Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
u motoru te zajima, jak ta horlava smes prohorela a zjistujes to podle koncentrace jedne z latek po spaleni smesi .. chytrejsi je merit tu co je v atmosfere a tudiz stejny pro vsechny podobne aplikace na Zemi.
jestli merite plyn v jeskyni ze stejneho duvodu … tak jo, krasnej primer.
ale jinak bych spis rekl, ze placas uz totalni nesmysly….
argument vuci pouziti lambdy nemas, a jako argument pro mereni plynu ve vyfuku mas vase zvyky pri lezeni do jeskyni
Naposledy editováno 07.01.2021 16:46:41
si pis ze na emisich (merej teda az hodne daleko, rekneme "ustalenej stav" spalin to je jasny) tam budou mit tech detektoru slusnou mnozinu a k tomu mechanickou detekci pevnejch castic na nejakym fitrovacim prvku
jnak v dolech (do jeskyni nelezu) by bylo zrovna efektivni merit mnozstvi kysliku, vetsina tech plynu (snad krom CO, ale my pochodnema nesvitime) vylozene jedovatejch neni, ale kdyz je tam kyslik/dusik 50/50 protoze to nevetra a kyslik tam "pozira" nejakej sadrovec nebo jina mrdka (nejsu takovej geolog, ale tam kde je blbej vzduch rostou dycky takovy hnusny krystalky na stenach.. vetsinou na zlate to bejva, vyjmecne v zeleze..) tak se z toho solidne mota siska... jenze merit procento kysliku v tomto rozahu (treba od 50%) je dost obtizny, taxe bezne meri koncentrace tech vyslovene nebezpecnejch (CO stpovy, prip. CO2 > par %) a zbytek holt odhadujem podle urovne zmatlanosti a motani se
Naposledy editováno 07.01.2021 16:57:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Detoks | 12 | 13.9.2023 v 12:25 Detoks |