1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ironie
Johny_Servis píše: Johnny83> Ja nerozumet reci tveho kmene.
Jde o to, ze zas tak jednoduchy to byt nemusi - amortizace apod. srance. Jeden 3 mesice stary priklad z realneho zivota:
Jeli necelym 2 roky starym autem (jeste z doby tesne pred Euro6d-temp), tehdy koupenym za super cenu 380k. Vrazil do nich typecek, jednoznacne a 100% jeho vina. Jejich vuz byl totalka, pojistovna vyplatila nejakych 320k. Jasne OK - to auto uz melo neco najeto a u techto naftovych mikrododavek jsou celkove naklady bez amortizace cca. 3kc/km takze v poradku. Jenze...
Dnes uz se tento model nedela, misto nej je o neco vetsi, celkove drazsi a vetsi auto + emisni pokuty a vysledkem je, ze aby dosahli na vuz podobne kvality, motorizace a vybavy, tak jsou nekde na 420k, ale od pojistovny maji tech 320k. Takze je srazka s blbcem, ackoliv jsou v tom v nevinne a prisli k tomu jak slepy k houslim, bude stat 100k. Ano teoreticky si mohou za tech 320k koupit 2 roky starou ojetinu s podobnym nabehem jako melo jejich znicene auto, ale to nechteji, protoze (ciste teoreticky) by si mohli znova koupit sve, pojistovnou jako totalku oznacene, auto, ktere se uz ale z vesela prodava v inzerci dal, samozrejme oznaceno: puvod cr, servisovano, 1. Majitel, top stav... takze chteji jit radeji opet do noveho
A co je na nom špatně? Koupili si nové auto, to za 2 roky a nějaký nájezd ztratilo hodnotu. Dostali hodnotu toho auta. Když si koupí nové, s nulovým nájezdem, které má o ty 2 roky a nájezd vyšší hodnotu, musí si připlatit.