bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 19:26 | Nahoru | #1
Hele kerute, kdyz jsi do toho zatahnul rotor vrtulniku, tak ja na rebe s jerabem. Uz treti den na nej cumim z postele. A predstav si, ze pokud manipuluje s bremem nebo i bez nej, tak se nepatrne pohybuje. Jen diky ukotveni k zemi se muze otacet, diky rozchodu patek se nepreklopi. Podle toho, co tady pises, nebo alespon jak to ostatni cteme, by ho stacilo postavit a vyvazit vuci zemi na jedinem kulovem cepu a dokud by nezdvihnul bremeno, mohl by se libovolne otacet a posouvat kockou (vitr zanedbame). Motory na pojezd kockou a otaceni ramene by stacily nejake pidi jen na prekonani treni + tech par (mikro)Newtonu, co pises :) Ale asi u Liebherra neznaji tvoji teorii, takze tam maji v projekci blbce, co do jerabu davaji motory jak sud od piva a s celym jerabem to pak zbytecne docela hazi :) Ale asi mas pravdu, samotny pohyb jezdce nema na motorku vliv , motorku ovlivnuje jen teziste pilota ......

Naposledy editováno 01.09.2020 19:29:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 20:38 | Nahoru | #2
vilemx> no vyborne, skvely priklad !!

prave, a uz jsi nekdy videl jerab ktery by se (pri havarii pri manipulaci s bremenem) prevratil smerem pryc od ramene/bremene ?

ad vitr zanedbame.. hmm,.. tak kdyz napisu rozhledna namitnes mi ze po ni lezou lidi, tak ok, napisu BTS stozar, ten s zadnym bremenem nemanipuluje, jen stoji..
a videls jak je ukotvenej, opravdu myslis ze vitr muzeme u jerabu zanedbat ?

+co se tyka pohybu pojezdu jerabu.. a bude nejak moc odlisnej od treba vlaku na kolejich ? (pripadne rovnou napis v cem, at to zrychlime) a muzes mi pri vsi ucte vysvetlit jaka jina sila nez treni mezi kolejnici/koly a aerodynamicky odpor pusobi na rozjizdejici se vlak ?? ta sila co o ni tak bojujes vznika jen a pouze trenim (at uz na kolejich nebo v kloubech, nebo mezi prdeli a sedlem, nebo mezi nohou a stupackou...)

nejake treni tam samozrejme bude vzdy a u jerabu, zejmena vzhledem k vysce jerabu a hmotnosti bremene vznikne moment ktery s jerabem trosku hybe, ale tenhle moment bude mensi nez sily od silnejsiho vetru, a hlavne bude radove mensi nez moment ktery ohyba cely jerab smerem k bremeni..
a to je uplne presne ten spravny ekvivalent toho co ma zpusobit to vysednuti !!

na motorce vitr asi fakt zanedbame (ted, radsi, i kdyz i tam bude aerodynamika hrat nezanedbatelnou roly), a zbyvaji nam ty dva proti sobe pusobici momenty
prvni = velmi velmi mala sila vznikajici tvym presunem na rameni dlouhem treba i cca 1m od silnice
a druhy = cela tva hmotnost na tech 10-20cm vysesednuti..

uz jsme konecne doma ??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist