Rozpůlil jsem motor na fechtlu, chci vyměnit jen ložiska lamely a simeringy,
samozřejmě na půlení mám půlič z pásoviny, né šrubovák a kladivo.
Je to poprvé co ten motor půlím, proto otázka co se někomu bude zdát blbá.
No k věci, motor mám vejpul, všechno venku, jen dva kartery s ložisky a klikovkou.
Ale klikovku mi nejde vyndat, postupoval jsem podle videí od Pavla Ragnara a článku z jawa50.cz.
Tam píše, že mám motor dát na špalky a pod něj hadru ať se klikovka nepoškodí a pak přes dřevo klepnout kladivem do klikovky ze strany kde bylo zapalování, dělal jsem to tak 5x a klikovka tam furt drží.
Nemáte někdo nějaké typy co s tím a jak na to? jiné rady ke "GO" motoru fechtla taky uvítám
Naposledy editováno 05.11.2020 16:11:33
1 reakcí na tento příspěvek vyndání klikovky z karteru
Bývaly na to stahováky, ale stačí kus železa na závitové tyčky zašroubované do děr pro víka. přitahováním tlačit na kliku zvenku a sem tam to lehounce poklepat. Samozřejmě na konci čepů je dobře mít matky, nebo aspoň vložit něco měkčího, hliník, mosaz... dřevo je blbý protože se štípe.
Daleko nejlepší ke vyhodit gufera a trubkou se opřít až o vnitřní kroužek ložiska a ložiska pak z kliky stáhnout až bude venku. Protože na obou koncích klikových čepů jsou háklivý věci a obvykle se hodně blbě opravují. A taky ti nepoleze oboje naráz, takže to stáhneš na kratším zdvihu.
Ohřát v troubě je taky cesta. Ložiska z kliky pak jdou dolů stahovákem obvykle snadno. I pro sesazení je lepší to ohřát a vložit kliku s ložisky na místě.
Dělal jsem to takhle:
ohřát jednu půlku, osadit kliku s ložisky a ostatní věci, až nadoraz kde má být. Pak si dát ohřát druhou a tu co už je osazená a studená mezitím osadit těsněním a případně nanést těsnící hmotu. No, a na to pak už jen připlesknout tu zbývající ohřátou půlku, lehce poklepnout a dotáhnout aspoň pár šroubků co drží půlky u sebe.
Je lepší jako druhou půlku použít tu, ze které strany tam pak patří víc šroubků, abych to nemusel teplý otáčet. Pokud tomu nebrání něco, jako třeba řazení, to jak u čeho.
Klika by měla mít házivost v čepech tak max tři stovky, a to okamžitě rozhodíš, pokud po ní bacíš kladivem z boku
Edit: kukám že už rady dorazily přede mnou. Tak ještě k ložiskům, nasazuju nový na kliku taky teplý, kliku nechám přes noc v mrazáku, ložiska na plotýnce, ale bacha , nepřehánět. Nad 180 stupňů už může mít vliv na vlastnosti materiálu. Obvykle je nasadím rukou a pro jistotu jen lehce doklepnu trubkou na vnitřní kroužek, stačí fakt trochu.
Naposledy editováno 05.11.2020 16:44:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyndání klikovky z karteru
snad to pujde
E: tak 100° na 20 minut je asi málo, dnes už s tím otravovat nebudu, jsem rád, že se nad mojim trápením babička sliitovala a nechala mě to dát do trouby, ale zítra asi zkusím 25minut 120°
Naposledy editováno 05.11.2020 17:35:03
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 4 | Dnes v 18:44 karavanista |
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang | Hanz647 | 4 | 29.4.2024 v 07:17 Bugs |
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang | Chlebnik1 | 8 | 28.4.2024 v 20:02 Frantas |
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang | jirkaven | 13 | 12.4.2024 v 08:48 jirkaven |
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |