bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).

Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .

Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný

Svolávací akce:



Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.

Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.

Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.

Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...


Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44

Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

1.11.2023 v 00:25 | Nahoru | #661
amos158> Vždyť si sám sobě odporuješ. Pokud na 800 Bigovi se zdvihem 90 mm jezdíš 4 - 5 tisíc otáček, tak na AT se zdvihem 82 mm při podobných (a často i nižších) otáčkách musí být pístová rychlost stejná nebo nižší, ne? A sám píšeš, jaký je Big držák. Nějak se mi zdá, že jsi se upnul na jeden z mnoha parametrů a bez dalších souvislostí stavíš nějakou teorii. Nemyslím si, že většina majitelů AT se vyjma zrychlení pohybuje nad 6 tisíc. Prosotě tam nakopají pětku šestku a nechají to převalovat v nižších otáčkách, než snese tvůj Big.

Fůra konstrukčních řešení se mi na AT také nelíbí, čekal jsem něco diametrálně odlišného (jednoduššího), ale prodejní úspěchy ukazují, že se v Hondě trefili.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

1.11.2023 v 07:27 | Nahoru | #662
Přijde mi že už to není o motoru, Afrika prostě stojí za hovno , displej , zadní kyvka , ovladače , pístová rychlost

Takový to pořekadlo o psu a je tam i hůl , tak něco?

Nakonec je mi to úplně jedno , mam sice litr s malým výkonem ale jsem spokojenej, na zimu dávám do výfuku nurofen a zatím vše v cajku .?

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2023 v 15:59 | Nahoru | #663
Pet1970> logicky bude mat liter dlhsiu zivotnost motora ako 1100

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2023 v 16:08 | Nahoru | #664
vilemx> predajne cisla su myslim z dovodu, ze Africa je nazov sam o sebe a legendarny stroj. Ludia pocuju na meno.... Rozdiel bude v tom, ze o sucasnej Afrike sa po urcitom case ako o legende nebude rozpravat. To moj nazor. Ja uz som odkladal peniaze ze kupil prvy krat uplne novy stroj, no teraz som z toho nastvany. Keby mal novy transalp zdvihy a vykon afriky, tak by som necakal ani sekundu. Preco transalp pri zapnuti kluca necaka pol minuty na start displeja a preco netreba potvrdzovat nejaku sprostu hlasku na displeji pri kazdom starte? Proste to uz robili iny konstrukteri a tym od afriky by som zobral minimalne premie.

2 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2023 v 18:31 | Nahoru | #665
U te pístové rychlosti vs životnost - to operujes s opotrebenim valce/krouzku? Vetsina tehle motoru zakuka driv na nakej jinej fail nez je ztrata komprese v dusledku vybehaneho valce …

Tohle mi prijde jako naprosto zbytečná paranoia. Navic si beztak nejspis nikdo z prvních majitelů te motorky ten stroj tak dlouho nenecha…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2023 v 18:40 | Nahoru | #666
assassin> presne. I Big (teda 750) mi odesel na loziska v prevodovce, ktery jsem tehda nechal i s hrideli a sadou kolecek za ukrutny penize vymenit, ale valec a pist furt fungovaly...

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2023 v 20:29 | Nahoru | #667
Varahannes má aktuálně na litrový africe 2016 najeto přes 500.000 km bláboly ze slovače někoho kdo se nudí protože je venku nepěkně ..

https://www.varahannes.at/afrika%20twin.htm

https://www.varahann...Fahrtenbuch-2022.pdf

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 01:23 | Nahoru | #668
Tak to s mym najezdem si uz necham Afriku navzdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 07:45 | Nahoru | #669
yeuop> Janě vždycky Afrika , není nad ideální pístovou rychlost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 09:14 | Nahoru | #670
Pet1970> Priznam se, ze jsem se docela pobavil, ze nekdo podle toho vybira motorku

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 10:02 | Nahoru | #671
yeuop> já tomu vždy říkal otačky motoru ale stejnak ten motor /jakýkoli/ poničí většinou "mezikus"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:18 | Nahoru | #672
assassin> ono ked mas dať 15 000 euro, tak premyslas co vsetko by skratilo zivotnost a nie som ten co kupi a za 2 roky predava.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:20 | Nahoru | #673
Slávek-TDM> otazka je ako tomu nakladas. Ak to tociš vo vysokych otackach, co je u biga uz neprijembe, tak urcite to nebude zdrave a otazka kolko ti to zere oleja.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:23 | Nahoru | #674
amos158> kazdej premyslime jinak. Ja mam same sportovni motorky ktere maji nejspis vetsi pístové rychlosti a treba u TL1000 uz mi umrely 2 motory a ani jeden na to ze by byl vybehanej. Ty nikasilove valce vydrží fakt nesmysl … a v nejhorsim jde casto opravit.

Jinak teda budes muset koupit nejakou motorku u ktere ti vyjde vetsi navrhovaná životnost… jen teda si myslim, ze se to vse konstruuje podle plus minus stejných principu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:25 | Nahoru | #675
LuigiCB1300> blaboly zo slovace hovoria o 1100 ke ktora ma zdvih 81.5 mm. 1000 ka ma 75 mm co je hodnota ktoru ma kopa inych strojov. Prave tych 81.5 na dvojvalec s takymi otackami uz moc zdrave neni. Az bude mat 1100 ka 500 000 km bez straty tlakov, tak potom to budem brat ze blabolim.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:34 | Nahoru | #676
amos158> Jinak to uděláme - až tady bude hromada zdechlých AT 1100 se 100.000 km na tachu, tak odvoláme, že jenom blábolíš a hovno o tom víš.

2 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:36 | Nahoru | #677
Zivim sa ako konstrukter jednoucelovych strojov pre
Schaeffler. Prave veci ze trochu tomu pridame tu a tu a sak tolko to zas vydrzi moc dobre poznam. Lenze ja mam zaplatit 15 000 euro za nieco kde si toto asi konstrukteri povedali, alebo im to bolo skorej nariadene za ucelom predaja. A urcite nechcem kupovat motorku s tym ze za 2 roky ju predam. Najdite cestovne enduro 2 valec s takym zdvihom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:43 | Nahoru | #678
amos158> No dobře. Tak sis na internetu našel nějaký údaj a vydedukoval, že Afrika stojí za pendrek. Proto sis jí nekoupil a pochlubil se zde svou vychytralostí, kterou jsi ušetřil 15 000 euro. A dál ti jde o co? Kup si jinou mašinu, Japonci těžko budou kvůli tobě Afriku předělávat.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:47 | Nahoru | #679
Polud si myslis, ze konstruktéři v Hondě konstruují motory stylem - tady neco přidáme tady ubereme ono to nejak dopadne - tak bych si asi od nich nekoupil ani ten litr …
Na tehle urovni vývoje se vse pocita a pomerne rozsáhle testuje. Urcite nikdo v automotive nenasype miliony dolaru do neceho co banda nespvepravnejch konstruktérů natipovala…

15k E neni tolik penez abys za to mohl očekávat stroj co vydrží 50let provozu bez opotřebení…

Naposledy editováno 03.11.2023 19:48:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:48 | Nahoru | #680
amos158> Už vidím, jak v Hondě přidají tu a tady, aniž by provedli životnostní zkoušky. To není současná Jawa, když importuje z Číny.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:48 | Nahoru | #681
assassin> Ak som pozeral TL 1000 ma zdvih 66 mm a max vykon pri 8200 otackach. Z toho vychadza stredna piestova rychlost 18 m/s. Ale crf 1100 ma piestovu rychlost 20.4 m/s. Rychlobezne stroje sa povazuju do max 20 m/s Extremne namahane stroje so znizenou zivotnostou sa povazuje vsetko nad tuto hodnotu. Tak to proste je. Keby zvaczili vrtanie tak ok ale v honde nieee lebo by to bolo drahe a treba predavat co kupci pozaduju. AT 1000 ma pistovu rychlost 18.75 m/s.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:51 | Nahoru | #682
amos158> Tobe prijde zvětšení zdvihu jako levna úprava motoru a vetsi vrtani jako naopak drahe?

Tele ma max vykon pri 8500 - Sko, Rko ma se stejnym zdvihem max vykon pri 9500…

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:52 | Nahoru | #683
amos158> Jak je to dlouho, co se ti tady vysvětlovalo, že AT se na ty otáčky podívá tak na deset vteřin za měsíc?

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:53 | Nahoru | #684
amos158> jinak asi neni potreba se o to hadat - jestli se ti to nelibi, kup neco jineho - v tehle kategorii je spousta motorek co v mnohem Afriku překonají …

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:55 | Nahoru | #685
Sema> lenze to je vysnivany stroj. A mal by som ho rad roky spolahlivy. Neviem cim sa zivis ale ja sa na to pozeram potechnickej stranke trocha inak. Ak by si sa zivil ako automechanik a sporil si na vysnivane auto a vedel by si ze tam konstrukteri nieco spravili len tak aby sa to hlavne predavalo ale sralo sa na zivotnost.... Chcel by si to auto mat do buducna aj ako ulozenku. Kupil by si ho za tazko zarobene peniaze? A este k tomu sa ti ina auto dizajnovo tak nepaci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 19:57 | Nahoru | #686
amos158> ja se zivim jako konstruktér a pri koupi motorek teda takhle neuvažuju. Životnost vykon a nizka hmotnost jsou vetsinou parametry co jsou v přímém rozporu, takze hledas kompromis. Ja urcite vybírám stroje extrémní co se tyka výkonu a obetuju životnost. Ono to běžnému uživateli 10let vydrží, nejspis i dele a pak uz je to tak zastaralé, ze stejne nejspis bude dotyčný koukat po necem modernějším.

Dokonce si ani nemyslim; ze to konstruktéři udelali protoze to chteli odflaknout.

Muzu se zeptat kolik najedes ročně km? Ja treba pri sve praci ani nemam tolik casu abych takovou motorku v dohlédne dobe ujezdil k smrti…

Naposledy editováno 03.11.2023 20:00:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 20:01 | Nahoru | #687
assassin> pozri na kde ake preslapy co sa stali a do konstrukcie sa sypali miliony. Wv skodovka a ich motory kde preskakovali retazove rozvody. Po 30000 km mototy KO. Dnes uz ide len o zisk a nie o prestiz v kvalite. Kedysi ked Honda s niecim vysla von, tak to bola zalezitost spolahlivosti.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 20:02 | Nahoru | #688
jo , když není na banány , nekupuj si opici

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 20:05 | Nahoru | #689
Kohlstein> to by si sa divil kolko veci na tej Afrike je z Ciny. Ak by som videl zatazovy test na motor 1100 bez rozdielneho opotrebenia oproti Afrike 1000, tak by som bol velmi prekvapeny.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.11.2023 v 20:06 | Nahoru | #690
amos158> takovéhle boty delala i honda v minulosti. Stane se, vyvoj nejde delat donekonečna az k dokonalému produktu.

Zadirajici se modely VF, selhavajici napinaky rozvodu u VTR, poddimenzovane altiky a regulátory napric celou produkci… a našlo by se toho mnohem vic.

Ono taky je v mode hrat si na novináře a nahanet návštěvy webu na senzacich a to co pak v “odborných” článcích na netu vypada jako totální pruser je fail u malého procenta vozu a zbytek jezdi a jezdi…
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin JAVR 13 18.4.2024 v 11:02 JAVR
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin Jiřřan 7 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
Doplnky na novou 1100 Honda CRF1100L Africa Twin čebus. 20 3.4.2024 v 20:17 vrkocino


TOPlist