Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Seřízení karburátoru ČZ 488
Hoj! Opět a zase se na něco ptám hold nemám nikoho, kdo má s veteránama zkušenosti a pomohl by mi, tak musím zjišťovat tady. :)

Nejdřív dám základní info o stavu karburátoru a vrtání.
čezeta to je 125
zjistil jsem že má už o 1mm větší vrtání (52 origo) já mám 53mm..(třeba by to mohlo mít vliv)
karburátor 2924SBDM2776 (karbec z jiné motorky - origo tam patří 2924SBDb . . . .)
volnoběžná 50
hlavní 93 (dle tabulky fabriková je 88)
jehla je nejvýš (nejbohatší směs)

Od té doby, co jsem na ní začal jezdit si všímám, že to v určitých chvílích nechce jet...tím způsobem, že když jedu do třeba mírného kopce a chci zrychlovat, tak to začne tak jako (nwm jak to popsat). Dělá to takový zvuk jako.TRTRTRTRTR..xd..nezrychluje spíš zpomaluje v tuhle chvíli. nevim jak to popsat..xd nevim jestli by se to dalo nazvat jako "tarokování". To stejné se děje když mám malé otáčky a hned dám plnej plyn prvně začne zrychlovat pak se děje to tarokování a když to není zrovna do kopce, tak se to přes to dostane a zase to táhne.
Zkoušel jsem laborovat se vzdušníkem, zjistil jsem, že když ho přitáhnu, tak to nejenže nedrží vůbec volnoběh, ale tohle tarokování se velmi zhorší.. Na druhou stranu když jsem ho měl skoro vyšroubovanej, tak jsem nevěděl jestli to není již moc chudé a i tak to to dělalo.. ovšem méně, než když to bylo skoro dotáhlé.
Šoupátko mi přišlo, že má malou vůli, ale né moc.. (zvoneček to není)
Nevím co s tím, snažil jsem se něco pohledat na netu, ale většinou to bylo to stejný akorát zkopírovaný přečetl jsem si část o karburátorech (kniha- Adolf Tůma - Motocykla a jeho obsluha), ale fakt nevím co s tím. Viděl jsem na netu, že některý karburátory prostě nejdou seřídit pak to ten člověk vymění za jiný a najednou to funguje.. Karbec jsem čistil již 2x!.. Když jsem dělal na zahradě pokusy se na 1kvalt prudce hned na plnej rozjet, tak to blblo.. Aji jsem si všiml, že z airboxu mi viselo par kapek benalu.. asi kvuli malejm otačkam a plnymu plynu.. Zapalování je seřízené.
Nakonec uvažuji o koupi jiného karburátoru.. nejde mi ani o to abych tam dal zase ten starej Jikov.. nejradši bych tam dal něco moderního. Moderní karburátory si lidi chválili, akorát byl problem vždy s přirubou. Nemá někdo nějaké typy na moderní neloteriový karburátor, který se tam dá nacpat?? Kdyby nebylo vyhnutí od jikovu, tak bych asi koupil repliku..s difuzorem 24mm jsem neviděl, ale s 26 difuzorem jo.. 2mm asi bych ani nepoznal rozdíl co?

díky moc

ještě přikládám foto svíčky. Z černé po ujetí pár kilometrů


Naposledy editováno 18.06.2020 22:01:24

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru ČZ 488

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2020 v 15:19 | Nahoru | #1
Máš doma nějaké trysky? Ta přidaná fotka svíčky říká, že bys měl hlavní trysku zvětšit, třeba na 100, dokud nebude motorka schopná jet na plný plyn v otáčkách. Pak seřídit bohatost na volnoběh a doladit hlavní trysku na plný plyn.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru ČZ 488

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2020 v 17:26 | Nahoru | #2
A s tou jehlou si hejbal? Jestli ne, tak jí zkus dát níž. Jinak svíce vypadá dobře. To znamená, že hlavní tryska je zvolena správně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ČZ 488

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2020 v 20:22 | Nahoru | #3
PeVeln> Jdeš na to v zásadě dobře. Když má jehla 4 zářezy, tak normálně visí na druhém shora. Na třetí shora se zvedá kvůli obohacení při záběhu. První a poslední zářez je jakási rezerva.
S větším objemem válce se hlavní tryska zmenšuje. Protože když difuzorem prochází víc vzduchu, tak je v difuzoru větší podtlak a přisávalo by to moc paliva. Když to máš na 125ccm chudé, tak ten karbec může být ze 175.
Mezi tryskou 93 a 105 je veliký rozdíl. Klidně tam tu 105 zkus spolu s jehlou na druhém zářezu shora a uvidíš.
Abych to nepsal pořád dokola:
https://www.motorkar...mp;pgr=1#goto9976235
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10045357
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10055742

E - odkaz na knížku http://jawarmaniak2...tocyklu_a_skutru.rar
http://jawarmaniak.w...zeni/literatura.html

Naposledy editováno 19.06.2020 20:26:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ČZ 488

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2020 v 06:25 | Nahoru | #4
PeVeln> pánové, neplette si pojmy! Barva svicky.... tohle je barva svíčky na plny plyn! Tedy hlavni tryska. Jemu to chcipa na částečné zatížení, na ktere tryska vliv NEMÁ! Tady je potreba seridit jehlu a ne, nema malo paliva, naopak je to bohatý! Hernajs, pokud mu nekdo radite laborovat s tryskama, tak si zopakujte teorii šoupatkového karburátoru. Proč do toho cpe někdo pulzace a to, ze karbec je z 250? Pokud je dodrzeny difuzor, je jedno, z ceho to je...

Pokud ta motorka normálně plny plyn udrží, nemuze to byt nedostatek paliva. Naopak to zlobí na přechodech jízdních režimů. A ty neovlivnuje ani sroub bohatosti. Tim si můžeš tocit, jak chceš. To ovlivňuje jen jehla

Naposledy editováno 20.06.2020 06:30:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Informace o čz 125/488 ČZ 125/488 Stapio 10 12.11.2020 v 10:37 cmiral
Koupě staré motorky ze zahraničí ČZ 125/476, ČZ 125/488 RockNRolenc 5 5.11.2020 v 10:19 CRF1000
VAPE ČZ 125/488 ČZ 125/488 PeVeln 16 13.10.2020 v 09:09 Deadman
Paraboly, Vape ČZ 125/488 PeVeln 22 16.9.2020 v 21:19 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 48 14.7.2020 v 14:00 Richie1990

TOPlist