globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 19:07 | Nahoru | #1

Krejza píše: Příklad 2: Nějakou dobu zpátky v jedné z předchozích diskuzí tvrdil, že při vysednutí nedochází k pohybu řídítek. Teď už to automaticky uvádí, došel k pochopení.



Krejza píše: Krejza píše: ne, není nutné ten pohyb začít řídítky. Ale ten pohyb tam bude vždycky. - (ja ti odepisuji - pozn.aut) nebude, jede o dusledek geometrie



vsak to je ale uplne presne ono, ja ti nepisu ze apriori nedochazi k pohybu riditek, ja ti (mozna trochu krkolome) pisu ze ten pohyb je dusledkem geometrie a nema s naslednym zatacenim vubec nic spolecneho, naopak ten pohyb je obrana motorky pred tim zatacenim !! stejne tak jako pri zakontrovani musis take nejprve premoci tuto stabilizaci, a zatlacit trosku silou, jinak se ti moto vrati do primeho smeru

opakuju ti uz asi po dvacate, ze kdyby jsi mel geometrii bez teto autostabilizace (tzn. nulovy zavlek) k pohybu riditek pri rozhozeni zteziste (ok nemusis vysedavat, vem si do levy ruky zavazi a pust ho, tam se snad shodnem ze zadna sila opacneho smeru na ram pusobit nebude a bude to jasny) skutecne nedojde, stejne tak nebudes muset tlacit na riditko, jen co s nima lehce pohnes motorka ti spadne (pri absenci zavleku pravdepodobne az na zem.....) na opacnou stranu ochotne sama..

prave diky geometrii (uhel rizeni, zavlek) mas motorku stabilizovanou v primem smeru, s tim ze vnesenim nejake poruchy ( at uz jakymkoliv zpusobem) ji muzes z teto rovnovahy vyvest (a pak opet ustalit naklonem, vyrovnanim setrvacne odstredive proti naklonu) v zatacce..

dyt je to furt dokola jak u blbejch...

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

2.9.2020 v 05:42 | Nahoru | #2
kerut> Ty až pochopíš, že nežijeme v nějakém virtuálním teoretickém světě, ale v místě, které má rozměry, tak ti to možná dojde. První fáze zatočení a oblouček předním kolem tam za jízdy bude vždy. Tato funkce soustavy s vlečeným předním kolem je právě bezpečným způsobem, jak celou soustavu dostat ze samostabilizačního stavu. Takže celý ten pohyb má právě všechno společného se zatočením.

Ale omlouvám se ti, protože jsem to včera už konečně pochopil. Ty jsi oběť samotné výuky. Máš načteno tolik teoretických principů jednotlivých částí mechaniky, že je těžké si takový základní princip v hlavě srovnat.
To vysvětluje, proč se pořád snažíš někde hledat příklady, k čemu kolo/motorku přirovnat. Byla to jednokolka, inline brusle, skateboard, lyže, teď dokonce list rotoru, jeřáb a hajlování.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist