globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Homologační značka CCC
5.5.2020 v 11:39
Stačí na doplňcích jako jsou zrcátka a brzdové páčky homo značka CCC nebo tam musím mít něco specifičtějšího (jako třeba CE).

Jede mi o díly, které jinak splňují dané předpisy.

Mám obavu, že například u zrcátka musí být značka E4 002439 podle příslušné směrnice EHK, ale zase nevím, jak je to s uznáváním cizích norem, takže se tu raději ptám.

Homologační značka CCC

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2020 v 08:37 | Nahoru | #1
V zásadě, vše co je na vozidle musí být schváleného typu. Schválení musí proběhnout podle směrnice EHK(evropská hospodářská komise) nebo EU (evropskáká unie). první číslice za písmenem označuje státy, kde bylo schváleno. 1=Německo, 8=ČR, 27=SK atd. Takže na zrcátku a jiných částech hledej označení např. pro schválení v ČR E8 (pro EHK) nebo e8 (pro EU) pro běžného provozovatele jsou další čísla nepodstatná. Žádné CE ani CCC.
Díly, které podléhají schválení, musí být označeny homologační značkou. Pokud nejsou, neplní předpisy. Není žádné jinak.
A pozor na zákeřnost drobnosti ve smyslu brzdových páček - na tom si zakládají zejména němci. Zatímco u spojkové páčky může být v předpisech opora značně diskutabilní a nejasná a stačí pouze dodržet rádius na konci páčky, je u brzdy situace trochu jiná. Brzdový systém včetně ovládacího prvku - zde páčky, je chápán jako bezpečnostní díl a musí být testován na maximální možné ovládací síly bez možnosti destrukce či fatálního selhání. Z tohoto pohledu je jakýkoli zásah do brzdového systému chápan jako systém neschváleného typu, tedy i výměna brzdové páčky za neoriginální.
Toť pohled ze strany předpisů.
Stav ohledně používání historických komponentů, veteránů a individuálně schvalovaných prvků bych ponechal bokem neb je to na román a to je teprve džungle.

Naposledy editováno 07.05.2020 08:39:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist