globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jan nastavit TPS senzor na skútru
25.12.2020 v 19:59
Ahoj,kdo to tady občas pročítá ,tak asi ví,že už si přes půl roku hraju se skutrem který vždy cca po 30 vteřinách na volnoběh chcípne.Konečně jsem se asi dopátral kde je příčina.vyndal jsem TPS senzor od škrtící klapky a když ho trochu přenastavím a je samozřejmě připojený na konektor tak motor běží na volnoběh třeba 5 minut.TPS jsem měnil za nový ale to nepomohlo.Máte nějakou radu jak to udělat aby to TPS vyhodnocovalo a dávalo řidící jednotce informaci aby dávalo více benzínu?
Něco jsem našel na ruských webech s odporama...no ještě bych rád to tady s Vámi trochu probral...Děkuji za všechny rady ..
https://cfrs.ru/cs/terminy/osnovnye-priznaki-neispravnosti-datchika-polozheniya-drosselnoi-zaslonki.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jan nastavit TPS senzor na skútru

30.12.2020 v 07:50 | Nahoru | #1

Craymadape píše: Čtu to už druhý den a pořád nevím, jestli si děláš srandu, nebo to myslíš vážně. V odkazu, který jsi připojil je vše vysvětleno. TPS je blbý potenciometr, na kterém buď měříš odpor při zavřené klapce a při otevřené klapce, nebo měříš napětí na potenciometru opět při zavřené a otevřené klapce. Zavřená má napětí cca 0,6V a otevřená 4,5-5V. Tak proč prvně nezměříš napětí při zavřené klapce a pak budeš vědět. A přidání případného odporu do série dle Ohmova zákona právě umožňuje nastavit napětí při zavřené klapce. Ale to stejné uděláš pootočením TPS. A pokud je napětí při zavřené klapce OK, tak hledej chybu jinde. Většinou to bývá něco mechanického. Díra v sání a pod.


Dlouho jsem se trápil tím, že v servisním manuálu byly špatné hodnoty, než ve skutečnosti. Koupil jsem nový TPS za asi 7000,- Kč a naměřil stejné hodnoty jako u původního ale úplně opačné, než v manuálu. Až pak jsem usoudil, že manuál lže. Bylo to u dvou motorek. Tak potom měř.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jan nastavit TPS senzor na skútru

30.12.2020 v 09:43 | Nahoru | #2
mito7> Jo. Občas tam píšou kraviny. Zejména, když nikdo svéprávný nekontroluje překlad. Pak čtu raději originál. Nicméně lidi si často dělají věci složitější, než jsou. Senzory bývají většinou stupidní zařízení s jednoduchým signálem. A napětí, nebo odpor si změří každý. Kdo ne, tak ten ať jde rovnou do servisu. u TPS se může podívat na obecné informace o signálu. Druhá věc je řídící jednotka a její program. Tam už většinou zbývá pouze napíchnout se na zásuvku s diagnostikou. Pořád nechápu, proč si autor nezměří základní parametry TPS při nastavení. Bez toho může mudrovat jak chce a je to cesta slepých uliček. To jsem už zaregistroval při postupu kontroly falešného sání. Na spray se vykašlu. Prohlédnu všechny pryžové části, dotažení šroubů a hotovo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
regulátor tlaku paliva Čína Maxon kawasaki-man 5 16.6.2022 v 23:09 HornisGSX
Příliš mnoho benzínu při studeném s... Čína Maxon kawasaki-man 4 26.5.2022 v 20:58 kawasaki-man
Páka na provléknutí ventilku na dis... Čína Maxon kawasaki-man 2 14.4.2022 v 08:28 Filous
2xvypalena ridici jednotka na skutr... Čína Maxon kawasaki-man 16 23.8.2021 v 20:00 kawasaki-man
Skútr nejde do otáček chyba P0122 Čína Maxon kawasaki-man 5 29.7.2021 v 16:59 karavanista


TOPlist