Natěšený jsem se s prvním slunkem pustil do přípravy na sezónu. No, nebudu vás napínat, skončil jsem u výměny oleje. Moje Yamaha Midnightstar 1900 má celkem tři šrouby na vypuštění vany. Jeden na pravé straně vzadu a dva na levé straně vepředu. A mi se samozřejmě posral závit u toho nejhůře dostupného — levá strana dál od předního kola. Šroub v podstatě nejde dotáhnout, protože když se dostanu na konec, přeskočí a opět se povolí. Šroubem to není, zkoušel jsem je mezi sebou prohodit a v jiné díře funguje dobře.
Tady je krátké video, kdyby někoho zajímalo, jak to vypadá:
Vím, řešilo se to tu už mnohokrát a všechny možné rady jsem si přečetl, ale bez kompletního rozebrání se k tomu nijak nemám šanci dostat, abych to převrtal a udělal si nový větší závit. Tím padá i možnost opravy pomocí sady a helicoil vložky. Teflonová šňura nebo rozebiratelné lepidlo mi nepřijde jako dobrý nápad. Možností je i tu jednu díru zalepit na pořád a z celkové náplně 4,9 l tam prostě nějakou tu decku starého oleje nechat. Naštěstí většina vyteče tou dírou na pravé straně.
Protože se vzhledem k současné situaci do servisu asi jen tak nedostanu a obchody mají zavřeno, začal jsem dumat nad alternativními řešeními a zajímalo by mě, jestli s nimi máte někdo zkušenosti.
1. Magnetická výpusť pro hliníkové vany — ECO-PLUG — v podstatě si ten šroub vyřeže kousek nového závitu a následně se tam zalepí natrvalo dvousložkovým lepidlem. Olej se pak vypouští vytažením zátky vyrobené ze silného magnetu.
Amazon: https://www.amazon..../product/B01LZ1Q5TY/
2. To samé pro ocelové vany — magnetický špunt ECO-PLUG — Pokud je vana ocelová, funguje tohle jen na principu silného magnetu a trochy gumy.
Amazon: https://www.amazon..../product/B01M0O9KJ0/
3. Gumový rozpínající se špunt — Dorman 65200 AutoGrade — špunt s křídlovou matkou, která dotahování roztáhne gumu a ucpe díru ve vaně.
Amazon: https://www.amazon..../product/B000CO96FE/
4. Zátka s protikusem — Dorman HELP! 65109 — podobná zátka jako v bodě 2, ale místo magnetu je tam protikus, který to drží na místě.
Amazon: https://www.amazon..../product/B000CO96CM/
Vzhledem k tomu, jak jsou podobné závady časté a jak drahá a nákladná může být oprava či výměna vany, bych řekl, že i kdybych měl každý rok koupit nový špunt, tak je to lepší než spoléhat na to, že nový závit vydrží délě než ten starý.
Zkoušel už někdo některou z těchto alternativ, nebo jste se s tímto problémem popasovali úplně jinak? Já mám vanu z hliníku, takže 2. možnost se mě netýká, ale zbytek zkusmo objednám a dám vědět, jak jsem pochodil.
Díky a přeji všem více štěstí, než jsem ho měl včera já.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závit na olejové vaně a alternativa šroubu
MartasUS píše: Pecka. Ten tvůj výtvor se jeví jako super, ale ještě před tím mne napadlo. Ty dva výpušťáky vedle sebe na levé straně (podle videa) jsou fakt zapotřebí oba vyšroubovat? Ta vana je nějak rozdělená? Vidím poprvé že by by motor měl dokonce 3 výpušťáky a ještě na takových debilních místech. proč to aspoň nenaklonli nebo nadaly na spodek?
Kdyby ta vana byla spojená tak bych ten špatnej šroub asi na tvrdo zalepil a vypouštěl tím jedním.
Přepážka v tom karteru opravdu je (odhadem tak 3cm) takže bordel by tam zůstával. Řešení s odvrtaným šroubem vypadá fajn, jen ten vložený šroub bude muset být hodně krátký. Mezi origo šroubem a rámem je odhadem tak 15mm. Z toho ti 1- 2mm vezme těsnění a 4-5mm hlava nového šroubu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kryt pedálu brzdy Yamaha Midnightst... Yamaha XV 1900 Midnight Star | EVADYS.K1400 | 0 | 24.3.2024 v 10:21 EVADYS.K1400 |
Plexi štít Xamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star | EVADYS.K1400 | 7 | 10.3.2024 v 18:30 spaceman74 |
Kožený navlek na nádrž Yamaha Midni... Yamaha XV 1900 Midnight Star | EVADYS.K1400 | 4 | 7.1.2024 v 16:57 Růža1800 |
padací rám Yamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star | FrantišekSmolíček | 2 | 3.1.2024 v 21:48 Rooks |
Divne zvuky na 3 prevodovom stupni Yamaha XV 1900 Midnight Star | Cybernetyk | 24 | 28.9.2023 v 19:04 Pelilaci |