Téma: eFko asi chytlo Covid
15.9.2020 v 17:59
Zdravím eFkaře a samozřejmě i ostatní, bránil jsem se tomu, ješitnost se semnou prala, ale už to nedávám.

Před cca 1-2m jsem koupil GSX 600 F 1994, kupoval jsem motorku “k rekonstrukci” a stejně jsem k nákupu i přistupoval, absolutně jsem neřešil vzhled, chtěl jsem jen ať to jede a není to vyloženě vrak.

Hned ze začátku jsem na motorce vyřešil věci, které nejvíce hořely tzn. prolínal olej přes gufera (vyřešeno), řetězovka tragédie (vyřešeno), výměna oleje+proplach+filtr (vyřešeno), brzdová kapalina (vyřešeno), dotažení všech šroubů na správný moment (vyřešeno), výměna svíček za ty, které tam patří (vyřešeno).

Dále jsem dělal věci pouze kontrolně, a to: kontrola ventilových vůlí (2. výfukový ventyl na 4. válci za tolerancí), kontrola synchronizace karburátorů (nebyly úplně v lajně, ale průser to taky nebyl.

Motorku jsem normálně používal, do práce, do obchodu, výlet atp. najezdil jsem 1150km. Jezdila úplně normálně, až do teď.

Motorka 4 dny stála, ráno jsem k ní přišel, natočím a zněla divně, plus se z výfuku linul divný smrad (ani jako by se pálila spojka, ani smrad obráběného kovu) prostě divný smrad. Nechtělo se ji do otáček, zněla jako bych ve výfuku měl DB killer. Kousek jsem se projel, vyzjistil chování a začal hledat problém. Co jsem kontroloval: jestli jednou všechny válce (kontrola jen pomocí ruky na svodech, začaly hřát ve stejnou dobu, stejnou inzenzitou), kontrola svíček (zjištěn výskyt jakýchsi bílých minihrudek, očištěno, beze změny), kontrola membrán a jehel karburátorů (bez mechanického poškození, zjištěna přítomnost jakési šedé husté hmoty v malém množství na plastu pod membránou, vyčištěno, beze změny), kontrola těsnosti výfuku (nalezena netěsnost, zatěsněno, beze změny). Kontrola těsnosti přírub za použití čističe brzd (bez změny chování)

Do toho motorka začala bez zásahu do šroubu volnoběhu sama zvedat otáčky až k 6 tis.

Tak teď babo raď, jsem připravený ji odvézt do servisu, ale předtím jsem chtěl napsat tady.

Děkuji za případné rady!

eFko asi chytlo Covid

15.9.2020 v 18:30 | Nahoru | #1
To vypadá na špatný benzín, že jsi někde natankoval, nebo naopak, jsi vzal kvalitní benzín, a ten rozpustil bordel v nádrži. Ještě koukni na okruh sitiče, a nebylo by od věci nastavit na karburátorech bohatost směsy. Koukni do nádrže a palivový sítko.

eFko asi chytlo Covid

15.9.2020 v 18:36 | Nahoru | #2
Nepřisává to falešný vzduch?

1 reakcí na tento příspěvek eFko asi chytlo Covid

15.9.2020 v 18:39 | Nahoru | #3
Uni33> Napadlo mě to, v dobré víře, že byl tento motor vyroben na palivo bez biosložky, jsem natankoval na Eurooilu benzín bez přísad. Po vyjetí cca 60% nádrže to začalo. Jinak jsem jezdil na klasiku od Benziny.

eFko asi chytlo Covid

15.9.2020 v 18:40 | Nahoru | #4
Číkus> Leda někde mimo příruby, ty jsem kontroloval, ale ono asi už není moc kde by to jinak bralo.

(reakce na) eFko asi chytlo Covid

15.9.2020 v 19:00 | Nahoru | #5
Horus> To by nemělo vadit, a Euroil má celkem kvalitní benzín. Nebo, ještě tam zkus nalít 100oktanový benzín, jak se to bude chovat. A jakou značku jsi dával svíček?

eFko asi chytlo Covid

15.9.2020 v 19:13 | Nahoru | #6
Uni33> Při koupi tam byly Denso, ty jsem vyměnil za NGK s typovým označením podle servisního manuálu. Každopádně zkoušel jsem dát zpět i Densa a beze změny, jinak na typové označení těch Denso si nevzpomenu. Štve mě, že jsem si nevyfotil ten bordel na těch svících, to samé bylo v tom karbecu. Přirovnal bych to k pastě na výfuk před tím než stuhne, nebo Solvině, ale bez písku, prostě hmota s tím, že na svíčkách to bylo napečené.

1 reakcí na tento příspěvek eFko asi chytlo Covid

15.9.2020 v 19:15 | Nahoru | #7
Uni33> Každopádně tam zkusím nalít ten 100 oktan

(reakce na) eFko asi chytlo Covid

15.9.2020 v 20:56 | Nahoru | #8
Horus> Určitě zkus a uvidíš. NGK svíčky jsou určený pro tenhle motor, tak to by měl být cajk. Nic méně já teď řeším na autě něco podobného. Před 1000km jsem měnil svíčky a dával jsem svíčky českého výrobce. A normálně to startovalo, v neděli jsem natankoval, auto v pohodě, a v pondělí ráno auto nechtělo nastartovat, točilo jakou dobu, pak se to chytne na dva válce a pak čekáš než se to chytne na čtyři, když je motor ohřátý chytá na první, ale studený má problémy. A to do nádrže přidávám VIF petrol. Tak si myslím, buď špatný benzín, nebo to už prostě svíčky nedali.

eFko asi chytlo Covid

15.9.2020 v 21:29 | Nahoru | #9
Uni33> Tak jsem byl teď na večer ještě pro benzín a dolil nádrž do plna, nechal jsem to chvíli běžet a občas to mělo tendenci mít požadovaný zvuk, ale bylo to jen na neutrál a na ten to dokáže brblat dlouho jen na to co je v karburátorech. Takže to zítra vytáhnu a zkusím to opatrně projet po dvoře a uvidím, když to nepomůže, tak budu hledat dál, dám tomu do neděle, pak servis.

1 reakcí na tento příspěvek eFko asi chytlo Covid

16.9.2020 v 20:23 | Nahoru | #10
Uni33> Tak jsem to dneska zkoušel, koupil jsem ještě STP na pročištění, prý to není ok na těsnění, ale projednou se snad nic nestane. Když jsem nastartoval, motorka chvíli běžela jako předtím, ale pak se to začalo zlepšovat, nechal jsem to chvíli brblat, pak to lehce projel po dvoře a nechal stát, po chvíli zase nastartoval, zase o kus lepší. Pak jsem to nechal stát delší dobu a po posledním nastartování to zase skočilo do režimu “včera” přisuzuju to bordelu v karbecích, který, když se dostane do trysek, tak dělá neplechu, chtělo by to pořádně projet pod zátěží, ale mám obavy, aby to někde neudělalo nějakou neplechu. Takže to budu dělat postupně, ale je to na dobré cestě.

(reakce na) eFko asi chytlo Covid

16.9.2020 v 20:45 | Nahoru | #11
Horus> To bych viděl taky na bordel v karbcích, ale i v nádrži, když to ohřeješ a projedeš, tak by to mělo pomoct teplý motor už si s tím poradí. A co já ti poradím, zkus odvézt karburátory na vyčištění ultrazvukem, zkus ještě vyndat z nádrže palivový kohout, nevím jak eFko, ale bandit má sítko součástí palivového kohoutu. A kouknul bych do nádrže jestli není zevnitř vyrezlá.
Tak já už mám auto v cajku, natankoval jsem 100oktanový benzín, a auto studený chytá a zhasla i kontrolka motoru. Tak kvalita benzínu v ČR je opravdu rozdílná, nebo ty nový auta jsou čím dál víc citlivá na palivo.

1 reakcí na tento příspěvek eFko asi chytlo Covid

16.9.2020 v 21:03 | Nahoru | #12
Uni33> Tak to je super já jsem dneska odvezl auto na rozvody, takže teď chodím pěšky Zkusím to zítra projet, při nejhorším mě to někde nechá, budu se motat po okolí, ať to kdyžtak nemám daleko Já tu motorku hodím pak na servis s více věcma, musím udělat i ty ventily, ještě jsem se nedíval na spojku a samozřejmě nechat vyčistit a seřídit ty karburátory, věřím, že pak pojede jak za mlada ještě bych na to rád sehnal kapotáž, ta co tam byla se rozpadala pod nohama, takže jsem z toho udělal prozatím polokapotu. Každopádně moc díky za radu s tím benzínem, já bych to asi rozebral do šroubku, ale benzín by mě dost možná ani nenapadl.

eFko asi chytlo Covid

16.9.2020 v 22:01 | Nahoru | #13
Asi zbytečnej dotaz, ale vzduchovej filtr je ok? Pak už leda fakt bordel v nádrži, odpoj hadičku z karbce a zkus upustit do skleničky, co z toho teče.

(reakce na) eFko asi chytlo Covid

Včera v 21:11 | Nahoru | #14
Horus> Za rady není zač. No kapoty budeš muset prohledat po bazarech, originál asi budou ranec, nebo třeba někdo dělá alternativu z laminátu, ale nejsem si jistý, ty se dělají na sportovní motorky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chcípne při jízdě Suzuki GSX 600 F FanyAmper 3 15.9.2020 v 08:03 Sintetic
Teče olej z víka Suzuki GSX 750, Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F, ... CZmarty 5 23.8.2020 v 16:00 CZmarty
Cestouvní řidítka za sportovní Suzuki GSX 600 F číčus 12 15.7.2020 v 15:15 číčus
Suzuki GSX 600 F Katana z roku 1998... Suzuki GSX 600 F Skylambo 2 29.5.2020 v 06:41 fafo
start Suzuki GSX 600 F Tonda98 1 24.3.2020 v 13:55 zdenysrx6

TOPlist