Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
3 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Ja chapu, ze mate spoustu duvodu proc jezdite na lpg, ale ja mam zas spoustu duvodu proc ja to delat nechci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
assassin píše: j
Ja chapu, ze mate spoustu duvodu proc jezdite na lpg, ale ja mam zas spoustu duvodu proc ja to delat nechci
Naopak, já nemám jediný důvod jezdit na palivo, které mě vyjde na dvojnásobek.
assassin píše: ja se trosku bavim nad tim jak v jednom, odstavci ctu, ze zplynovany auta nemaj problem a pak nasleduje x odstavcu s problemama ktery navic umi vyresit jen bajny "odbornik"
Ja chapu, ze mate spoustu duvodu proc jezdite na lpg, ale ja mam zas spoustu duvodu proc ja to delat nechci
Výměna svící co 20tis. km není problém, je to spíš pouze komplikace (je to inline 6, sundám sání a jsem na nich. Práce na hoďku a něco s pivem v ruce. O něco nižší výkon, kdy místo 201kw tam mám třeba o 20kw méně, to mi taky asi žíly netrhá.
A teď k nákladům: 6x iridiovka ze států je cca 40 dolarů i s poštovným. S přeháněním tedy tisícovka. Spotřeba na benzín +-13l/100km. Spotřeba lpg +-17 + 0,5 benzinu/100km. Při současné ceně kde tankuju je to tedy 13xcca 27Kč= cca 350Kč/100km benzín vs. 17x11Kč + 0,5x27Kč= cca 200Kč/100km při plynu. Což při intervalu "problémů" se svíčkama za 20tis. km udělá úsporu 30tis. Kč. Jsem asi moc velký harpagon, ale úspora 1,5Kč za každý km jízdy je ve finále opravdu dost cítit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 65 | Včera v 21:04 Ozzy_ |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |