globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hledám špínu na vybrané motorky
Po tématu jestli SD1290 nebo BMW S1000R jsem to zase přehodnotil. Nechtěl jsem zadávat nové téma, ale editace původního, ho nechala vzadu bez povšimnutí tak, že jsem měl problém ho najít sám, tak budu plevelit znovu.

Samozřejmě vím, že dokud se nesvezu, nesednu atd. tak je to všechno jen teoretické, ale vždy se snažím zjistit co nejvíc. Takže nechci aby někdo řešil výběr za mě a řekl, kterou jo a ne, ale zjistit o těch modelech co nejvíc, no není napsané v testech novinářů, protože dostali do rukou novou mašinu a kdo ví, kdo jim ji ji poskytl a čím jsou zavázáni, ani ti, co tu motorku měli, protože naprostá většina v databázi je stylu "dovezl jsem si ji, splnil se mi sen a za těch 100km, co jsem s ní dal, vím, že to bude láska až za hrob" - aby to stejné pak bylo u další motorky. Prostě špatné recenze a zkušenosti nikdo moc nepíše. Takže já bych potřeboval ty mou vybraná mašiny spíš zdrbat a upozornit na chyby. Recenzí po x letech užívání moc není. Dosavadní výběr.

BMW K1300R - kdysi dávný sen. Jsem normálně rostlí chlap, takže skoro 2m a metrák a na výstavišti, kde to byla tehdy novinka, jsem se na cítilskvěle. Jenže to byla první a poslední zkušenost. Někdo vychvaluje podvozek, někdo ho haní (není cítit atd.). Taky cena je vysoká a za min 200t je mašina tak 10 let stará. Závady jsem nic moc nenašel, snad spojka (ale to spíš u K1200) ložisko v kardanu? Víc jsem toho moc nenašel. Fóra na BMW jsou skoro vždy jen na GS. Jestli někdo má víc informací, ohledně ročníků atd. budu moc rád.

Suzuki GSX-S1000 - taková popelka. Za rozumné peníze jde koupit prakticky nová. Tabulkově vychází dobře (hmotnost/výkon/cena), vzhled neurazí. Nevýhody brzdy, otázka připevnění zavazadel. Četl jsem dlouhodobou recenzi borce tuším z NZ a ten psal, že i když neměl jediný problém, tak to byl spíš sňatek z rozumu a za celou dobu se nezamiloval. Nemůžu si pomoc, ale pořád z ní mám takový pocit. Na druhou stranu motor chválí a mít skoro novou mašinu....

Kawasaki Z1000 - mám rád tu značku, Z1000 se mi libí, ale jak v tabulkách, tak v hodnocení je těžká a motor hodný. Samozřejmě další neduhy/vlastnosti naháče - jak kufry (nechci Z-SX) a jak se na ni vlezu (ale to je u všech kromě K1300 stejné)

Yamaha MT-10 - chvilku to vypadalo jako vhodné pro mě. výkon, možnost cestovat a na vzhled bych si zvykl (mám rád, když to má nějakou osobitost). Ale má prostě strach z toho, že motor odejde. Tady o tom psal jeden, na zahraničních jsem jich našel taky pár, včetně hodnocení ojetých motorek, kde na toto upozorňují. Někomu klekl po 5t, jinému po 30, většině vůbec. Prostě mám strach, že bych z na to celou dobu myslel a poslouchal každé ťuknutí.

KTM Superduke 1290 - za prvé je už mimo finance a za druhé se chci vrátit k 4V. Možná kdyby se něco ukázalo a já zjistil, že je to úplně odlišné od LC8, tak jo, ale to asi neklapne. Jinak krásná moto.

BMW S1000R - i když předchozí favorit, tak asi taky nic. Jsem klasický jezdec kolem komína + 1-2x za sezonu někam dál a to se na ní prý moc nedá. Do toho neexistuje možnost na ni dostat kufry, jen tašky, nulová ochrana před větrem, no prostě nahatý supersport.

Takže bud rád za každou a nejlíp negativní zkušenost. Jak jsem psal, pozitivních je všude dost, ale asi (určitě) stárnu a přibývá negativních zkušeností, tak je čekám i jinde.

Naposledy editováno 22.12.2020 13:15:34

1 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky

30.12.2020 v 22:00 | Nahoru | #1
Mám GSX-S1000. Kupovaná letos nová. Od července najeto cca 7300. Poslední výjezd v polovině listopadu. Problémy žádné, brzdy solidní. Prvních pár set kilometrů vlažné, pak už super.
Rozhodoval jsem se mezi GSX a Z900. Chtěl jsem novou motorku do cca 300. Zetko se mi zdálo takové juniorské, GSX je podle mne dospělejší. A taky výrazně silnější. I u mne to byla taková volba z rozumu. Můj ideál je kapotovaný sportovní cesťák. Měl jsem dva Blackbirdy a byla to skvělá motorka. Pohodlná, výkonná, rychlá. Jenže dnes už nic takového moc není. Busa ani ZX14 se mi nelíbí a stejně jako H2 je vysoko přes limit.

Váha odpovídá litrové motorce, spotřeba taky a výkon také. Pohodová jízda okolo 5,2. Za 6 už jízda značně nadlimitní rychlostí a vytáčení motoru do otáček, když už dvojka znamená pozvánku do správního řízení. 7 mimo okruh je pozvánka do Kladrub nebo rovnou na hřbitov. Zatím jsem netesnul maximálku. Možná někdy v létě.

Jsem už trochu klidnější, takže jezdím lehce nad limitem, dálnice okolo150. Ale občas za to zatáhnu, jako každý s "litrem". Motorka v zatáčkách sedí velmi dobře. Neženu ji ale na hranu, nechci skončit na vozíku. Dostal jsem letos párkrát šmejra na nějakým bordelu a jako zdvižený varovný prst mi to úplně stačí.. Poserproužek mám asi půlcentimetrový, zajímavý je, že jsem ještě neškrtnul stupačkami. Ty jsou dost vysoko.

Jediný negativum je pocukávání v nízkých otáčkách, pokud není motor v tahu. Takové to ploužení se obcí za autem, kdy jsou otáčky někde okolo 3000. Jako by motorka nevěděla, jestli má mít 2750 otáček, nebo 3000. Zmíněno i u jiných uživatelů. Motor je takový nervózní. Nad cca 3000 otáček se už tenhle problém neprojevuje. Síly dost, na zabití až až. Se zavazadly by problém neměl být. Já jsem nechal namontovat zadní kufr GIVI. Žádné dálky moc nejezdím, na letní dovolenou přidám válec a tankvak na nádrž. To by mělo stačit.

Měřím cca 1,83, váha cca 85. Takže relativně štíhlá postava. Posez bez problémů, ruce a nohy nebolí ani denní štrece cca 500 kilometrů. Při prvním servisu jsem si nechal přizvednout páku zadní brzdy asi o centimetr. Zdála se mi nízko a reakční doba na sešlápnutí dlouhá. Jsem zvyklý používat obě brzdy. ABS otravný není, aby zareagovalo, musí se brzdit dost tvrdě. Dokoupil jsem nějaký doplňky jako je držák na mobil, padáky, štítek nad světlo, krytku sedadla spolujezdce a další drobnosti. Motorku si chci nechat cca 5 let.

Motorku považuji za dobrou, vyváženou, vhodnou na denní ježdění i dovolenou. Ve dvou už samozřejmě horší, sedačka spolujezdce nic moc. Myslím že nikdo nebude vyloženě nespokojený, jestli to bude láska na první pohled, musí každý vědět sám. Doporučuji se svézt.

Naposledy editováno 31.12.2020 00:42:50

(reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky

30.12.2020 v 22:18 | Nahoru | #2
jandaxx> tvl jak to všichni s těma spotřebama děláte. Mně se od doby karbecovýho fzr s kterým jsem jezdil klobouka nepodařilo jezdit na čemkoli pod 7-8 litrů
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R yurij 3 17.3.2024 v 15:13 yurij
Navigace -KTM MY RIDE [1, 2] KTM 1290 Super Duke R malčus77 35 23.2.2024 v 13:35 Koudy01
KTM - výmena/oprava TPMS snímača KTM 1290 Super Duke R Babettastián 13 3.2.2024 v 19:28 Toser
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 Boban37 30 29.1.2024 v 11:22 puffybodie
KTM 1290 SuperDuke R 2022 - servisn... KTM 1290 Super Duke R Babettastián 5 5.1.2024 v 20:06 RRRR8888


TOPlist