globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 10W-30 vs 10W-40
Na motorku Honda CRF 1000 AT je předepsaný motorový olej 10W-30, mohlo by mít negativní vliv na motor, pokud bych použil 10W-40? (samozřejmě odpovídající specifikace JASOT/API) Dle značení olejů označuje druhé číslo 30, resp. 40, viskozitu oleje za vyšších teplot. Tedy vyšší číslo znamená lepší mazací schopnost (viskozitu) oleje při větším tepelném namáhání motoru. Přijde mi, že 10W-40 by měla být tedy lepší a zároveň bývá i levnější. Ptám se proto, že mi přijde zbytečné dávat do motoru v podstatě "horší" olej, který je ještě i dražší. Jediné, co mě napadá, je že 10W-30 může být celkově trochu řidší a vhodnější pro použité v motoru s minimálními vůlemi mezi pohyblivými a mazanými částmi. V Hondě k tomu samozřejmě moc neví a doporučují pouze to, co výrobce. Věděl by k tomu někdo víc?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

28.5.2020 v 10:57 | Nahoru | #1
Stev> anaylýzu oleje může udělat nějaký ústav který je k tomu vybaven, výrobce olejů nebo výrobce motocyklů...nelze vyloučit že to výrobce udělal a z těch testů pak vychází doporučená specifikace

a s tímto olejem /motorex/ je převodovka tišší než s oblíbeným patokem castrol moto power 10W40
když mi mechanik vypustil po 1000 km původní náplň a nalil kastról 10W40, při odjezdu z Jarova se mi na každé křižovatce z displeje ztrácela číslovka s označením zařazené rychlosti a místo ní naskakoval blikající mezerník...podle manuálu nějaká chyba řazení....čidla se z toho vzpamatovávala asi 3 dny ...na mojí poznámku o hlučném řazení mi technik z Jarova odpověděl že si na to stěžují všichni...

Tak já si s motorexem nestěžuji, naopak

a pokud jde o hlučné řazení upozorňuji na informaci o seřízení vůle spojkového lanka u AT s manuálem....píše se tam o vůli 8mm, nevím zda tím autor myslel rozsah volného pohybu měřeného na kuličce spojkové páčky nebo někde u ovládací páčky , v každém případě pokud si neseřídíte spojku s citem tak aby řádně vystavovala - vypínala a neprokluzovala ale necháte na lanku skutečně 8mm vůli, bude řazení hlučné protože spojka nebude vystavovat a zuby převodovky dají o sobě vědět....vy s DCT se tím nezabývejte

Naposledy editováno 28.05.2020 11:17:03

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

28.5.2020 v 11:43 | Nahoru | #2
CRF1000> O kvalite oleja nepochybujem. Myslím ale že pre ten motor je srdečne jedno či tam dáš castrol ale motorex. Neverím že by sa s tým nevedela prevodovka vysporiadať. Podľa mňa len zhoda náhod - zle si kopol kvalt, niečo nezapadlo atď. Ten motor je jednoduchý, žiadne raketové vedy sa tam nedejú - dokonca aj kompresný pomer 10:1 je pre súčasné štatistiky na spodnej strane porovnaní.

Naposledy editováno 28.05.2020 11:47:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

28.5.2020 v 12:21 | Nahoru | #3
CRF1000> 8mm je číslo, které udává pro konec páčky. Na lanku je to 1-2 mm.
Při řazení dochází k polosuchému tření v kontaktu přesouvaného kola a hřídele. Pak záleží na schopnosti oleje, nebo spíš aditiv, udržet se v tenké mezeře a nedovolit nerovnostem povrchu, aby po sobě přímo dotýkala ocel na ocel.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist