za uvolneni energie=tepla samozrejme.. kratsi retezce, potreba vice tech pocatecnich impulzu)
Wajld>neco vrabci stebetali, ale ja se s ni bavit nebudu tak je to fuk jo a dik, neco s nim provedu, vcera jsem zprovoznil ten novej oscik.. na spektrak sem nasel servismanual, ma asi 700 stran, pristi tyden se na to vrhnem ve dvou.. podle me odpraskl aktivni VF konvertor, jinak fakt nevim, vyhodit spektr. za 50k by byla skoda.. aspon RF out mu jede, tak sem pri testovani aspon shazoval spusedum wifiny
Naposledy editováno 08.01.2021 19:52:53
JwKS_Pavel píše: Zcela skromně bych si troufl připomínkovat data z odkazu na rychlost hoření plynu. Řekl bych, že rychlost hoření plamene plynu v kotli při atm. tlaku bude něco úplně jiného, nežli rychlost plamene stlačené směsi v motoru. Kde jste vůbec došli k závěru, že LPG hoří pomaleji? Je známa menší výhřevnost a vyšší OČ, ale ani jedno z toho nic neříká o rychlosti čela plamene.
Ta výhřevnost je relativní. Hmotnostní výhřevnost je naopak u plynu trochu vyšší než u benzínu. Ale prodává se na litry. S tou rychlostí hoření máš asi pravdu, že jedna hodnota je v motoru při tlaku a druhá při atmosferickém tlaku v kotli. To je logické. Pomalejší hoření se bežně u LPG udává, akorát jsem nikde nenašel o kolik. Variátor předstihu, který se chystám montovat, vyrábí přímo výrobce řídících jednotek a má v sobě defaultně přednastavenou mapu posunu pro LPG. Přímo lpg firmy říkají, že pro lpg je optimální vyšší úhel předstihu než pro benzín a dokonce vědí jaký. Že je to fakt jsem si ověřil, když jsem u jedničkové Prévie točil za jízdy s rozdělovačem. .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 59 | Včera v 19:02 Kohlstein |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |