globalmoto_duben_nolan





Téma: Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
 
16.8.2020 v 13:28
Ahoj,
Nedá mi spát otázka jaký je rozdíl mezi řadovým a Včkovým 4 válcem. Jedná se mi asi spíše o vlastnosti výkonu a momentu, točivost.... Jediné co jsem dohledal na internetu, že co do šířky je Včková konstrukce užší.
Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

18.8.2020 v 14:37 | Nahoru | #1
Zdar,
véčko má oproti řaďáku menší stavební šířku, V je také výrobně komplikovanější a dražší.
Průběh výkonu, krouťáku, otáček lze dohledat pro každý motor, nelze paušalizovat R4 vs V4.
Liší se průběh zapalovacího (pracovního) cyklu jednotlivých válců v poměru k otáčkám klikového hřídele.
Toto se liší a dělá to u V4 ten "charakter" a jiný zvuk. Přesazením klikového hřídele lze dostat charakter V4
z řadového motoru za menší náklady než z V4 (ale pořád při větší šířce motoru) - viz R1 od 2009 atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

18.8.2020 v 16:39 | Nahoru | #2

Normik píše: je také výrobně komplikovanější

ani nemluve o komplikovanosti nasledneho servisu, to ctyrkilo to je jak hrabat se v hodinkach,.. v tomhle směru zlatej AŠ-62

Assassin> však tele točí dost pod deset na max mk ne ? ubirat hmotu ma smysl u jecicih malejch vicevalcu, a samozrejme ze to pak nepojede dole uplne stejne jako s pruchozim vejfukem ale to se lidem vetsinou dost tezko vysvetluje samozrejme ze jsou pak extremy, lodni modelarsky motory mivaji externi setrvaky, ale tam jsou uz ty "klicicky" fakt brutalne lehoucky,.. vseho moc skodi a vseho malo taky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist