Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Naposledy editováno 01.09.2020 19:29:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
prave, a uz jsi nekdy videl jerab ktery by se (pri havarii pri manipulaci s bremenem) prevratil smerem pryc od ramene/bremene ?
ad vitr zanedbame.. hmm,.. tak kdyz napisu rozhledna namitnes mi ze po ni lezou lidi, tak ok, napisu BTS stozar, ten s zadnym bremenem nemanipuluje, jen stoji..
a videls jak je ukotvenej, opravdu myslis ze vitr muzeme u jerabu zanedbat ?
+co se tyka pohybu pojezdu jerabu.. a bude nejak moc odlisnej od treba vlaku na kolejich ? (pripadne rovnou napis v cem, at to zrychlime) a muzes mi pri vsi ucte vysvetlit jaka jina sila nez treni mezi kolejnici/koly a aerodynamicky odpor pusobi na rozjizdejici se vlak ?? ta sila co o ni tak bojujes vznika jen a pouze trenim (at uz na kolejich nebo v kloubech, nebo mezi prdeli a sedlem, nebo mezi nohou a stupackou...)
nejake treni tam samozrejme bude vzdy a u jerabu, zejmena vzhledem k vysce jerabu a hmotnosti bremene vznikne moment ktery s jerabem trosku hybe, ale tenhle moment bude mensi nez sily od silnejsiho vetru, a hlavne bude radove mensi nez moment ktery ohyba cely jerab smerem k bremeni..
a to je uplne presne ten spravny ekvivalent toho co ma zpusobit to vysednuti !!
na motorce vitr asi fakt zanedbame (ted, radsi, i kdyz i tam bude aerodynamika hrat nezanedbatelnou roly), a zbyvaji nam ty dva proti sobe pusobici momenty
prvni = velmi velmi mala sila vznikajici tvym presunem na rameni dlouhem treba i cca 1m od silnice
a druhy = cela tva hmotnost na tech 10-20cm vysesednuti..
uz jsme konecne doma ??