bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Transalp - rozdíly mezi ročníky
Zdravím motorkáři, rozhodl jsem se pro Transalpa. Jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými ročníky popř. modelovými řadami, především těmi staršími? Samozřejmě kromě obsahu a designových změn. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Transalp - rozdíly mezi ročníky

23.7.2020 v 11:37 | Nahoru | #1
chvíli hledej na webu máš plno stránek co se tomu detailně věnuje - liší se i místem výroby, ale to není podstatné
např. Gummycarbs nebo DETI TA
případně doplní vilemx jako studnice znalostí o afrikách a transalpech

je několik generací
první s zadní bubnovkou
pak jeden kotouč vepředu a vzadu
pak tuším od 97 2 kotouče vepředu a jeden vzadu
liší se ot ještě v detailech co más na těch stránkách popsané jako jsou karburátory, CDI apod.
pak od 2000 650 - ty se technicky tolik neliší
od tuším 2005 pár drobností poznáš podle jiného výfuku
pak od 2008 - 700 - tady 4 ventilová hlava, 1 svíčka, vstřikování, ale 19" přední kolo

Transalp - rozdíly mezi ročníky

23.7.2020 v 12:31 | Nahoru | #2
hľadaj si 600-vku dvojkotúč, vtedy mal Transalp ešte zmysel. S 21" v predu. 650-tka pribrala aspoň 10kg a 700-vka hádam aj 20.

Transalp - rozdíly mezi ročníky

23.7.2020 v 14:56 | Nahoru | #3
Ahoj zrovna si nechávám radit ohledně koupě a mám nabídku na transalp 650 rv. 01 ale prý tam mírně hučí trojka tak mám z toho trošku obavy. Prý že kdyby mi to neřekl tak to ani nevím, no já to ještě ne slišel. Ale moc se mi ta motorka líbí. Můžeš mi napsat tvé pocity z toho atak něco kolem? Diky

(reakce na) Transalp - rozdíly mezi ročníky

23.7.2020 v 16:34 | Nahoru | #4
Honza-TA950> A taky 650tky mají hromadu místa pod sedlem, protože je vzduchový filtr jinde, ale navíc plechovou krabici pod kyvkou a pair system. A od roku 2005 pohodlné gelové sedlo U 600vek se myslím zase snadněji rozebírají plasty.

Transalp - rozdíly mezi ročníky

24.7.2020 v 07:29 | Nahoru | #5
Podle mě ti bude chybět výkon. Byl sem s 600v minuly tyden kolem ČR a měl sem co dělat abych stačil. Hlavně dnešní provoz je rychlý tím pádem ti předjiždení dá hodně zabrat. Jinak 600 a 650 se lisi stavbou motoru. 600ku uchladíš i jizdou ma na valcích žebra. 650 je čiste vodník. Rozdíl 2kW je minimalní podle mě ho nepoznáš. Myslim že v kategorii Cendur se da najit i lip. Ja byl nateseny a koupil jsem bez takovehle rozvahy a do dnes nachazim na co se majitele předemnou vykašlali a nebo to jen tak zamaskovali. Taky řazeni maš jen 5 rychlosti takze cestovni rychlost kolem 110 dobry pak citis jak zacne vibrovat. Asi takhle svez se na tom a domluv se ze si jeste prohlidku jine 650ky a pak je porovnej.

Transalp - rozdíly mezi ročníky

24.7.2020 v 10:00 | Nahoru | #6
Pedl - ten kastlík je super, filtr pod motorem na výměnu nic moc, ale zase se tolik nešpiní. Krabice katalyzátoru se dá vyhodit (ušetří se i něco váhy), pak se dá změnit i tryskování (650 je laděná spíše do bohata) ev. při použití KN není třeba dál tryskovat

Honzik93 - jezdil jsem na kdečem od 10 do 100 koní, ano TA není trhač asfaltu, ale že by to byla brzda provozu bych neřekl - to si ale musí vyřešit každý sám, je to na klidnou jízdu, rozdíl dynamiky a rychlosti 600/650 je veškerý žádný - 2 kW navíc a zase kila navic

co se té zmíně 650 týče - je to slkoro 20 let stará motorka co je postavená a používaná na jízdu takže má natočeny kilometry - na tom není nic zvláštního, pokud sis toho nevšimnul tak bych to neřešil, bude toklidně hučet další desetitisíce kilometrů - oprava se nevyplatí - vyndat a rozpůlit motor je finanční nesmysl a i když si to děláš sám tak to není zadarmo, to už je jednodušší koupit druhý motor

1 reakcí na tento příspěvek Transalp - rozdíly mezi ročníky

24.7.2020 v 17:44 | Nahoru | #7
No a 650 má navíc imobilizer HISS, když to zazlobí tak neodjedeš.
Za mne je nejlepší volba poslední ročník 600, tj. rv. 1997-1999.

(reakce na) Transalp - rozdíly mezi ročníky

27.7.2020 v 02:04 | Nahoru | #8
spike-cz> No vidíš, a já bych zase šel do co nejstaršího jednokotoučového šestikila - kvůli jednoduchosti a hmotnosti, protože by po repasi sloužil jako cestovní Enduro, nikoliv jako cenduro. Na to jsou lepší adepti, než tyhle dvě až tři desítky let staré vykopávky TA 600 až 700

Honzík93> S tím chlazením 600 vs.650 díky žebrování to nebude tak horké, bez problémů se uchladí oba vzhledy motorů. Motory jsou v principu stejné, navíc to ti Japončíci umí spočítat. Když XRV750 (také bez žeber) zvládla letní pražské kolony jen na jeden chladič z TA, tak TA na dva chladiče z TA to bezpochyby vydrží také Chybějící šestka není o chybějící rychlosti v převodovce, ale o tom, že by pocitově motor zvládl ještě rychlejší pátý převod.

Pluskycbr> Hučící trojka klidně může být načnuté trojkové ozubení a/nebo odcházející ložisko na výstupní hřídeli z motoru - oboje docela drahá sranda, protože motor musí z rámu ven a komplet rozebrat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 Včera v 20:06 H0racio
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx


TOPlist