Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
assassin píše: To ze kdyz to staci vcas prohoret tak to hreje min ventily je opet úvaha opačná proti tomu co pozorujes v realu - extrémně chudá směs by znamenala, ze nameris mensi teplotu vyfuk plynu a i ventilu a je to presne naopak, bohatší směs motor chladi...
Včasné prohoření a bohatost směsi jsou dvě věci, které spolu přímo nesouvisí.
Představ si: Do sání pustíš bohatou směs s poměrem 12:1. Motor poběží správně. Do výfuku jde CO2, trocha nespálených uhlovodíků, nějakej CO, NOx... A teď poběží motor poběží na maximální otáčky a maximální výkon s malým předstihem. V okamžiku otevření výfukových ventilů směs stále hoří část paliva shořela, ale část stále hoří. Na lambdu jde CO2, hodně nespálených uhlovodíků a dost O2 . Skoková sonda ukáže nulu. Jednotka stříkne víc paliva. Širokopásmová sonda bude tvrdit, že směs je 18:1. V obou případech půjde do sání stále víc paliva, ale shoří ho ještě míň, páč ta hodně bohatá směs bude hořet ještě pomaleji. možná, nebo ne. Na lambdu ať už jakoukoli půjde pořád spousta kyslíku a s ním spousta uhlovodíku, Zbytek kyslíku a část paliva shoří v katalyzátoru a část paliva vylítne výfukem nespálená. A ten motor si pořád myslí, že má chudou směs.
Naposledy editováno 04.01.2021 21:17:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |