bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 14:16 | Nahoru | #1

PetrL3 píše: Vem kolo (ne od auta, ale to se šlapkama), rozběhni se vedle něj (ani nemusíš moc rychle), drž ho za sedlo a zatlač ho do strany a koukej co dělaji řídítka. Pokud škubneš jemně doleva, řídítka se vytočí napřed doprava a teprve potom doleva.



Jenže to jsou přesně ty věci který nesouvisí... pokud škubneš doleva, tak řídítka jsou otočeny doprava díky reakci na ten moment, díky působení sil zrychlení a setrvačnosti . Fyzika

Ale to nemá nic společného se silami na podvozku motorky, tam je to dané geometrií , silami v místě styku kola s vozovkou.

Pokud je kolo kolmo, volně se odvaluje bez dalších sil. Hmota na osu kola působí kolmo. Pokud kolo nakloníš, nabíhá kruh na plochu a v náběhu dochází ke tření v místě styku kola s vozovkou. Smyk v přední části je intenzivní, a vyvolává reakci takovou, že kolo má tendenci stále víc zatáčet. Na osu začne působit moment .

Neberu v úvahu gyroskopické síly, to je teď nepodstatné.

Mimochodem, jel někdo stopětadvacítku na okruhu? Určitě ví, jak moc velké zpomalení způsobuje tření gum v náklonu... Pokud v plném tempu na rovině vyvoláš náklon ( zlomením pod sebe ) tak motorka výrazně zpomalí, protože je na konci výkonu a už nepřekoná daný odpor.
Nevím jak dnes, ale 125 sportproduction v roce 2001 se daly jet na plný plyn celé Brno i Most... odpor v zatáčkách byl takový že to prostě nezrychlilo. A kdo blbě zasedl v nájezdu do cílovky a seděl mimo střed motorky, ten ztratil na topspeed nesmysl.

U silných motorek ten vliv je menší, nicméně kdo honí na okruhu desetinky, ten tohle musí hlídat i tam...

Jo, a jsem přesvědčen tom ( nikomu to necpu) , že posaz mimo střed, nebo příčně nevyvážená motorka jsou hlavní důvod proč mají lidi oskákané gumy a netuší proč, vše v pořádku. Stačí těžký výfuk na jedné straně, jako má třeba starý V strom. Nebo rozdílná poloha zrcátek, blastrů způsobí aerodynamicky tlak na řídítka ke straně a jezdec to srovná hmotově, jenže to už se kříží dráhy kol...

Naposledy editováno 28.08.2020 14:17:58

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 16:14 | Nahoru | #2
Kafoholik> Ale já tě nežádal o rozbor příčin Jen sem psal Metricovi, co se bude dít, jak to proběhne.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 18:40 | Nahoru | #3
Kafoholik> Tak tohle začíná být na darwinovu cenu.

Tření gum v náklonu.... Při jízdě rovně asi tření gum neexistuje.
Těžký výfuk nebo rozdílná poloha zrcátek má vliv na na oskákané gumy..... Nedej bože, abys měl na jedné straně helmy intercom.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist