bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 10:48 | Nahoru | #1

Metric píše: A ako si dá kontra? Dal som ruky dole z riadidiel a oprel sa o nádrž, aby som do toho nežďuchal. Je pravda, že to moc nešlo, ale nakoniec som kurz o pár stupňov zmenil, než som spomalil...



Vem kolo (ne od auta, ale to se šlapkama), rozběhni se vedle něj (ani nemusíš moc rychle), drž ho za sedlo a zatlač ho do strany a koukej co dělaji řídítka. Pokud škubneš jemně doleva, řídítka se vytočí napřed doprava a teprve potom doleva.

Naposledy editováno 28.08.2020 10:50:06

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 14:16 | Nahoru | #2

PetrL3 píše: Vem kolo (ne od auta, ale to se šlapkama), rozběhni se vedle něj (ani nemusíš moc rychle), drž ho za sedlo a zatlač ho do strany a koukej co dělaji řídítka. Pokud škubneš jemně doleva, řídítka se vytočí napřed doprava a teprve potom doleva.



Jenže to jsou přesně ty věci který nesouvisí... pokud škubneš doleva, tak řídítka jsou otočeny doprava díky reakci na ten moment, díky působení sil zrychlení a setrvačnosti . Fyzika

Ale to nemá nic společného se silami na podvozku motorky, tam je to dané geometrií , silami v místě styku kola s vozovkou.

Pokud je kolo kolmo, volně se odvaluje bez dalších sil. Hmota na osu kola působí kolmo. Pokud kolo nakloníš, nabíhá kruh na plochu a v náběhu dochází ke tření v místě styku kola s vozovkou. Smyk v přední části je intenzivní, a vyvolává reakci takovou, že kolo má tendenci stále víc zatáčet. Na osu začne působit moment .

Neberu v úvahu gyroskopické síly, to je teď nepodstatné.

Mimochodem, jel někdo stopětadvacítku na okruhu? Určitě ví, jak moc velké zpomalení způsobuje tření gum v náklonu... Pokud v plném tempu na rovině vyvoláš náklon ( zlomením pod sebe ) tak motorka výrazně zpomalí, protože je na konci výkonu a už nepřekoná daný odpor.
Nevím jak dnes, ale 125 sportproduction v roce 2001 se daly jet na plný plyn celé Brno i Most... odpor v zatáčkách byl takový že to prostě nezrychlilo. A kdo blbě zasedl v nájezdu do cílovky a seděl mimo střed motorky, ten ztratil na topspeed nesmysl.

U silných motorek ten vliv je menší, nicméně kdo honí na okruhu desetinky, ten tohle musí hlídat i tam...

Jo, a jsem přesvědčen tom ( nikomu to necpu) , že posaz mimo střed, nebo příčně nevyvážená motorka jsou hlavní důvod proč mají lidi oskákané gumy a netuší proč, vše v pořádku. Stačí těžký výfuk na jedné straně, jako má třeba starý V strom. Nebo rozdílná poloha zrcátek, blastrů způsobí aerodynamicky tlak na řídítka ke straně a jezdec to srovná hmotově, jenže to už se kříží dráhy kol...

Naposledy editováno 28.08.2020 14:17:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist