globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: EXC nové, nebo bazar
Ahoj, jak z názvu vyplívá, silně mě láká koupě EXC 300, či 350-f. Asi bych nezabředával moc do toho, zda je to dobrý, nebo špatný nápad. Zkušenosti v terénu na moto skoro 0 (Yamaha xt125r), zkušenosti na silnici taky žádná sláva a už jsem na tom chvíli neseděl. Ale jezdím hodně na MTB a lesy, tratě a různé technické srandy mě baví a tak nějak by to chtělo ještě něco dalšího. Moto na silnici mě sice také trochu láká, ale jelikož mám najeto prd a mám krapet strach z provozu, tak mi to nepřijde zrovna zopdovědný. Navíc nemám s kým jezdit. Takže si myslím, že EXC bude nejlepší cesta (asi nejlehčí stroj, slušný podvozek, díly jsou všude).

Z toho pohledu, že jsem enduro nováček, má smysl nová motorka ? Všude se tu píše, že vždycky radši novou a svým způsobem, je to i mnohem snadnější kup pro mně. Nejsem žádnej mechanik...

Ale očekávám, že moto bude padat. A to asi dost často. Sice budu spíš ten opatrnější jezdec a nebudou to snad nějaký šílený havárie, ale na moto to asi bude dost vidět a tudíž nevim, za kolik to půjde třeba pak střelit dál. To, že si můžu dovolit novou, za cca nyní inzerovaných 230tis je sice fajn, ale nerad bych ji třeba za rok dva prodával za půl, aby ji někdo vůbec chtěl, chápete kam mířím? Není z toho pohledu lepší šáhnout spíš po nečem už “zajetém” ? O moto se mile rád budu starat, jak jen to půjde, co se běžné údržby týče, ale do výměny pístu bych se hned na poprvé asi zbytečně nehrnul a nějaké horší úkony by musel asi už pořešit servis. Technicky si myslím, že bych na to měl, ale zkušenosti 0.

Jaký by byl váš postup v tomto případě ? Jak velký je ze zkušenosti případný cenový propad při prodeji nové ? Stojí provoz starší motorky opravdu tolik, že se to skoro vyrovná nákladům na provoz nové ? Dá se na tyhle motorky vyhandlovat nějaká bezkonkurenční cena, že se všichni hrnou do nových ?
Samozřejmě, že pocit nové (aktuální) motorky je super, to nechme stranou.

Plus taková podotázečka: Jak to děláte, že vám ty stroje nikdo “na cestách” neukradne? Vždyt´ to musí být snadný jak facka, když to nemá ani klíček. Vlastním pouze auto a vozík a dodávka by mi byla jinak k ničemu, navíc čorky se do těch starých pleček asi dostanou i ramínkem.

1 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar

1.4.2020 v 18:14 | Nahoru | #1
Ja se od motorky na vozíku nevzdaluju, nebo aspon přivázat, pokud je v rizikovým prostředí. Pokud jezdím se znamyma tak motorky do dodávky, svázat atd.

Ceny za ktery se to prodává ber spis ty nejnižší v inzerci. Tu motorku co ma v ceníku 230 ti clovek se znamostma sezene treba za 180...
Naklady na jezdeni pocitej tak 1000kc za motohodinu. Hrubej nastrel.

U novy se da rict, ze s trochou stesti budes dva, tri roky jen menit filtry a oleje. Ja mam na sxf450 150mth a do motoru se nesahalo. Ale je to muj risk, muze to tam spadnout a motor na kaši....

(reakce na) EXC nové, nebo bazar

1.4.2020 v 19:13 | Nahoru | #2
assassin> Chápu, vozík radši na dohled a řetěz. Dodávka tedy funguje dá se říct jako dostatečné zabezpečení ?
Tak kdyby mi někdo sehnal novou EXC za 180, to bych bral taky všema deseti To pak chápu, že takový člověk nikdy neporadí nic jiného než novou Ale já se k takové ceně asi ani nepřiblížím, leda byste doporučili někoho...Ale to budou beztak ceny jen pro kámoše a pro teamy. S DPH toho bohužel taky asi moc nevyčaruju, pokud to není snadné jak facka a mohl bych to hodit třeba na souseda podnikatele atd.
1000kč na motohodinu mi příjde takhle od klávesnice jako šílené pálka, to pak člověk co najede 100H ročně je na tom dost bledě . Ale dobrý vědět, že to není levný.

A díky i za postřehy ohledně toho paliva u 2T atd, jezdit s pětilitrem asi nic extra. Já žádnou vazbu na 2T nemám, tak jediné co vídím, je jednodušší motor a lepší ovladatelnost. Taky je prý i tišší než 4T. Jak jsem už psal, domluvit si srovnání obou EXC jsem si zrovna u Kuklíků domluvit i chtěl, ale teď je ještě na hafo času útrum. Počítám, že mají taky stopku.

Ad tvůj Berg, to je právě to, co by byla značka ideál, koupit, pojezdit a prodat s minimálním rozdílem. Do 20 tis. asi neřeším, pokud se nedělala nějaká GO. Jenže já si takovou motorku, jak popisuješ, sám nevyberu. Co jsem viděl zánovní kusy (2017+), tak to byly buď ofiko závodně jeté tak kolem 150 tis a 100mth+, nebo motorky z půjčovny, cca 150-180tis 100-250 mth, nebo motorky údajně od hobbíků za cenu vždy 190tis+. Vetšinou byly údajně pečlivě servisované. Je tohleto případně dobrý směr, kde vybírat ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F Marek002 4 18.3.2024 v 14:44 Stříbo
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist