bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Renovace výfuku
17.2.2020 v 21:51
Snažím se nějakým způsobem spíš zachránit než zrenovovat prostřední díl výfuku.... Nechal jsem to opískovat, zavaří se dírky a nevím co dál... Chrom vzhledem k poréznímu povrchu nepřichází v úvahu. Řešit nějaké niklování popř. šopovaný zinek??? Nebo to stříknout jen nějakou barvou na výfuky??? Cílem je mezisvod zachránit a ať to nevypadá jak napadené od "kutila domácího"....

1 reakcí na tento příspěvek Renovace výfuku

17.2.2020 v 23:21 | Nahoru | #1
Zinek na tom shoří - resp. je to dvouplášť - na velkych plochách by to vydržet mohlo, ale v místě svárů to může shořet...kdyžtak nametalizovat hliníkem, ale bude to mít drsný povrch, leda to pak lehce přebrousit...a pak to striknout vypalovací barvou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace výfuku

17.2.2020 v 23:30 | Nahoru | #2
2stroke> Hliníkem asi ne - měl by to být nerez. To samo platí pro svařování - nerez svařovat nerezem. Rezavět to začalo nejspíš od soli a chemikálíí ze silnice. Ochrana spočívá ve vytvoření pasivní vrstvy oxidu chromu, který se vytvoří na očištěném suchém povrchu samovolně během několika týdnů, nebo se tomu dá pomoct pasivací (např. 20% kyselina dusičná a oplach).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace výfuku

18.2.2020 v 13:01 | Nahoru | #3
Znamenalo by to pro mne, ze v případě, že je to nerez, jen zavařit dírky a nic vic s tím nedělat???

Kohlstein píše: 2stroke> Hliníkem asi ne - měl by to být nerez. To samo platí pro svařování - nerez svařovat nerezem. Rezavět to začalo nejspíš od soli a chemikálíí ze silnice. Ochrana spočívá ve vytvoření pasivní vrstvy oxidu chromu, který se vytvoří na očištěném suchém povrchu samovolně během několika týdnů, nebo se tomu dá pomoct pasivací (např. 20% kyselina dusičná a oplach).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace výfuku

18.2.2020 v 13:09 | Nahoru | #4
ajfi> Vyčistit a nedělat nic. Nesmí to být mastné, aby k tomu mohl vzduch. Nesmí se to čistit ani ocelových kartáčem kvůli kontaminaci uhlíkem, jenom nerezovým. Nesmíš u toho brousit něco z obyčejné oceli flexou - kontaminace ocelovým prachem.
V drogerii se budou nejspíš prodávat nějaké mořicí a čisticí přípravky. Kdo svařuje nerez, ten by to měl mít - jmenuje se to různě - Pick&Clean, Deox&Fit, ...

Naposledy editováno 18.02.2020 13:14:11

Renovace výfuku

18.2.2020 v 13:49 | Nahoru | #5
Našopovat hliníkem a natřít vypalovací barvou.

(reakce na) Renovace výfuku

18.2.2020 v 14:40 | Nahoru | #6
Kohlstein> Něco o uhlíku mluvil i známý, co to nechal otryskat... Že jak se to opískuje, že je nebezpečí, ze to chytne “lišku”, že oni vše do 24 hodin střikají barvou. On měl samozřejmě na mysli ale černé železo. Jen mě upozorňoval, že to tryskají struskou, ne pískem... Tak nevím, jestli tam není nějaké nebezpečí...

Naposledy editováno 18.02.2020 19:42:52

Renovace výfuku

18.2.2020 v 18:54 | Nahoru | #7
K té pasivaci, jak píše Kohlstein - dá se tomu pomoct i namočením do normální kohoutkové vody. Pokud bys chtěl urychlovat kyselinou, tak dusičná je účinná, ale je to svinstvo. Druhá možnost je 8% kyselina citronová, tu pak můžeš normálně vylít do kanálu (nebo po přidání cukru vypít jako citronádu ). Po kyselinách vždy oplach kohoutkovou vodou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace výfuku

18.2.2020 v 19:05 | Nahoru | #8
Kohlstein> Nezdálo se mi, že by nerez tak sežrala sůl... Provedl jsem zkoušku magnetem a magnetizuje..... Myslím si, že to nerez nebude....

Renovace výfuku

18.2.2020 v 19:34 | Nahoru | #9

Janpol píše: Našopovat hliníkem a natřít vypalovací barvou.


Hlasuju pro totéž. Vyzkoušeno a funguje to výborně.

Renovace výfuku

18.2.2020 v 19:57 | Nahoru | #10
Co to poniklování??? To nepřichází v úvahu??? Teda nevím, co by to teplotně vydrží....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace výfuku

18.2.2020 v 20:17 | Nahoru | #11
ajfi> Kdyby ta piksla byl obyčejný plech, tak z ní po těch letech nezbude vůbec nic. Proto jsem přesvědčený, že je to nerez.
Že je nerez nemagnetická, je jenom rozšířený blud. Při zkoušce magnetem bude magnetovat vždycky alespoň trochu. Feritická nerez (tvůj výfuk, předpokládám AISI 409) - magnetuje a rezne, martenzitická - magnetuje a rezne. Austenitická - nedrží na ní magnet, když je vyžíhaná, a je nejodolnější proti korozi. Stačí ale troška tváření a svařování a magnetuje taky, i když trošku míň, protože austenit se přemění na ferit a martenzit.
Že nerez nekoroduje, to je další blud. Nerez je jen odolnější proti korozi, různé nerezi mají různou odolnost v různém prostředí. Horká solná lázeň způsobí korozi dřív nebo později na všem. Tady se bavíme o jak starém výfuku, 40 roků?

(reakce na) Renovace výfuku

19.2.2020 v 05:39 | Nahoru | #12
Kohlstein> Jj, 40 let stará motorka.... Pravé proto se raději ptám... Nejsem odborník přes kovy a vím ze některé nerezi magnetovaly... Jen se mi nezdálo, ze když je motorka jinak zachovalá, že by byl ten mezisvod tak sežrany... Ale OK... Jaký mas názor na to poniklovani???

1 reakcí na tento příspěvek Renovace výfuku

19.2.2020 v 07:31 | Nahoru | #13
Ahoj, stejný problém jsem měl u CX 500. U mě to byl obyčejný plech, akorát masivní. Kamarád opískoval, našopoval hliníkem, já nastříkal několikrát přímo na ten hrubý povrch vypalovací stříbřenkou a je to v pohodě - už asi 25 let.

(reakce na) Renovace výfuku

19.2.2020 v 21:45 | Nahoru | #14
fzr> Asi tak.
A i nerezu existuje par stupnu, napr. A2, A4... . Ta licha cisla prisluseji magnetickym nerezum. Jo nejsou obvykla, ale fakt obcas u kusovek na to natrefis. V realu te trapi upinatelnost/ obrobitelnost na magneticke svirce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cruzinimagenet Yamaha XJ 650 ktm1 0 10.4.2024 v 19:34 ktm1
NGK Japan vs China Yamaha XJ 650 ajfi 20 13.6.2023 v 10:55 Rolda89
Oprava nádrže Yamaha XJ 650 Kuba3 12 16.1.2023 v 21:21 Kuba3
Haynes - Yamaha XJ 650, 750 - chyba... Yamaha XJ 650 Elvisbojar 2 22.8.2022 v 12:49 Bougee
Tycka s O krouzky na serizeni karbu... Yamaha XJ 650 Bougee 2 5.8.2022 v 21:47 Bougee


TOPlist