globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyndání klikovky z karteru
5.11.2020 v 14:59
Čau, asi to je blbá otázka, ale už nevím co s tím.
Rozpůlil jsem motor na fechtlu, chci vyměnit jen ložiska lamely a simeringy,
samozřejmě na půlení mám půlič z pásoviny, né šrubovák a kladivo.
Je to poprvé co ten motor půlím, proto otázka co se někomu bude zdát blbá.
No k věci, motor mám vejpul, všechno venku, jen dva kartery s ložisky a klikovkou.
Ale klikovku mi nejde vyndat, postupoval jsem podle videí od Pavla Ragnara a článku z jawa50.cz.
Tam píše, že mám motor dát na špalky a pod něj hadru ať se klikovka nepoškodí a pak přes dřevo klepnout kladivem do klikovky ze strany kde bylo zapalování, dělal jsem to tak 5x a klikovka tam furt drží.
Nemáte někdo nějaké typy co s tím a jak na to? jiné rady ke "GO" motoru fechtla taky uvítám

Naposledy editováno 05.11.2020 16:11:33

1 reakcí na tento příspěvek vyndání klikovky z karteru

5.11.2020 v 18:24 | Nahoru | #1
Jestli někdo nezalepil to ložisko...

Ale jestli uz máš jen jednu půlku, tak položit na špalky a nasadit na čep trubku o průměru aby se opřela o vnější nebo vnitřní kroužek a pořádně do ní praštit. Pod kliku je dobře dat třeba krabici s hadrama, kdyby vypadla tak ať sebou neflakne o zem.

Jako trubku jsem používal silnostěnné, nebo starý kroužky z ložisek a pak náležitě velký starý dlouhý ořech... Podle situace co je zrovna za možnost.
Samozřejmě nejlíp si vytočit něco , ale to každej nemá možnost.

Teploty: pro lisování s přesahem u rozebiranych spojů se obvykle spočítají takové míry, aby se přesah vynuloval pri rozdílu teplot cca 200 stupňů. Pak už je to nula až vůle a ložisko tam spadne.

Ty ale ohřeješ oba díly, takže bys musel jít na daleko vyšší teploty, s tím že hliník ma dvojnasobnou tepelnou roztažnost jak ocel. To bys už ale působil změny v materiálech.
Řešení je tu kliku ochladit než do toho klepnes.
Dal bych troubu na víc, 120 je málo, a po vyndání čep kliky ochladil hadrem namočeným ve vodě, jen čep.
Druhá věc, hliník rychle chladne, musí to být fotr, jinak máš opačný efekt. Klika udržuje teplo dýl než karter.

Možná že bych za daných podmínek nechal troubu být a s mokrym hadrem na čepu bych valil horkovzdušnou pistolí na domek okolo ložiska. Rovnou v dílně, protože než to doneseš, tak je dávno pozdě.

(reakce na) vyndání klikovky z karteru

5.11.2020 v 19:05 | Nahoru | #2
Kafoholik> no k tomu zalepení, nedivil bych se, ono ten stav v jakém to bylo vypovídá o tom že možné je vše, na válci chyběli kroužky všude tmel, a majitel neměl nářadí na seřízení předstihu a odtrhu.. a k tomu s tou horkovzduškou, to by bylo ideální jenže nemám horkovzdušku, ono kromě brusky a vrtačky s tupýma vrtákama nemám nic, žádná svářečka kompresor horkovzduška, nic.
ale jestli se stav s koronu zlepší tak by byla možnost přinést to kámošovi co horkovzdušku má.
jinak zítra zkusím vyklepávat trubkou, a teplota 120° mě napadla protože při té teplotě vypadávají ložiska to jsem viděl na videu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 2 Dnes v 05:42 kafeacigaro
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang Hanz647 4 29.4.2024 v 07:17 Bugs
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang Chlebnik1 8 28.4.2024 v 20:02 Frantas
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang jirkaven 13 12.4.2024 v 08:48 jirkaven
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist