globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 17:59 | Nahoru | #1
Podle nějaké studie byl dělán rozbor nehod, kde došlo k usmrcení motocyklisty ( vždy to byly případy, kdy nebyl u nehody jiný účastník a nehodu vždy zavinil sám motorkář). Z několika tisíc případů bylo 60% všech havárií způsobeno NEDOSTATEČNÝM náklonem ve chvíli kdy jej bylo potřeba. Většina těch motorkářů prý měla v okamžiku nehody náklon do 20 stupňů (snad jsem to popsal dobře a nebude mne někdo chytat za slovo). Smyslem tréninku nebyl umět projet zatáčku jako Rossi či Marquez,, ale nezabít se a nebát se když je potřeba více to položit. Ve strachu prý totiž řidič nejčastěji chybují. Všem šťastné km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 19:39 | Nahoru | #2
VefroLBC> Jako v něčem máš pravdu a v něčem ne. Já mám odjeto cca 2,8mil km a nejhorší je,když se lekneš. Kecy o tom,že kdybys byl závodník,tak to vybereš jsou bláboly internetových onanistů. Všechno je to o tom být soustředěný. Závodník jede závod a je plně soustředěný a očekává mimo jiné i ten smyk. Když to pak nastane,tak s tou situací umí naložit a to třeba lépe než my "obyčejní". Z vlastní zkušenosti vím,že když se lekneš,tak nestihneš zareagovat tak jak máš. Na cvičáku věřím že je to OK,ale není to nic jíného než optimální podmínky,s optimální technikou a k tomu všemu jsi pekelné soustředěný,takže reaguješ tak jak máš. Ale v provozu je to vše jinak. Vyjeté kolej,povrch silnice,provoz,poloměr zátáček,soustředěnost řidiče,atd atd To všechno hraje proti tobě. Proto říkám....Když máš zbytečný kačky a chceš si to vyzkoušet...proč ne?!? Ale na silnici v běžném provozu v proměnlivých podmínkách je ti všechno z větší části k hovnu. Nic ve zlým. Každý reaguje jinak. A podle mě je na motorce nejdůležitější ten proklínaný a vychvalovaný "pohled kam jedeš"!!! A to je podle mě alfa a omega všecho. Když to přepískneš na mokru do zatáčky,lekneš se a díváš se do lesa,kam nechceš vjet,tak protože se tam díváš,tak tam i vjedeš!!! Bohužel je to tak. Když se odpoutáš od toho všeho a stihneš upřít pohled ven ze zatáčky,tak to projedeš i na mokru bez ztráty 10 a možná jen s šrámem v trenkách Pochopitelně se nebavím o rychlosti 100km/hod a zatáčka 90°.

Naposledy editováno 24.08.2020 19:40:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist