Téma: Divne zvuky na 3 prevodovom stupni
14.9.2020 v 11:12
Zdar kluci vcera som sa vratil z vykendoveho tripu cca 1300 km a dnes ked som siel umyt moto tak som zapocul divne zvuky z prevodovky na tretom stupni. Pri zabere sa zda vsetko ok ale ked som siel dole kopcom a brzdil motorom na trojke tak sa ozval nejaky buchot. Niekto nejaku radu co s tym resp ci uz mal niekto podobny problem a nejako to vyriesil. Dik
Este doplnim aj pri zabere pocut zelezne nieco ako klepanie len som to nepocul az ked som nasadil db killer

Naposledy editováno 14.09.2020 13:48:49

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

26.9.2020 v 15:56 | Nahoru | #1
Ak by mal niekto nahodou podobny problem tak tu je dovod

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

26.9.2020 v 17:35 | Nahoru | #2
Díky za info. Máš tedy rozpůlenej motor nebo jak jsi se k tomu dostal? A kolik počítáš náklady na opravu? Tedy bez toho spojkového koše, to asi byla blbá náhoda. Ať se zadaří a na příští sezónu máš vše v cajku.

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

26.9.2020 v 18:23 | Nahoru | #3
Ano motor mam prave rozpoleny inac sa k tomu neda dostat motor dat von mi trvalo cca 6,5 hodiny a potom dalsich asi 6,5 hodiny vybrat to blbe kolecko. No a naklady kompletnu spojku sa mi podarilo uz zohnat z PL za cca 100e to 3kove koleso cca 50e a este neviem kolko budu stat komplet tesnenia lebo zatial sa mi ich nepodarilo naist ako sadu to asi az priamo v Yamahe poriesim. Takze financne ked nepocitam spojku tak to nie je az take drahe ale strasne roboty na tom. Ale ked uz mam motor kompletne rozobraty tak budem este kontrolovat vsetky loziska gufera a podobne cize ta cena este moze narast ale na moto mam uz skoro 90 000 km tak dufam ze ked to dam teraz poriadne dokopy tak budem mat na dlho pokoj.

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

26.9.2020 v 22:26 | Nahoru | #4
Já tuhle lokomotivu mám taky, najeto okolo 60k km a právě jsem něco o trojkovém kolečku slyšel, tohle mě zase o něco více znejistilo. Ono samotné ND drahé až tak nejsou (Partsdepot) a u trojkového kola mají uvedenou náhradu tedy asi se jednalo o poddimenzování z výroby ale jak píšeš té práce a pak ty těsnění. Já nevím, zda bych to ještě někdy složil a pokud ano, tak zda bych to dokázal načasovat. Vím, vše je popsané v manuálu, ale i tak, sranda to nebude. Držím palce ať ti to "přede" zase jako dřív.

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

28.9.2020 v 11:35 | Nahoru | #5
Ahoj, no pár zvěstí o trojkovém kolečku začalo u Raidrů, což je stejný motor. Bavili se o tom kluci tady na fóru ve své skupině, ale pak se už nikdo neozval a další problémy nebyly, tak to vypadalo jenom na shodu náhod. Ale problém s poddimenzováním asi tedy dál existuje. No snad sis tu smůlu vyžral a už tě nic dalšího nepotká. Krom toho koše na spojku teda.
Když to máš rozdělané, zeptám se na řadící automat, který je podle rozkresu u spojkového koše. Mě asi praskly nějaký pružinky a řadící páka mi lítá jak vítr v bedně. Občas nedořadí rychlost, která vyskočí a občas řadí normálně. Doufám tedy, že to nebudou ohnuté vidličky a nebude se muset půlit a vyndávat motor, ale doufám, že problém bude právě v tom řadícím automatu, co vrací řadící páku do středové polohy.
Dotaz zní. Dá se k tomu dostat po sundání levého víka jen tak a vyměnit ho, nebo se musí sundat i spojkový koš? Podle rozkresu to není moc patrné. Vypadá to, že je za spojkovým košem, ale někde jsem viděl obrázek, že je vpravo nahoře od spojkového koše a mohlo by se k tomu dostat lehce. I když u této motorky je na rozdělání a seřízení vše takové komplikované bych řekl slušně.
Dík a ať se daří s opravou.

1 reakcí na tento příspěvek Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

1.10.2020 v 09:11 | Nahoru | #6
Dufam ze ti pomozu tieto fotky. Ale ked si dobre pametam pri rozoberani to slo vytiahnut az po zhodeni kosa lebo sa nedalo dostat k tej skrutke.

(reakce na) Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

1.10.2020 v 11:24 | Nahoru | #7
Cybernetyk> Díky moc, to je přesně co jsem potřeboval vědět, abych zjistil co mě čeká. Pořád doufám, že problém bude právě v tom automatu a nebudu muset půlit. Ještě jednou díky a ať se daří.

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

3.10.2020 v 18:36 | Nahoru | #8
Dnes som bol objednat potrebne diely na opravu a je to dost na pixu ze to samotne koleso stoji cca 52 eur a ostatne diely co su vsetky potrebne tesnenia a o-kruzky 650 eur + olej a filter. Takze keby to robil servis tak oprava tipuje 1100-1200 eur kvoli koliesku za 52.

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

3.10.2020 v 18:46 | Nahoru | #9
No a tedy je to tak, že to prostě musí přijít a je jen otázka kdy nebo je k tomu potřeba mít nějaký předpoklad jako třeba pozdní údržba, styl jízdy apod.? Jen se ptám, když už jsme tak u toho ... díky H.

Naposledy editováno 03.10.2020 18:47:11

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

3.10.2020 v 19:16 | Nahoru | #10
Jde o to, jestli je to vada do určitého ročníku, něco jako ukroucená hřídel u DragStárů, nebo je to problém všech modelů.

1 reakcí na tento příspěvek Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

1.11.2020 v 09:02 | Nahoru | #11
Zdar všetkým! Na úvod-pisem zo synovho účtu...ale podstatné-problem s prevodom 3.stupen je z dôvodu chyby povrchového kalenia daných ozubenych koleciek,nie je to bežné,bola na to zvolávacia akcia,ale... keď už to treba riešiť,tak vyššie popísané platí,ja som objednával ND v Yamaha Top Tatabanya v Maďarsku, objednával som odhadom potrebné,aj piestne krúžky,tesnenia pod hlavu valcov, avšak ostatné tesnenia som riešil ocistenim pôvodných a doplnením tekutým tesnením od WURTH - MOTOR DICHT.Dokonca ani tesnenia pod hlavu valcov(cena bola cca 200E) som nemenil,rozlupal som ich, sú z 3kusov plechu,medzi každý diel som naniesol vrstvu MOTORDICHT u,nechal pár hodín odvetrat a...Veľa práce dá vybrať motor z rámu (bez zdvihacej plošiny veľmi obtiažne),ale blok motora už ide bez problémov (japonská precíznosť).Môj celkový názor na motor-pri najazdených 82tis.km ešte bolo vo valcoch vidieť stopy honovacieho zariadenia (tým sa robí vybrus), čiže motor ešte laicky povedané nebol zabehnutý (82000km!!!),tak kedy bude vyjazdeny?Kupoval som moto (Stratoliner r.2006) s vedomím tejto vady ale vôbec som to neoľutoval,je to stroj na celý život, všetky diely motora sú bez známok opotrebenia,holt tá chyba pri výrobe koleciek sa stala (iné ročníky vraj taký problém nemajú).Po tej oprave som už najazdil skoro 20tis.km a ani kvapka oleja,ani náznak niekde na únik,toto asi slávne HD (aj ja som skoro kúpil) nedá bez znásilnenia.Este jeden problém som riešil,ale to pripisujem kvalite(zloženiu) benzínov posledných čias-prasklina na telese palivového čerpadla (chlapík ktorý to zvaral/plast/poznamenal, že ten materiál bol akýsi zaujímavý).Prejavovalo sa to občasným zdochnutim iba po sportovejsej jazde, keď sa to viac prehrialo, ináč aj voľnobeh aj záťah celkom bez náznaku vady,ale ak sa zmeria tlak paliva,tak je to možné hneď odhaliť.Na záver len všetkým hodne zdravia a veľa radosti z jazdy a ...!!! Zdeno J.st.

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

2.11.2020 v 06:45 | Nahoru | #12
Tak koukám, že oprava se podařila , gratulace. Já bych si na to sám netroufl, klobouk dolů. Já mám ročník 2013/2014, tak budu doufat, že tam se ta vada 3.kolečka snad už neprojeví a snad to páni inženýři v Japonsku napravili.
Jinak je dobré slyšet o takto dobrém stavu motoru po tolika km . Už jsem sice koukal po jiné motorce, ale asi u mě tahle ještě nějaký čas zůstane

Tak ať to jezdí bez dalších závad co nejdéle.

Radek

(reakce na) Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

2.11.2020 v 19:09 | Nahoru | #13
Zdenis> ahoj, díky za popis. Trochu jsem hledal, zda na to svolávačka byla, ale nikde jsem nic nenašel - všude psali, že na to nebyla. Holt v autorizovaném servisu by ta oprava byla fakt raketa pro všechny ty stroje. A o prachy jde až na prvním místě, takže to "chápu" i když jsem potencionální postižený. Tím se dostávám ke své otázce, zda tedy lze dle tvého příspěvku říci, že to musí potkat každého ať už dříve či později nebo se jedná o chybu kalení jen nějaké série či někdy ano a někdy ne? Jde mi o to, jak moc se mám bát. Ale tady asi bude každá rada drahá, co? Tak se měj fajn a ať to už jen jezdí bez dalších problémů

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

2.11.2020 v 20:18 | Nahoru | #14

1 reakcí na tento příspěvek Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

2.11.2020 v 20:33 | Nahoru | #15
Zdar všetkým! Skúsim vysvetliť pár detailov, problém s prevodom bol v ročníku 2006 a keďže je to Americká verzia,tak zvolavacku v Európe asi neriešili.Prejavuje sa pisklavym zvukom pri záťahu na trojke,pri štandardnom výfuku to počuť a možno predísť väčším problémom.Mnou opísaný problém s paliv.cerpadlom ale do budúcnosti bude asi častejšie a aj u iných výrobcoch z dôvodu zloženia benzínov (degradácie tesnení a plastových dielov v styku s palivom).Pre zaujímavosť-ten kufor je z modelu Star Venture 2018, kupoval som z Ameriky bez zámku,svetla, bočných krytov a opierky,to všetko som chcel objednať v Yamaha Top Tatabanya,no nedá sa, nemajú v databáze,tak som to dosť dlho hľadal od dakeho dodávateľa z Ameriky, jednoduché to nebolo,ale konečne mám aj dostatok úložného priestoru.

(reakce na) Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

5.11.2020 v 09:55 | Nahoru | #16
Zdenis> Díky za vysvětlení a popis. Upřímně, mám z toho taky strach. Koupil sem teda moto jen s najetýma 15k km a teď mám necelých 30, ale rok výroby je 2009, tak fakt pevně doufám, že to bylo jen u těch modelů 2006, jinak by mě asi kleplo

Update: Zjistil sem, že kamoš, co se mu to stalo taky, tak má rok výroby 2009 stejně jako já, takže to nejspíš byl problém i u jiných ročníků

Naposledy editováno 16.11.2020 12:59:12

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

18.11.2020 v 20:10 | Nahoru | #17
Ci bola na tu provodovku zvolavacka som zistoval ako prve abe som nieco usetril a moto bola kupovana v CZ nie amerika a vraj ziadna zvolavacka nebola. Keby som to muse niekdy opakovat co dufam ze nie tak tesnenia by som niektore nemenil ako napr pod veko ventilov a pod neviem ako sa to povie rocker arm. Pod hlavu a pod valec by som asi menil ale pozeral som na ebay a priamo z japonska ich maju za cca 35 dolar co je neviem ako mozne ci to po ceste do Cz a Sk predje cez tolko skladov ze chce na tom zarobit uplne kazdy. A ako pises ja mam na svojej skoro 90 000 km a vseto v motore ako nove ci uz capy na piestoch valce hlavy vsetko pomerane a uplne na zaciatkoch tolerancie a valce uplne ako nove neviem ako je to mozne cakal som to o dst horsie jedine co som robil bolo ze som uz pobrusil ventily sedla a vymenil na nich gufera.Ale uz aspon viem ze nikdy uz nebudem objednavat diely od dealera lebo nedokazem pochopit ako moze stat jedno tesnenie pod hlavu ako uplne cela sada napr na 1100 dragstara

Divne zvuky na 3 prevodovom stupni

18.11.2020 v 21:22 | Nahoru | #18
Čo sa týka údajného roku výroby,v istých prípadoch by som to možno nebral ako isté,tak či sa to týkalo aj iných ročníkov...???Ale ináč ako som aj ja písal, opotrebenie temer žiadne, všetky diely sú vo vynikajúcom stave, dovolím si tvrdiť, že motor bez problémov zvládne 500tisic km, čo asi málokto dožije.Ja sa už iný stroj kupovať nechystám, kým ho budem vládať osedlať, určite ostáva.Z.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Teplá špatně startuje Yamaha XV 1900 Midnight Star bejkxxx 10 29.9.2021 v 14:43 Jasla
pneu [1, 2, 3] Yamaha XV 1900 Midnight Star xv1900 65 25.8.2021 v 18:18 dědoušek
Jaké pneu na yamahu 1900 midnight star Yamaha XV 1900 Midnight Star wittypetr 21 23.8.2021 v 15:51 ren-old
Koupe Yamaha Midnighstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star viragoxv 2 10.8.2021 v 04:52 Chenzee
Přední vidlice Yamaha XV 1900 Midnight Star štangla 4 17.5.2021 v 18:00 štangla

TOPlist