globalmoto_duben_nolan





Téma: Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
 
16.8.2020 v 13:28
Ahoj,
Nedá mi spát otázka jaký je rozdíl mezi řadovým a Včkovým 4 válcem. Jedná se mi asi spíše o vlastnosti výkonu a momentu, točivost.... Jediné co jsem dohledal na internetu, že co do šířky je Včková konstrukce užší.
Děkuji
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

18.8.2020 v 13:56 | Nahoru | #61
assassin> tak hlavne od 5 tisic vejs uz je nejakej moment setrvacnosti spis na skodu.. von ten zakon setrvacnosti plati i obracene, nejen pri udrzovani otaceka ale i pri roztaceni do otacek spis pro vyvazeni v otackach je to podstatny, ale vyvazit ctyrval vecko nebo radak neni takovej problem, jednovalce to maji horsi

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

18.8.2020 v 14:37 | Nahoru | #62
Zdar,
véčko má oproti řaďáku menší stavební šířku, V je také výrobně komplikovanější a dražší.
Průběh výkonu, krouťáku, otáček lze dohledat pro každý motor, nelze paušalizovat R4 vs V4.
Liší se průběh zapalovacího (pracovního) cyklu jednotlivých válců v poměru k otáčkám klikového hřídele.
Toto se liší a dělá to u V4 ten "charakter" a jiný zvuk. Přesazením klikového hřídele lze dostat charakter V4
z řadového motoru za menší náklady než z V4 (ale pořád při větší šířce motoru) - viz R1 od 2009 atd...

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

18.8.2020 v 14:40 | Nahoru | #63

kerut píše: assassin> tak hlavne od 5 tisic vejs uz je nejakej moment setrvacnosti spis na skodu.. von ten zakon setrvacnosti plati i obracene, nejen pri udrzovani otaceka ale i pri roztaceni do otacek spis pro vyvazeni v otackach je to podstatny, ale vyvazit ctyrval vecko nebo radak neni takovej problem, jednovalce to maji horsi



to by mohl vypravet treba yoshboy - na TLR nechal sundat na setrvaku (ne primo na klice) asi 2kila a motorka pak jela vyrazne hur

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

18.8.2020 v 16:39 | Nahoru | #64

Normik píše: je také výrobně komplikovanější

ani nemluve o komplikovanosti nasledneho servisu, to ctyrkilo to je jak hrabat se v hodinkach,.. v tomhle směru zlatej AŠ-62

Assassin> však tele točí dost pod deset na max mk ne ? ubirat hmotu ma smysl u jecicih malejch vicevalcu, a samozrejme ze to pak nepojede dole uplne stejne jako s pruchozim vejfukem ale to se lidem vetsinou dost tezko vysvetluje samozrejme ze jsou pak extremy, lodni modelarsky motory mivaji externi setrvaky, ale tam jsou uz ty "klicicky" fakt brutalne lehoucky,.. vseho moc skodi a vseho malo taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

18.8.2020 v 16:59 | Nahoru | #65

kerut píše: ani nemluve o komplikovanosti nasledneho servisu, to ctyrkilo to je jak hrabat se v hodinkach,.. v tomhle směru zlatej AŠ-62

Assassin> však tele točí dost pod deset na max mk ne ? ubirat hmotu ma smysl u jecicih malejch vicevalcu, a samozrejme ze to pak nepojede dole uplne stejne jako s pruchozim vejfukem ale to se lidem vetsinou dost tezko vysvetluje samozrejme ze jsou pak extremy, lodni modelarsky motory mivaji externi setrvaky, ale tam jsou uz ty "klicicky" fakt brutalne lehoucky,.. vseho moc skodi a vseho malo taky



TLR bude mit spicku kroutak nekde kolem 7,5krpm

ty jsi psal o 5krpm a momentu setrvacnosti na skodu - popravde ani nevim proc, protoze my jsme predtim neresili pridavani a ubirani, ale rozdilne momenty setrvacnosti klik u motoru R4 a V4 ( nekdo teda R4 vs V2)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

18.8.2020 v 17:52 | Nahoru | #66
assassin> psal jsem ze od peti vejs uz to muze byt spis na skodu, ne ze vsechny motory co tocej byt jen fous pres pet tisic nemaj mit tezkej setrvacnik
...kazda vec ma svy navrhovy parametry, odlehcovat kliku na litrovym dvouvalci je samozrejme pitomost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 01:19 | Nahoru | #67

kerut píše: assassin> psal jsem ze od peti vejs uz to muze byt spis na skodu, ne ze vsechny motory co tocej byt jen fous pres pet tisic nemaj mit tezkej setrvacnik
...kazda vec ma svy navrhovy parametry, odlehcovat kliku na litrovym dvouvalci je samozrejme pitomost



Ten fous je 2x tolik, ale nebudem se trapit detailama, tady stejne nikdo odlehcovani setrvacniku neresil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 05:15 | Nahoru | #68
assassin> 2x ? to zvladne utocit 10000 a nevyskocit z ramu ?? (podle katalogovejch udaju je optimum, tzn nekde mezi max mezi krouakem a max vykonem, kolem 8 tisic ne ?) ...asi se shodnem ze tele nema motor postavenej na otackach, a snizovat hmoty ma smysl spis tam kde se objem nahrazuje otackama.. + souhlas ze je to zde fuk..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 08:23 | Nahoru | #69

kerut píše: assassin> 2x ? to zvladne utocit 10000 a nevyskocit z ramu ?? (podle katalogovejch udaju je optimum, tzn nekde mezi max mezi krouakem a max vykonem, kolem 8 tisic ne ?) ...asi se shodnem ze tele nema motor postavenej na otackach, a snizovat hmoty ma smysl spis tam kde se objem nahrazuje otackama.. + souhlas ze je to zde fuk..



Tele ma v kategorii v2 1000 temer nejvyssi vykon - u verze R je to 135k - tzn podobne jako novejsi RSV, 999s atd a ty kone tam nejdou dostat jinak nez otackama, ta motorka pod 7k moc nejede, 7500 je max kroutak, 9500 je max vykon ... kdyz jezdim svizne jedu 7 az omezovac porad sem tam ... to neni sv650

Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 09:46 | Nahoru | #70
Z praxe.. VFR je rozdíl jestli stará rozvod kolama -perfektní průběh od spoda nahoru -specifický zvuk , VFR VTEC pocitově jede dole i nahoře- pěkný zvuk ,VFR1200 jede pěkně , 175 koní bych nehádal ( GSX-r100 160 pocitově letí víc ..!!?) -pěkný hlubší zvuk , Panigale V4S dole cca 3500 vlažné ,horší rozjezdy -dlouho spojkovat .. nad 7 -14 to pak letí hooodně! zvuk super Ideál V4 by byl litr cca 150 koní . Aprilia V4 jsem bohužel nejezdil.
Co je lepší než V2 -- V4!! V4 skoro kombinuje vlastnosti motoru V2 spodek +střed -nahoře umírá -(neplatí pro dnešní motory např KTM ..) a točivost až 14tis ot jako řadové 4 válce ,ale bez gumového a jemného spodku .(hlavně 600 ,litry lepší ).

Naposledy editováno 19.08.2020 10:10:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 11:42 | Nahoru | #71
assassin> OK, tak to formalne posuneme nad 9,5k i kdyz asi oba vime jak je to myselny... co se tyka telatka tak ale cumim, to uz musi byt hukot dva pullitry na desiti tisicich, to verim.. ze nejde pod 7 je mi ale divny, ze pod 7 netahne moje vfr s minivaleckama je v celku pochopitelny, ale takovejhle motor by mel tahnout uz o spoda,..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 11:50 | Nahoru | #72

kerut píše: assassin> OK, tak to formalne posuneme nad 9,5k i kdyz asi oba vime jak je to myselny... co se tyka telatka tak ale cumim, to uz musi byt hukot dva pullitry na desiti tisicich, to verim.. ze nejde pod 7 je mi ale divny, ze pod 7 netahne moje vfr s minivaleckama je v celku pochopitelny, ale takovejhle motor by mel tahnout uz o spoda,..



Jestli tam litaj dva půllitry nebo jeden uz je asi jedno - ty 450 mi točí jeste vic

On kazdej si pod pojmem jede/nejede představuje neco jineho. Nez VFR 400 to nejspis bude tahat vic vsude...

Kazdopadne, jak uz jsem psal, řešil se tu obecne průběh v4 vs r4 - coz si myslim, ze zobecnit nejde - a tak nejak nerozumim proc jsi to zacal komplikovat teoriema o odlehcovanj kliky.

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 21:55 | Nahoru | #73
assassin> jak ja, ja nic nezacal, t zacali jini, ja se pridal do uz zacatyho ....na tom ze to zobecnit nejde se urcite shodnem

PS a vsadim se ze ve ctrnactiapul potahne maly vfr vic nez tele

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 23:09 | Nahoru | #74
Ale o odlehcovani setrvaku nebyla rec...

Ja sazet nebudu, to bych prohral

Naposledy editováno 19.08.2020 23:10:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 23:15 | Nahoru | #75
assassin> s tim si zacal prozmenu ty, ja jen potvrdil ze se mi to taky zda jako pitomost (mysleno ubirat hmotu na takovem motoru)

no vychazelo by to se zdvihem tlr/s (schvakne jsem kouk do motokatalogu) na pistovku kolem 32, a to je uz fakt hodne hodne moc.. (samozrejme ze je to neporovnatelne rypnuti, vykon 400 ten dvouval bude mit na par tisicich, s nadsazkou kusek nad volnobehem, to je jasny.. )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 23:21 | Nahoru | #76
kerut> Hele opet me to prestava bavit, ja fakt o odlehcovani klik atd nic nepsal, s tim ze moment setrvacnosti nad 5krmp je na skodu jsi pritahl ty a nemelo to zadnou vazbu k tomu co jsem tu od zacatku napsal...

Freedom prisel o stranku zpet s porovnanim momentu setrvacnosti kliky u v2 vs r4 - a ja mu na to jen napsal, ze tu od zacatku resime r4 vs v4 ... tot vse

Naposledy editováno 19.08.2020 23:22:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 23:38 | Nahoru | #77
assassin> ajo, mas recht nacelniku, a ty jsi reagoval az na me.. beru zpet uz ani nevidim na vlastni voci, nejvyssi cas dat kafe a zalehnout..

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 23:42 | Nahoru | #78

kerut píše: assassin> ajo, mas recht nacelniku, a ty jsi reagoval az na me.. beru zpet uz ani nevidim na vlastni voci, nejvyssi cas dat kafe a zalehnout..



Tak ono je to celkem fuk, uz z toho zadani nemohlo vzejit nic jineho nez ruzne roztrzky

Pijes kafe abys usnul? Mas taky rezistenci na kofein jako ja?

Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

19.8.2020 v 23:48 | Nahoru | #79
naopak, zavislost.. resp ted zrovna abstak, zni to divne ale fakt ho potrebuju i pred spanim

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

27.8.2020 v 23:13 | Nahoru | #80
Když už jsme se dostali k pravidelnosti nebo nepravidelnosti zážehů, tak Rossi dneska prohlásil, že crossplane klika u Yamahy a ten jejich big-bang je v současné době (při využívání elektroniky pro řízení prokluzu kola) omyl, že nemá trakci na výjezdu ze zatáček, Mir na Suzuki mu v Rakousku odjížděl. A navíc to nemá ani výkon na rovince.
Z principu, big bang by měl mít hmotnější setrváky, aby to ten big bang absorbovalo, ale pak to líně akceleruje. Nebo se setrváky odlehčí, ale tím motor akorát trhá zadní gumu na cucky.

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

27.8.2020 v 23:24 | Nahoru | #81
Kohlstein> to je hodne o stylu,.. doohan jezdil na lehke 500 hodne plynule oblouky a vyznaval zasadne screamer.. taky je to o gripu (podvozek, gumy, trat..) to nejde takhle jednoznacne rict.. rossi zas takovej jezdeckej buh neni, jezdi vyborne ale marek je jinde, rossi je/byl hlavne dokonalej diagnostik, dokazal mechanikum srozumitelne (pro ně srozumitelne) rict co potrebuje, takze mel skoro vzdycky dokonale vyladenej stroj (u hodny i u hahahy..)

3 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

28.8.2020 v 07:06 | Nahoru | #82
Kerut: tak ale vlastne pises, ze rossi ma s tim bigbangem nejspis pravdu s tim, ze je mozné, ze kdyz se najde nekdo s obrovským talentem tak zajede i na krapu

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

28.8.2020 v 07:27 | Nahoru | #83
assassin> na vratech od stodoly se rika...

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

28.8.2020 v 19:09 | Nahoru | #84
assassin> ..tak pravdu ma urcite (byt ho nemam rad co odesel z hondy, tak proste pravdu v pocitech z chovani motorky ma v podstate vzdycky ).. nicmene tahle pravda se urcite tyka konkretne jeho stylu, jeho ocitu, Stonerovy nebo Hayden bigbang urcite vyhovovuje (resp. vyhovoval.......) a Markovy je to podle me asi uplne jedno, jenze to neni moc dobrej referencni vzorek

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

28.8.2020 v 21:35 | Nahoru | #85
assassin> Nemáš jednoduchou práci, pořád sledovat co kde ten kerut napíše a uvádět to na pravou míru!

Naposledy editováno 28.08.2020 21:36:25
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist