globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátoru 1
pro ponaučení z chyb, pro začínající veteránisty, asi dobrý zdroj všemožných informacích - ohledem zpátky jsem řešil blbosti, ale může pomoct. - ve finále za tohle peklo mohl víceméně špatně poskládanej výfuk

Hoj! Opět a zase se na něco ptám hold nemám nikoho, kdo má s veteránama zkušenosti a pomohl by mi, tak musím zjišťovat tady. :)

Nejdřív dám základní info o stavu karburátoru a vrtání.
čezeta to je 125
zjistil jsem že má už o 1mm větší vrtání (52 origo) já mám 53mm..
karburátor 2924SBDM2776 (karbec z jiné motorky - origo tam patří 2924SBDb . . . .)
volnoběžná 50
hlavní 93 (dle tabulky fabriková je 88)
jehla je nejvýš (nejbohatší směs)

Od té doby, co jsem na ní začal jezdit si všímám, že to v určitých chvílích nechce jet...tím způsobem, že když jedu do třeba mírného kopce a chci zrychlovat, tak to začne tak jako (nwm jak to popsat). Dělá to takový zvuk jako.TRTRTRTRTR..xd..nezrychluje spíš zpomaluje v tuhle chvíli. nevim jak to popsat..xd nevim jestli by se to dalo nazvat jako "tarokování". To stejné se děje když mám malé otáčky a hned dám plnej plyn prvně začne zrychlovat pak se děje to tarokování a když to není zrovna do kopce, tak se to přes to dostane a zase to táhne.
Zkoušel jsem laborovat se vzdušníkem, zjistil jsem, že když ho přitáhnu, tak to nejenže nedrží vůbec volnoběh, ale tohle tarokování se velmi zhorší.. Na druhou stranu když jsem ho měl skoro vyšroubovanej, tak jsem nevěděl jestli to není již moc chudé a i tak to to dělalo.. ovšem méně, než když to bylo skoro dotáhlé.
Šoupátko mi přišlo, že má malou vůli, ale né moc.. (zvoneček to není)
Nevím co s tím, snažil jsem se něco pohledat na netu, ale většinou to bylo to stejný akorát zkopírovaný přečetl jsem si část o karburátorech (kniha- Adolf Tůma - Motocykla a jeho obsluha), ale fakt nevím co s tím. Viděl jsem na netu, že některý karburátory prostě nejdou seřídit pak to ten člověk vymění za jiný a najednou to funguje.. Karbec jsem čistil již 2x!.. Když jsem dělal na zahradě pokusy se na 1kvalt prudce hned na plnej rozjet, tak to blblo.. Aji jsem si všiml, že z airboxu mi viselo par kapek benalu.. asi kvuli malejm otačkam a plnymu plynu.. Zapalování je seřízené.

díky moc

ještě přikládám foto svíčky. Z černé po ujetí pár kilometrů


Naposledy editováno 04.02.2024 19:38:03

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 1

8.7.2020 v 19:06 | Nahoru | #1
Jasný můžeš ...............

No takže je nutné upravit víko airboxu, aby tam byly dva nátrubky. Lze použít z 477 případně asi i dalších, nevím přesně, které to mají, ale 482 určitě taky. Je ale možné upravit stávající tak, že uřízneš stávající nátrubek v půli. Čímž vlastně dojde k přerušení sání přes sedačku. Tu odřízlou půlku pak navařiš vedle té původní a vyvrtáš do víka v tom nátrubku další díru. Případně lze napřed vrtat a pak vařit. Dále bylo nutné vykuchat plastový "šnorchl" uvnitř airboxu směrem ke karbecu. Má uprostřed osazení, takže drží celkem fest. Půlit kvůli tomu airbox je nesmysl, musela by se rozebrat půl motorky.. Takže šroubovákem "podloubnout" a namáčknout na protější stranu. Ten šnorchl ubere trochu na spodku, ale přidá na vršku . Samozřejmě je nutné zvolit přiměřenou trysku. Já měl na svým "hranatým" karbecu origo 83 a teď tam mám 105. A jsem na "cihlové" svíčce. Porotherm, ne itong. Hluk sání se samozřejmě zvýšil, ale nic hrozného to není. Sání není tlumeno celou sedačkou. Mám tu plastovou 487.4. To sání vydává takový bučivý zvuk a to hlavně v nízkých otáčkách a plným knedlu. Tím si vysvětluji, proč to teď jede jak kráva.

To, co jsem ti tu popsal na pár řádcích, představovalo mnoho hodin testovacích jízd, sundavání a nandavání karbecu, jednou i tlačení. Doporučuji testovací jízdy směrem do kopce, pokud je volba. Experimentoval jsem i s výfukem. Ale nemá vliv. Zkoušel jsem vyndavat jednotlivé části tlumení i komplet konec. Jen strašný hluk.

Naposledy editováno 08.07.2020 19:18:35

(reakce na) Seřízení karburátoru 1

27.12.2020 v 10:20 | Nahoru | #2
CB600> ikdyž se zpožděním, díky moc ! :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
olej do tlumiče ČZ 125/488 Stapio 8 27.3.2022 v 20:28 cmiral
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 Stapio 9 13.2.2022 v 21:46 Stapio
Válec ČZ ČZ 125/488 Stapio 7 31.1.2022 v 18:30 Destroyer
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist