globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně
9.4.2020 v 21:52
Ahoj
Měl jsem stržený šroub na pravém krytu skříně své CRF 450 R, ten jsem protáhl závitníkem na větší závit. Bohužel se mi nějakým způsobem povedlo dostat se závitníkem skrz díru pro šroub, viz video:

Hlavní odlomený kus jsem ze skříně vyndal, viz foto:


Předpokládám, že ve skříni v oleji zůstanou nějaké částečky zbylé z řezání závitu. Můj dotaz je, zda z této části skříně jde olej přímo do motoru (k pístu a dalším důležitým věcem, které maže), nebo tam jde až přes filtr. Pokud půjde přes filtr, je dle mého bezpečné to zkusit zkompletovat a jezdit s tím, samozřejmě to bude asi sáknout přes šroub. Pokud ale jde z této části olej přímo „do motoru“, asi by nebylo moudré mu tam poslat ty piliny a kdoví jestli ne ještě nějaký odlomený kousek ze závitu.

Další dotaz je - jak moc je náročné tento kryt sundat, kdybych to chtěl opravit? A jak to opravit, napadl mě nějaký tekutý kov.

Díky za rady a až budete podobně zkoušet řezat závit, opatrně, moc síly jsem nepoužil a vidíte, kde jsem.

Naposledy editováno 09.04.2020 21:54:32

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

9.4.2020 v 22:02 | Nahoru | #1
vzdyt to je kroska, ten motor se rozebira kazdou chvili kvuli preventivnim vymenam, olej se meni kazdejch par hodin … co brani tomu sundat ten dekl a vycistit to? Az budes menit pist, nebo delat rozvody, tak se budes ptat i na takovehle banality na foru? No asi by bylo lepsi se ptat, nez tu vec znicis. Na ty zavity se delaji opravne sady, mohl jsi tam dat helicoil/timesert vlozku a pouzit puvodni sroub. Ja jak vidim krosku co ma kazdej sroub jinej atd doporucuju dat od toho ruce pryc, protoze je jasny, jak probihala udrzba takove motorky - nic ve zlem, ale tohle je exemplarni pripad.

myslim, ze co se tesneni tyka by stacila i medena/hlinikova podlozka pod hlavou sroubu, pokud tam zbejva aspon kud dosedaci rovne plochy.

Naposledy editováno 09.04.2020 22:02:46

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

9.4.2020 v 22:11 | Nahoru | #2
Proto se ptám, jak je to složité ho sundat, nikdy jsem to nedělal. Šrouby tam vidím, není problém je povolit, ale nevím, zda nenarazím na nějakou past, vede tam nějaký bowden, teď nevím od čeho. Třeba je to jednoduchá záležitost, tudíž jí zvládnu. Třeba není a v tu chvíli to dám odborníkovi. Až budu měnit píst, nejspíš to nechám někoho udělat, je to moje první motorka a proto se ptám na jednoduché věci. Na to, abys použil helicoil potřebuješ, jak jistě víš, vyříznout větší závit a to je přesně můj případ. Na videu je jiný šroub, pravda, vzal jsem, co bylo po ruce, chtělo by to dát se stejnou hlavou jako na druhém šroubu. Nicméně závit je řešen právě přes helicoil a je v tuto chvíli stejný s původním.

Měděná podložka .

Naposledy editováno 09.04.2020 22:13:55

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

9.4.2020 v 22:21 | Nahoru | #3
ok, tak aspon za ten helicoil - sorry za rychly soud. priste asi vic citu pri praci se zavitnikem zkus sehnat manual nebo aspon rozsyp dilu at vidis co vse pod vikem je a co muzes cekat. ja hondu moc neznam, ale krosky nebejvaj extra slozity.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

9.4.2020 v 22:58 | Nahoru | #4
V pohodě . Jo, na ten závitník fakt opatrně, nebylo to moc síly a jsem skrz. A to jsem zvyklý na závity M3 z modelů, fakt to šlo celkem snadno, možná už se tam někdo o něco pokoušel přede mnou. Počkám jestli se ozve někdo jiný, nějaký fotky jsem našel, asi by to snad neměl být velký problém.

(reakce na) Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

9.4.2020 v 23:01 | Nahoru | #5

Embie píše: V pohodě . Jo, na ten závitník fakt opatrně, nebylo to moc síly a jsem skrz. A to jsem zvyklý na závity M3 z modelů, fakt to šlo celkem snadno, možná už se tam někdo o něco pokoušel přede mnou. Počkám jestli se ozve někdo jiný, nějaký fotky jsem našel, asi by to snad neměl být velký problém.



jo to je mozny, ze zkousel nekdo pred tebou delsi sroub, jestli se nechyti ke konci diry.. nebo tak neco. To je prave problem starsich krosek, lidi to casto opravuji jako zemedelskou techniku.

co to je za rok?

jo a neni to leva strana motorky? tam vede ovladani spojky, obyc excentr.
manualy na starsi modely hyr>
https://www.motorkar...]=Honda%20CRF%20450R

Naposledy editováno 09.04.2020 23:09:14

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

10.4.2020 v 08:21 | Nahoru | #6
Čau, tento prípad mám na svojom endure. Ja som to s tým , ale kúpil. Prvá výmena oleju v oleji metalíza. Druhá výmena už menej , hlavný výskyt hliníkových pilín pri sacích košoch . Potom sa mi posralo hydraulické ovládanie spojky a prišiel som na to , z čoho pochádzajú tie piliny. . Majiteľ predo mnou demontoval ovládanie, ktoré je namontované na kryte spojky . Sú tam slepé otvory , čiže rozličné dĺžky skrutiek M5. Jasné , že to debo prehodi, tam kde mala byť dlhá dal krátku a strhol závit a kde mala byť krátka dal dlhú a z toho dekľu kúsok vylomil a ten spadol do motora a ho tam mlelo a mlelo. Si myslím, že to je ten zdroj mojej metalízy v oleji. Pri poslednej výmene som objavil aj nejaký väčší kúsok hliníku a metalíza nebola. dúfam, že keď budem meniť olej tak už nebude metalíza. Najazdil som cca 50 Mth. Hondu som takú nerobiil , ale ty máš asi v prevodovke olej zvášť . Neviem, ako je tam riešený sací kôš, a aký veľký kúsok tam ešte máš , tie šponky by sa mali zachytiť na sitku sacieho košu. Teda, dúfam, že tam nejaký je a dá sa čistiť. Teda, ani neviem či máš tie šponky v prevodovke , alebo v motore a či to máš osobitne. Hlavne ti držím palce .

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

10.4.2020 v 08:25 | Nahoru | #7
To levé víko, funguje u CRF jako olejová "nádrž" pro motorovou část, ale je tam taky zapalování a hlavně je tam vytažený sací koš oil.čerpadla... pár hliníkových pilin by vadit nemuselo (přisají se na koš a někdy při rozborce to vyčistíš. Hlavně kde je ulomený konec vložky helli-coil??? ten je ocelový a pokud jsi ho nevyndal, přichytí se na magnet rotoru a při troše smůly, ti zlikviduje stator, nebo snímač zapalování...

edit.: jinak to víko sundat, po vypuštění oleje, je bez problémů. Hlavně při montáži kup orig. těsnění, tímto spojem vedou olejové kanály a pokud je "zapatláš" silikonem... máš vyděláno

Naposledy editováno 10.04.2020 08:34:10

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

10.4.2020 v 11:28 | Nahoru | #8
Já tedy nejsem expert na krosky... ale ty mazací soustavy jsou vlastně všude stejné...

Takže... olej mazací soustavou teče v tomto pořadí:
1) z vany do sacího koše přes sítko
2) přímo do olejového čerpadla (- některý typ zubového, protože je to jedno z mála čerpadel, co nepotřebuje externí zaplavení)
3) do filtru
4) z filtru dále do motoru

A z toho plyne, že pokud máš špony v motoru, tak sice je asi neprotlačíš přes filtr do ložisek motoru apod., ale odnese to to čerpadlo, ve kterém se ten bordel umí řádně mstít...
Když necháš honit bordel v zubovém čerpadle, tak jednak ojedeš tím abrazivem boky zubů toho čerpadla, které bývají jen povrchově kalené (protože tam není uvažovaný velký Herzův kontaktní tlak) a tím se dokutáš "do měkkého"... a pak se to kolečko ojede jedna radost...
A druhý důvod je ten, že zubové čerpadlo se dává do skříně bez axiálního těsnění, tj. šířka těch kol musí být jen o pár stovek menší, než vývrt ve skříni čerpadla, protože jedině tak bude fungovat "hydrodynamická těsnící vrstva".
Osobně jsem podobných závad na čerpadlech opravoval v životě už mnoho (výměnou kol, úpravou skříní čerpadel apod... dle aktuální situace), ale spíše na větších strojích... tady se to pak mění celé (i u motorek jsem ale viděl zlikvidovaná čerpadla tímto způsobem).

Jednoduše řečeno, pokud necháš v motoru plavat bordel, tak přes filtr ho sice spíše nedostaneš na mazací místa, ale odnese to čerpadlo, které je vždy ještě před filtrem .

E: vytrousil jsem pomlčku .

Naposledy editováno 10.04.2020 11:31:04

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

13.4.2020 v 10:17 | Nahoru | #9
Ahoj
Díky všem za reakce . Nakonec jsem našel na YT návod, jak kryt sundat, nic složitého, už to mám dole, byla by blbost to pokoušet jen proto, že chci co nejdřív jezdit. Konec z helicoilu jsem ani nestihl ulomit, dřív jsem objevil závadu, teď ho tam mám jen tak pokusně.

Každopádně mám další dotaz - teď bych potřeboval poradit, jak to zadělat. Napadl mě tekutý kov. Jeden kamarád tvrdí: „Ano, použít“, druhý říká: „Něco podobného jsem řešil a několik pokusů za sebou to nevydrželo“, co myslíte vy? Má někdo zkušenost s podobnou aplikací tekutého kovu? Je tam olej, nějaký to teplo a vibrace... Případně prosím o konkrétní značku tekutého kovu, který se osvědčil. Zavařit, co jsem tak četl, to asi nepůjde, je to nějaká slitina s magnesiem.



Naposledy editováno 13.04.2020 10:22:21

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

13.4.2020 v 10:20 | Nahoru | #10
A co ze tam chces lepit? Kdyz utesnis hlavu sroubu proti dosedaci plose, treba tou medenou podlozkou, tak nema sanci tamtudy teci olej. U pruchozich sroubu - treba vypoustecich, nebo kontrolnich - se to tak dela i v serii

Naposledy editováno 13.04.2020 10:21:54

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

13.4.2020 v 10:26 | Nahoru | #11
Zakroužkoval jsem to v obrázku pro jasnější orientaci + přikládám obrázek z rozpadu.
No jde o to, že ten šroub drží víko olejového filtru a to v té části nemá těsnění (doteď nebylo potřeba). Podle mě by to teklo když ne kolem šroubu tak na spoji víka pro filtr a tohohle dílu.

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

13.4.2020 v 10:45 | Nahoru | #12
Jo jasny, viko je tesnene jen na vnitrku krouzkem 16. Popremyslim o tom, tesnit zavit sroubu je blbost, protoze se to sundava kazdejch par hodin..

Mohl bys udelat fotku toho vika tak aby byla videt plocha na ktere to tesni?

Naposledy editováno 13.04.2020 10:54:29

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

13.4.2020 v 11:05 | Nahoru | #13
Jen co me napada za moznosti - zavarit horcik se da, ale ty olejem nasakla vika zavarit tak aby to tesnilo neni uplne easy.

Pokud je tam dost materialu okolo, bylo by reseni vysoustruzit vlozku se slepym dnem, ktera by se tam dala misto helicoilu, ta by se zalepila. Jen by se asi musel zvetsit ten zavit -pokud je misto. Zavit helicoilu ma synchronizovane zavity s minimalni tloustku - to nebude uplne easy vysoustruzit - resp je to skoro ukol na cnc soustruh.

Zatka zevnitr - pokud je zavit dost dlouhej.

No a taky treba nove viko - nevim kolik stoji nove, ale asi se najde par padlejch motoru, co nemelo smysl opravovat - poptal bych se lidi co delaji mx motorky. Z padlyho motoru by mozna vyslo levneji, nez tyhle vsechny operace.

No a jeste jedna moznost - udelat tesneni pod vicko filtru, ktere bude tesnit celou plochu - i pod srouby.

Ja bych asi jako prvni zkusil to vetsi tesneni

Naposledy editováno 13.04.2020 11:31:30

Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

13.4.2020 v 11:30 | Nahoru | #14
j

Naposledy editováno 09.11.2020 22:46:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

13.4.2020 v 15:58 | Nahoru | #15
Embie> Je tam neodborně, vražený hellicoil, ten konec musíš ulomit, je z výroby, načlý a pokud ho neulomíš tak časem upadne sám, do magnetu, jak ti píšu výš...
A jinak jak píše assassin, nic nevař, ani nelep, pod hlavičku šroubu dej tenkou měděnou podložku, nebo jen podmázni silikonem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

15.4.2020 v 20:12 | Nahoru | #16

PETARDAK píše: Embie> Je tam neodborně, vražený hellicoil, ten konec musíš ulomit, je z výroby, načlý a pokud ho neulomíš tak časem upadne sám, do magnetu, jak ti píšu výš...
A jinak jak píše assassin, nic nevař, ani nelep, pod hlavičku šroubu dej tenkou měděnou podložku, nebo jen podmázni silikonem



...ve vší úctě k vám oběma, podložkou pod hlavou šroubu nic nevyřeší, protože mu bude prolínat olej podél závitu mezi víkem motoru a víčkem filtru, kde není žádné těsnění...já bych koukal po jiném víku z mrtvého motoru a pokud by nebylo k sehnání, řešil bych to zalepeným šteftem a kloboukovou matkou...

(reakce na) Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně

16.4.2020 v 06:44 | Nahoru | #17

Filous píše: ...ve vší úctě k vám oběma, podložkou pod hlavou šroubu nic nevyřeší, protože mu bude prolínat olej podél závitu mezi víkem motoru a víčkem filtru, kde není žádné těsnění...já bych koukal po jiném víku z mrtvého motoru a pokud by nebylo k sehnání, řešil bych to zalepeným šteftem a kloboukovou matkou...



Tlak tam není a ten šroub je vysoko nad hladinou oleje... pokud lehce mázne závit silikonem, je to 100%... ta trčící, vysoká, uzavřená matka je schopna při sklouznutí v terénu (což je denní chleba) "zakopnout" o kámen a způsobí násobně větší škody....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R Hrobnik2005 6 22.2.2024 v 15:00 assassin
Špatný volnoběh CRF Honda CRF 450R kenzian 1 5.1.2024 v 18:46 assassin
vule vrtulky na vodni pumpe Honda CRF 450R tomikovic 3 4.1.2024 v 20:29 tomikovic
CRF450R teče chladič Honda CRF 450R kenzian 10 8.10.2023 v 18:19 kenzian


TOPlist