bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Instalace kitu vidlic Racetech
2.3.2020 v 18:39
Zdarec, pustil sem se do ladění podvozku na vfru: do zadu přišel centrál z 929, do vidlí pružiny na mojí váhu (0.9N místo původních 0.74), a gold valve kit od racetechu. Na jejich stránkách po zadání kódu z balení a vyplnění typu motorky, váhy a jízdního stylu to člověku vyplkne, z jakých planžet si má vyskládat shim stack.

Co mě zaráží, jsou první dvě planžety co příjdou nejblíž k ventilu - 0.15x13 a 0.10x9. Za prvý v balení vůbec nejsou, a za druhý ta 13mm plně nezakryje tělo ventilu (viz fotky). Není to chyba? Nejsem odborník, ale přeci když zůstanou ty porty na ventilu z půlky odkrytý, tak to nemůže fungovat ne?

Podařilo se mi sehnat tabulku z doby, kdy ještě racetech dával odstupňovanou škálu nastavení , a všechny začínají planžetou 17mm, která krásně pasuje na tělo ventilu. To mi přijde logický

Máte s tím někdo zkušenosti? Ty chybějící planžety není problém u nás sehnat, ale nepřipadá mi to tak správně


Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 20:02 | Nahoru | #31
Martin.z.brna> Jop, tak to myslím, jen s vahou motorky. Když nastavíš předpětí abys měl svůj požadovanej sag, ale nemáš žádnej free sag, ukazuje to že ta pružina je moc měkká. Když motorku napřímíš a zkusíš nazdvednout zadek motorky, měla by o kousek jít, když nejde, trefíš hrb a jak se motorka vrací tak tlumič už se nemá kam "natáhnout", což způsobí takový to že nadskočíš ze sedla - nakopne tě to. Jestli ti odskakuje kolo na asfaltu, tak už to bude mít víc souvislost s tlumením, alespoň podle mě.

Ideál bude péro kde nemusíš mít moc nebo málo nastavenýho předpětí, pak víš že jsi + - kde chceš být.

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 20:05 | Nahoru | #32
assassin> Takhle jsem to myslel Ty hodnoty taky úplně nemám v hlavně, ale myslím že v rozmezí kolem 10-15mm se to bude pohybovat. Na tom VFR bych se nebál nechat víc.

2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 21:41 | Nahoru | #33
kocandak - ahaaa, to mě nenapadlo. já myslel, že to kopnutí je prostě moc velkej damping, kdy ten tlumič hrb prostě nepohltí a pošle ho dál. respektive ono to asi může být i to. kolo ale nenadskakuje, pocit ztráty trakce nemám. vyzkouším menší předpětí a uvídím, co to udělá. díky za nápad

assasin - no, já sem v tomhle taky kopyto. možná něco málo vycítím, ale to je tak špička ledovce. nicméně selským rozumem - teď když sednu na motorku, tak se zadek zanoří víc, jak předek. ta pružina je určitě slabá. ve předu sou teď silnější pružiny, a je cítit že to není v rovnováze
měl bys kontakt na toho člověka, co dělal centrál stevovi?

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 21:54 | Nahoru | #34
Martin.z.brna> to byl amik, jamie daugherty, dneska uz to ani nedela a navrhnul svuj tlumic (dmr racing). Ja bych zadek dneska resil nejnizsi nebo stredni radou tlumicu od Nitronu. Mozna nejdriv zkusit vymenit pruzinu, ale ten zadek vetsinou dava vic smysl rovnou jinej.

Naposledy editováno 28.03.2020 21:54:56

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 21:59 | Nahoru | #35

Martin.z.brna píše: kocandak - ahaaa, to mě nenapadlo. já myslel, že to kopnutí je prostě moc velkej damping, kdy ten tlumič hrb prostě nepohltí a pošle ho dál. respektive ono to asi může být i to. kolo ale nenadskakuje, pocit ztráty trakce nemám. vyzkouším menší předpětí a uvídím, co to udělá. díky za nápad

assasin - no, já sem v tomhle taky kopyto. možná něco málo vycítím, ale to je tak špička ledovce. nicméně selským rozumem - teď když sednu na motorku, tak se zadek zanoří víc, jak předek. ta pružina je určitě slabá. ve předu sou teď silnější pružiny, a je cítit že to není v rovnováze
měl bys kontakt na toho člověka, co dělal centrál stevovi?



myslim, ze to bylo z UK, nejakdo kdo se primo specializuje na firestormy...

problem je, ze vetsina profiku se do tohodle nepohrne a kdyz uz se do toho z nakyho duvodu pusti tak to bude stat balik - je to x hodin skladani a testovani tlumice na shock dynu atd... nejlepsi je tohle okopirovat od nekoho kdo si tim prosel a dospel k nejakymu vysledku. nebo teda z meho pohledu je jeste jedno leps reseni - nechat si udelat od nektereho mensiho vyrobce tlumic na miru. oni vi jake krivky utlumu tam maji byt na jaky styl jezdeni, namodeluji si prepakovani - progresi a tlumic seskladaj podle softu kterej pro svoje tlumice maj. sice za takovej tlumic das 20+ ale je to dost mozna nejlepsi pomer cena/vysledek

chapu, ze uz ses vydal ekonomctijsi cestou a hlavne uz jsi napul cesty k finishi...

ja duveruju anglanum, nechal bych si udelat tlumic u nitronu, ktechu apod....
wilbers muze byt alternativa...

edit: nez jsem to splacal, tak uz to stev napsal

Naposledy editováno 28.03.2020 21:59:48

2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 23:15 | Nahoru | #36
no ty krávo :D oukej, moje vfro rv 99 v dnešní hodnotě tak 50k když budu optimistickej, vy mi dáváte borci :D

vyspím se na to, zítra uvidíme

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 23:18 | Nahoru | #37
Martin.z.brna> takhle na to nesmis koukat to se naucis ...

Instalace kitu vidlic Racetech

29.3.2020 v 18:05 | Nahoru | #38
Zakladni nitron bez expanzky, kterej ma taky pruzinu na miru, byval kolem 13ti. Jinak tyhle upravy se musi delat poradne nebo vubec. Jinak to jsou vyhozeny penize za neuspokojivej vysledek.

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

29.3.2020 v 18:29 | Nahoru | #39

Martin.z.brna píše: no ty krávo :D oukej, moje vfro rv 99 v dnešní hodnotě tak 50k když budu optimistickej, vy mi dáváte borci :D

vyspím se na to, zítra uvidíme


V téhle konfiguraci kterou si začal je ta pravděpodobnost ze to vefro budeš chtít prodat poměrně malá....vytunit a nechat je asi základ

Instalace kitu vidlic Racetech

29.3.2020 v 20:13 | Nahoru | #40
vfr mám už 7 let, to z domu nepude ani kdyby na chleba nebylo..

no, doufal jsem, že bude stačit výměna toho centrálu z fireblada - z toho jsem trochu sklamanej. Ale našel sem v Brně firmu vangelas racing, nabízejí servis tlumičů a v nabídce mají i přeplanžetování, tak je zkusím oslovit a uvidím

Instalace kitu vidlic Racetech

31.3.2020 v 20:08 | Nahoru | #41
dneska sem si hrál s tím předpětím vzadu, samotná motorka neměla sag téměř žádnej. Předpětí sem stáhl cca na půlku, free sag je teď cca 15mm a s jezdcem 45-50mm (v jednom se to dost debilně měří). Jak bude trochu lepší počasí tak to vyzkouším, ale už teď je cítít, že jde zadek motorky stlačit mnohem lehčeji

výměna pružiny bude asi nutnost, Assasine ses nabízel s nějakýma tipama? :) stahováky na pružiny mám, tak pokud jde rozebrat v domácích podmínkách..

Naposledy editováno 31.03.2020 20:57:38

1 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

3.4.2020 v 20:45 | Nahoru | #42
Byl jsem u toho Vangelase, borec vypadá, že tomu docela rozumí. Pružinu by mě sehnal za cca 2k, repas tlumiče 2,5k, sada ventilu od ktechu asi 3,5k. Kdyby dělal vše, tak se prý do 10k vleze. Podle mě má smysl buď jenom vyměnit pružinu, nebo pak koupit třeba ten tlumič od nitronu. Co si o tom myslíte?

Jinak sem to konečně projel, seřídil sem vidle tak, aby měli stejnej sag jako centrál s menším předpětím (+-50mm).
To je úplně jiná motorka! Dneska sem z té jízdy měl poprvé od začátku úprav podvozku radost! Motorka vyrovnaná jako celek, jelo se mi mnohem líp (a mnohem rychleji) hlavně na rozbité silnici. Brzdění je taky super, motorka u toho nechodí na dorazy a mám pocit, že mám ještě velký rezervy v síle na páku, kterou si můžu dovolit.

Dám tomu ještě čas a kilometry, hlavně až bude trochu tepleji tak uvidím.. S novými poznatky z jízdy si myslím, že s tvrdší pružinou na centrálu bych mohl nastavit sag těch 35mm na vidlích i na centrálu, motorka by byla vyrovnaná a centrál by neměl ten tvrdej pocit, kterým na mě působil když sem měl předpětí skoro naplno. Přemýšlím nad tím správně? Nebo je takovej sag pro můj styl ježdění (nejsem žádnej střelec, preferuju spíš pohodlí) v pohodě a můžu to uzavřít?

Naposledy editováno 03.04.2020 20:47:27

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

3.4.2020 v 21:43 | Nahoru | #43
Martin.z.brna> ja bych chvili jezdil a kdyby byly furt pochybnosti, premyslel o pruzine. Driv sem si s nastavenim dost hral a meril to, abych nakonec zase skoncil u pocitovyho nastaveni ...

E: ale pruziny mam na svoji vahu vpredu i vzadu, to dela proces trochu jednodussi protoze to neresim

Naposledy editováno 03.04.2020 21:45:14

Instalace kitu vidlic Racetech

4.4.2020 v 00:22 | Nahoru | #44
popravdě, už jsem do toho podvozku vložil tolik úsilí a peněz, že se nechci zastavit někde napůl cesty. i za tak krátkou vyjížďku vidím, co dokáže udělat vybalancování sagu, i přes měkkou zadní pružinu. nad čím přemýšlím je, jaký rozdíl by byl, kdybych dal do zadu správnou pružinu a měl sag ve předu i v zadu 35mm místo těch 50ti co mám teď. popřípadě třeba ten základní centrál od nitronu..

2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

9.4.2020 v 23:52 | Nahoru | #45
sice si tady povídám sám se sebou, ale třeba se to někomu bude hodit. začínám si myslet, že centrál z 929 jde docela dohromady s pružinama, který sem dal do vidlí - 0.9 (stock má 0.74). předpětí vpředu i v zadu mám zhruba na půlce, stejně tak sag - sice asi větší (45-50mm), ale nepřipadá mi, že bych chodil na doraz a motorka je hezky vyrovnaná. Racetech doporučoval pružiny do vidlí 0.95, asi by to na mojí váhu bylo lepší, ale pak by opravdu bylo potřeba vyměnit pružinu i v centrálu. podotýkám, že jezdím spíš na pohodu, a preferuju pohodlí.

překvapuje mě, že zas tak moc lidí ten podvozek neřeší. když do toho člověk trochu investuje, je to nebe a dudy oproti základu kterej stojí u spousty motorek za hovno. krásnej příklad je bandit 600 rv 2000, kterej měl kamarád u mě v garáži - ta motorka měla z fabriky tak měkký pružiny, že jenom s jezdcem šla do 2/3 zdvihu na místě.

jsou na tom novější motorky líp? nebo se na podvozku šetří pořád

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

10.4.2020 v 00:13 | Nahoru | #46
Martin.z.brna> sag by mel byt vpredu i vzadu 30-40mm (s pilotem)
static - bez pilota - 20-25mm vpredu a 10-15 vzadu

ja mel v serii taky ve vidlicich pruziny nekde kolem 0,75 a daval jsem 1,0 - ale cil bylo spis vic okruhove nastaveni.

co se podvozku novejsich motorek tyka - je to porad stejne, levne motorky - levne komponenty, drahe motorky - drahe komponenty.

treba tlumice MT07 jsou stejne osizene jako u bandita, sv650 apod… vidlice bez kartridze atd

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

10.4.2020 v 20:06 | Nahoru | #47
Martin.z.brna> ja to sleduju, jak jsem psal naposled, chvili jezdit a pak pripadne vymyslet dal :)

Instalace kitu vidlic Racetech

17.6.2020 v 19:28 | Nahoru | #48
kdyby někoho zajímal update, tak zatím jezdím tak, jak jsem skončil - předek pružiny a kompresní ventily, zadek z 929 s původní měkkou pružinou. chvíli mi trvalo, než sem si na novej podvozek zvykl a nabyl jistotu, ale už teď můžu říct, že i v tomhle stavu je to velkej posun dopředu. sice sem toho ještě moc nenajel, ale zadní guma mluví sama za sebe a poserproužek kterej roky zůstával zhruba stejnej se utěšeně zmenšuje :)

Instalace kitu vidlic Racetech

17.6.2020 v 19:30 | Nahoru | #49
Dobra inspirace jestli se k Fi někdy vrátím

2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

17.6.2020 v 19:36 | Nahoru | #50
já jsem opravdu nadšenej, po dlouhé době mě ta motorka zase neskutečně baví. před tím to bylo na už jenom trochu hrbolaté silnici utrpení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

17.6.2020 v 19:49 | Nahoru | #51
Martin.z.brna> Jo tak to potvrzuji, měl jsem v základu 99 a 01
Já teda objevil jen konverzi předek komplet tzn vidlice, kolo, třmeny z Fireblade 06 taky zajímavý i vzhledem cena kolem 20-25t

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

17.6.2020 v 20:46 | Nahoru | #52
Gahan37> na to trochu bacha. Sice dostanes mnohem lepsi spodni bryle (jestli je to stejnej ausus jak na vtr - tam to je vylozene nejslabsi clanek celyho predku), ale jinak je to taky na pul cesty. Poradne by to bylo aspon s pruzinama na miru, idealne taky revalve.

A celej predek znamena i jiny riditka, mozna lanka, a hned je to o par tisic vic. Dalsi vec je riziko v jakym stavu ten predek bude. Muze bejt hnutej nebo zralej na repas.

Naposledy editováno 17.06.2020 20:46:56

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

17.6.2020 v 20:56 | Nahoru | #53
Martin.z.brna> kdybys to chtel posunout jeste dal, uz sem nechaval pro jednoho typka v UK vyrobit cnc frezovany spodni bryle jako nahrada origo na vtr (mam je v 45 mm verzi). Je to hodne znat, akorat cca 4-5 tis. Ty ses ale ve stadiu kdy je lepsi dodelat co mas nez menit celej predek - ja teda furt vic preferuju upravu stavajicich komponent na predku.

Akorat nevim jestli jsou bryle stejny nebo by bylo treba hnout s vykresem, ale prinejhorsim by se jen upravila delka osy a pouzily horni bryle z vtr.

Naposledy editováno 17.06.2020 20:56:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

17.6.2020 v 21:52 | Nahoru | #54
Stev> Zatím jsem viděl jen par fotek a popis přestavby, kdy vše sedelo bez úprav , ale samozřejmě máš pravdu že záleží na stavu toho předku, jinak to vyletí nahoru cenou

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

18.6.2020 v 06:10 | Nahoru | #55
Gahan37> technicky tam pujde kde co, jde spis o to ze aby to byla opravdova zmena k lepsimu, mela by se ta nova vidle odladit na novou motorku a jezdce.
Staci pohlidat celkovou delku vidlic a idealne podobny offset v brylich, a da se tam dat spousta vidli. Na vtr uz sem videl zx10, gsxr, ruzny cbr, vtr sp, rsv, kombinace zx10 vidle a cbr bryli ... All balls dela konverzni sady lozisek do bryli.

Realna cena cely upravy je ale spis ke 40 nez k 25.

2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

23.7.2021 v 20:59 | Nahoru | #56
Menší update po čase. Přibyl mi v garáži ještě street triple r, tak mám s čím srovnávat

Oproti streetu je teď vfro žehlička jako prase, nesrovnatelný. Až si říkám, že budu muset trochu přitvrdit kompresi v zadu, a až budu dělat olej ve vidlích, tak přihodím podložku na rebound - mám z toho předku trochu takovej "gumovej jojo" pocit.. Jinak su hepy jak dva grepy, pružina v zadu by se sice tvrdší šikla, tak uvidíme časem..

celkově tyhle úpravy doporučuju, je až k nevíře, jakej shit na ty motorky ve fabrice montujou, a o kolik se dokáže ta motorka chovat líp..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

24.7.2021 v 06:06 | Nahoru | #57
Martin.z.brna> Tak teď mám slušného brouka v hlavě , chtěl jsem letos podzim koupit buď Fi a zkusit změny co jsi psal nebo vzít od brachy streeta R ….no twl budeš muset do podzimu ještě přihodit pár srovnání

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

24.7.2021 v 08:33 | Nahoru | #58
Martin.z.brna> muzes jeste nahodit vnitrky z vtr (maj stelovani odskoku - jestli teda vfr nema ...), nebo jeste lip z cbr 600 f3 (ty mozna budou mit i kompresi) link . Racetech kit by mel jit prehodit, aspon u me to slo z vtr na cbr900 96.

Dalsi krok kterej je dost znat jsou ty novy spodni bryle, ale uprimne myslim ze dneska uz by byly drazsi.

e: kdyz nad tim premyslim stelovani komprese mit f3 nebude, to by musely bejt jiny spodky aby to slo.

Naposledy editováno 24.07.2021 13:20:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

26.7.2021 v 20:20 | Nahoru | #59
Gahan37> jako, ty motorky jsou každá úplně jiná - to fakt nejde srovnávat. Já si streeta pořídil jako takovou lehkou hračku na vyblbnutí (a su z něho nadšenej, malej, lehkej, netuctovej, perfektně ovladatelnej naháč se super motorem). RC46 je zase taková těžkotonážní kráva na delší cesty, mám na ní kufr a tak..

Streeta jsem chtěl v Rku kvůli podvozku, měl by být lepší oproti sérii. Občas mi přijde tvrdší, ale je to asi charakterem motorky jako takové. Uvidíme, až budu mít najetý trochu víc a taky až se v tom nastavení pohrabu :D

Stev> do toho předku už asi moc hrabat nebudu, tam su celkem spokojenej. I když - co přesně je blbě na těch původních brýlích? Není to, proč se mi zdá teď předek trochu gumovej - že se ty brýle kroutí?

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

26.7.2021 v 21:18 | Nahoru | #60
Martin.z.brna> myslim ze mas taky takovy subtilni ocelovy. A ty nejsou pevny, po vymene je to znat Proto si vsichni pochvalujou konverzi obracenejch vidli na vtr, musi se vymenit i bryle za normalne funkcni a dela to mnohem vetsi rozdil nez vidle samotny.

Ale tvuj konkretni pripad si netroufam takhle soudit, tam bych to spis videl na nastaveni. Bryle se poznaj az po vymene ze je to lepsi, ale do ty doby nemas pocit ze je neco spatne ...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist